Autor Wątek: Z mostem problem  (Przeczytany 11704 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Z mostem problem
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 04, 2009, 11:29:43 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
czyli istniały fabrycznie szerokie 4.1 ? - nie wydaje mnie sie.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Z mostem problem
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 04, 2009, 21:13:03 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Stingerek,  to ty nie wiedziales :?:   :roll:  ojojoj
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Z mostem problem
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 04, 2009, 21:58:35 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
no proszę.. a tutaj każdy twierdzi że nie ma 4.1 na szerokości:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=22019&start=0

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Z mostem problem
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 05, 2009, 09:10:47 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1905
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Jeśli przy 1.5 były mosty 4.1 to mogę potwierdzić, że były również szerokie. W poprzednim był magiczny 1.5 i na bank był szeroki zawias (niestety oznaczeń nigdy nie sprawdzałem więc... nic pewnego)

Z mostem problem
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 05, 2009, 14:47:21 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Istnieje fabrycznie szeroki na 4.1 co najmniej jeden - u mnie.
Przekonanie że "szerokie miały tylko 3.9 a wąskie 4.1" pewnie wynika z tego że silniki 1.5 przestali tłuc coś koło 1995 roku.

Z mostem problem
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 05, 2009, 19:56:35 pm »

pi3cka

  • Gość
hmm czyli jak moj jest 4.1  to jak wstawie np roverka 1.4 to bedzie ok ??

Z mostem problem
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 05, 2009, 22:22:29 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
a są takie ?
tam jest tuleja rozprężna, podładki masz pod łożyska półosi służące do naciągu obudowy mechanizmu różnicowego..




P.S.... mi na forum kiedyś napisali że ktoś w 17 minut z zegarkiem w ręku zdejmie skrzynie z poldka.... skrzynka wódki w dalszym ciągu czeka na szczęśliwego nabywcę.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Z mostem problem
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 05, 2009, 22:45:11 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Stingerek"
P.S.... mi na forum kiedyś napisali że ktoś w 17 minut z zegarkiem w ręku zdejmie skrzynie z poldka.... skrzynka wódki w dalszym ciągu czeka na szczęśliwego nabywcę.
generalnie to jakas aluzja  :?:  :roll:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Z mostem problem
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 05, 2009, 23:20:52 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "Stingerek"
czyli istniały fabrycznie szerokie 4.1 ? - nie wydaje mnie sie.
to pan znawca musi się dokształcić.  :P
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Z mostem problem
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 05, 2009, 23:31:18 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Co innego pisali inni użytkownicy, kliknij link który podalem wcześniej. Wiedzę swoją oparłem o wiedzę innych bardziej doświadczonych użytkowników forum.

[ Dodano: 2009-11-05, 23:32 ]
Cytuj (zaznaczone)

generalnie to jakas aluzja

Jak Najbardziej !
Zapraszam cie na flaszkę, przy okazji wymiany mojego sprzęgła :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Z mostem problem
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 05, 2009, 23:32:33 pm »

sebek1989

  • Gość
Jeżeli występowały silniki 1.5 na wtrysku to powinny i być i mosty z przełożeniem 10/41. Ja u siebie mam już szeroki 10/41 tylko potrzebne mi pierścienie dystansowe bo za duży luz międzyzębny posiada i wyje

[ Dodano: 05 Lis 2009 23:39 ]
Wystarczy tą tabele przejżeć
Silniki 0–100 km/h Prędkość maks. moc w KM Przełożenie tylnego mostu[25]
1400 GLI 16v EL 13,8[24] 160km/h 103 KM 10/43
1500 GLE AB 18,0 s 150 km/h[18] 82 KM 10/41
1500 GLI AE[26] 17,5 s 150 km/h[18] 76 KM 10/41
1500 GLI AF[27] 17,5 s 152 km/h[18] 77 KM 10/41
1600 GLE CB 16,3 s 155 km/h[18] 87 KM 11/43
1600 GLI CE[26] 15,0s 155 km/h[18] 80 KM 11/43
1600 GLI CF[27] 15,0s 156 km/h[18] 81 KM 11/43
1905 GLD EJ 19,0 s 140 km/h[28][18] 70 KM 11/41[29]
2000 GLE[17] 12,0 s 165km/h 105 KM 11/43

Z mostem problem
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 06, 2009, 00:17:18 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
luzu między zębnego nie kasujesz podkładkami a wymianą tulei rozprężnej na wałku i dociągnięciem nakrętki odpowiednim momentem.
Włożenie szczelinomierza między koło talerzowe a wałek i zmierzenie luzu oraz odpowiednie tego ustawienie ..... powodzenia :)


Zastosuj patent Zoltana :) pokrywka od dżemu pod koło talerzowe.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Z mostem problem
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 06, 2009, 00:24:11 am »

sebek1989

  • Gość
tylko gdzie tą tuleje dostać? w okolicy nigdzie nie ma nawet na zamówienie a tą co mam to za bardzo skręcona już jest ale tak czy inaczej to i tak podkładką wysuniesz wałek bliżej tależa bo wstawiasz pomiędzy główkę ślimaka a koronkę łożyska

Z mostem problem
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 06, 2009, 00:25:16 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
chciałbym zobaczyć jak wkładasz podkładkę miedzy "grzybek wałka" a łożysko.. po wcześniejszym zdjęciu łożyska i wbiciu nowego :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Z mostem problem
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 06, 2009, 00:30:39 am »

sebek1989

  • Gość
przecież u mnie siedzi tam podkładka grubości 3mm ze stopu łożyskowego

Z mostem problem
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 06, 2009, 07:11:01 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
wydaje mi sie ze powinna byc, tuleja rozprezna jest do regulacji napięcia łozysk na wałku atakującym a samo odsadzenia wałka to reguluje podkladka. Dlatego własnie to ustawienie mostu jest takie trudne :)

A z mostem szerokim 4,1 to niewiedziałem/niepomyślałem. mało występje poldów 1,5L na szerokim-ciężko by dostać
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Z mostem problem
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 06, 2009, 07:57:34 am »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "Zoltan#1930"
wydaje mi sie ze powinna byc, tuleja rozprezna jest do regulacji napięcia łozysk na wałku atakującym a samo odsadzenia wałka to reguluje podkladka

no wlasnie tak powino yc przynajmniej ja sie nie spotkalem z innym rozwiazaniem w mostach ktore "robilem" TULeja sluzyla tylko do ustawinia odpowiedniego luzu na lozyskach a podkladka/ami regulowana jest odeglosc walka atakujacego od taleza. Jednakze zwykle ataku nie ruszalismy. Ustawialismy tylko polozenie kosza, z talezem i odziwo nie wylo:) Gazeta daje rade.

Z mostem problem
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 06, 2009, 10:22:08 am »

sebek1989

  • Gość
Ja gdy bym u siebie nie założył wałka atakującego i talerza sam to by nie było na szerokim ale się skusiłem i zmieniłem i różnica spora i teraz mam 10/41 na szerokim rozstawie ale poszukuje kompletu wałka i talerza 10/43 jak ktoś ma

Z mostem problem
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 06, 2009, 13:21:24 pm »

pi3cka

  • Gość
odpowie mi ktos wkoncu ??:D

Z mostem problem
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 06, 2009, 20:54:33 pm »

pi3cka

  • Gość
Cytat: "pi3cka"
hmm czyli jak moj jest 4.1 to jak wstawie np roverka 1.4 to bedzie ok ??
o te pytanie mi chodzi ;d