Autor Wątek: Sterowanie silnikiem c20ne  (Przeczytany 3077 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sterowanie silnikiem c20ne
« dnia: Listopad 03, 2009, 14:22:08 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Witam,
Mam jeden problem otóż na schemacie elektrycznym silnika c20ne na motronic 1.5, plus po stacyjce powinien iść do pinu 27. Jednakże na po zlokalizowaniu pinu 27 i znalezieniu kabelka jest na nim jeszcze korektor oktanowy (91pb lub 95pb) po tym korektorze idzie kabelek dalej i nie wiem gdzie on się kończy.

Schemat Motronic 1.5, c20ne.


Żółtą taśmą oznaczyłem sobie "pin 27" z kompa.
Żółta wtyczka z napisem 95 to korektor oktanowy.


Z schematu jasno wynika że wiązka załączana jest minusem z pinu 36, a plus po stacyjce musi iść do pinu 27.

Z urządzenia K68 z schematu pierwszego powinny iść dwa kabelki na stałe połączone z plusem tj. z 30 i 86, u mnie idzie tylko jeden. Możliwe że są zmostkowane.

Numer na kompie to: Bosch 0 261 200 368.
Z informacji w necie ze strony http://www.opelmoscow.ru/opelecu-cod.htm i innych wynika jasno że to Motronic 1.5 r. 90-94.

Czyli w końcu jak mam połączyć plus po stacyjce, przeciąć kabelek za korektorem oktanowym i połączyć z plusem po stacyjce?

Sterowanie silnikiem c20ne
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 03, 2009, 14:46:12 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
a ten wynalazek z napisem 95 to nie przypadkiem mostek o określonej rezystancji a bym go wyją i zmierzył czy jest + na przewodzie niebiesko brązowym  po stacyjce jak jest  i jest to mostek to nie ma takiej potrzeby aby go ciąc i dawać bezpośrednio plus na  ten oznaczony żółtą taśmą.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Sterowanie silnikiem c20ne
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 03, 2009, 15:06:45 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Mariusz#1926"
a ten wynalazek z napisem 95 to nie przypadkiem mostek o określonej rezystancji a bym go wyją i zmierzył czy jest + na przewodzie niebiesko brązowym  po stacyjce jak jest  i jest to mostek to nie ma takiej potrzeby aby go ciąc i dawać bezpośrednio plus na  ten oznaczony żółtą taśmą.

Ja właśnie muszę połączyć gdzieś + po stacyjce. I właśnie nie wiem gdzie.
Bo na razie nigdzie nie jest połączony + po stacyjce.
Z napisem 95/91 to jest korektor oktanowy, i tak jak mówisz ma określoną rezystencje.

Sterowanie silnikiem c20ne
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 03, 2009, 23:32:56 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Gandziorz"
Ja właśnie muszę połączyć gdzieś + po stacyjce. I właśnie nie wiem gdzie.

Podpinasz według schematu
zacisk(kabel) 15 -plus po stacyjce na kompa i cewkę zapłonowa, kolektor oktanowego na razie nie podpinaj - silnik będzie chodził bez tego lub zdobądź resztę schematów i zobacz co to za złącze 256 tzn gdzie idzie
zacisk 30 plus z zacisku 30 alternatora czyli plus na stale- po otrzymaniu napięcia z kabla 15 komputer zamknie przekaźnik K68 i poda plus miedzy innymi na wtryskiwacze i pompę paliwa
Pin 18 komputera(K61) ma plus na stale z przewodu 30
Trzeba się tez dowiedzieć co to jest złącze X13- wygląda na to ze jest to sygnał Check engine i obrotomierz -ale to musisz sprawdzić bo pewności nie mam na 100%
Pompa paliwa przez bezpiecznik 20A

Cytat: "Gandziorz"
Z urządzenia K68 z schematu pierwszego powinny iść dwa kabelki na stałe połączone z plusem tj. z 30 i 86, u mnie idzie tylko jeden. Możliwe że są zmostkowane.
Sa zwarte bo to widać na schemacie- weź miernik i za pomocą piszczka przedzwoń i będziesz wiedział czy jest połączony czy np urwany
Tu troche bardziej czytelny schemat:

http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.motodia.hekko.pl/r15461c5_pliki/image003.gif&imgrefurl=http://www.motodia.hekko.pl/r15461c5.htm&usg=__nus9PVR4Qcmi2gQUABZrOyi_YsQ=&h=1143&w=804&sz=261&hl=pl&start=2&um=1&tbnid=lEUpZ1YEt11deM:&tbnh=150&tbnw=106&prev=/images%3Fq%3Dmotronic%2B1.5%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN%26um%3D1
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Sterowanie silnikiem c20ne
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 04, 2009, 03:31:37 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Dobra wszystko jest dobrze, tylko źle odhaczyłem sobie na wtyku do kompa.
Dzięki temu mogłem wywnioskować kilka przydatnych rzeczy.

Otóż pomimo że wiele opli miało c20ne na motronic 1.5 to każdy model miał inną rozpiskę.
Więc dla np. vectry i calibry jest taki sam, dla astry osobny, dla omegi osobny.

Prawidłowy i jedyny słuszny schemat to ten (dla mojej wersji tj. od omegi):



Na tym schemacie wyraźnie widać że:
1. Pin 27 jest z plusem po stacyjce
2. Pin 18 jest na stałe z plusem
3. Korektor oktanowy (x15) jest z pinem 45 zawarty
4. Przekaźnik (k68) jest na stałe połączony z plusem jednym kablem
5. Pin 22 to sygnał check engine

Może schemat w jpg nie jest za dobry bo ja mam w pdf i widać świetnie wszystko.

Z tego wszystkiego wynika że musiałem źle policzyć piny.