Autor Wątek: Uklad sie zapowietrza? atu+ rover  (Przeczytany 8721 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Uklad sie zapowietrza? atu+ rover
« dnia: Listopad 07, 2009, 18:59:06 pm »

radziu1,6

  • Gość
Witam wszystkich:) Gnebi mnie sprawa ukladu chlodzenia od jakiegos czasu. Otoz od czasu do czasu ulkad sie tj zapowietrza czyli temp mi pokazuje 110 stopni i sie gotuje w zbiorniczu wyrownawczym po sama szyjke. Zastanawia mnie to bo termostat wymieniony(ladnie trzyma 90*), chlonica tez wymieniona. Ma ktos jakies pomysly?? Plus sie niby sam odpowietrza wiec czym to wytłumaczyc.

Uklad sie zapowietrza? atu+ rover
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 07, 2009, 19:17:30 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
padniętą uszczelka pod głowicą . można zamknąć temat
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Uklad sie zapowietrza? atu+ rover
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 07, 2009, 19:20:20 pm »

Barnii

  • Gość
Cytat: "Mariusz#1926"
padniętą uszczelka pod głowicą . można zamknąć temat


Gófno a nie uszczelka, uszczelkę wymieniliśmy 2 tyg temu :)

Uklad sie zapowietrza? atu+ rover
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 17, 2009, 17:14:43 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Miałem tak w aucie z dopiero co wymienioną uszczelką...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Uklad sie zapowietrza? atu+ rover
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 17, 2009, 17:43:48 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
dostaje powietrza w układ. sprawdz czy nie leci powietrze do zbiorniczka na przygazowaniu

albo uszczelka albo pękniecie w głowicy/cylindrze skoro termostat dobry i sie nie zawiesza

[ Dodano: 2009-11-17, 17:45 ]
rozumiem że głowica przy wymianie była planowana i nie było to zbyt duże planowanie(po za mocnym planowaniu głowa robi sie zbyt miekka(jest tylko powierzchniowo utwardzona) i uszczelka leci moment.

Uklad sie zapowietrza? atu+ rover
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 10, 2010, 16:45:57 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
odkopie trupa  :mrgreen: Zauważyłem że fura szybciej łapie mi temperature w korku i szukając przyczyny zauważyłem, że te dwa grube węże od chłodzenia są strasznie twarde tak jakby było w nich wysokie ciśnienie.Odkręciłem korek wlewu płynu na gorącym silniku i ze zbiorniczka poszło spore ciśnienie podniósł sie na chwile płyn do góry i po chwilce opadł.Cisnienie w układzie zawsze jest ale te jest sporo za duże mi sie wydaje, że to wina korka może nie upuszcza ciśnienia?

Uklad sie zapowietrza? atu+ rover
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 10, 2010, 19:06:01 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
ja jak odkrece korek na ciepłym to mi wypluwa płyn, jednoczesnie slychac jakbym odkrecil gazowany napój. Na zimnym tak nie ma.

Uklad sie zapowietrza? atu+ rover
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 10, 2010, 19:49:25 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
u mnie płynu nie wypluwa,ale aż pod korek sie podnosi i zaraz opada kurcze :( a przewody sa tak twarde od ciśnienie, że nie moge ich ręką scisnąć tak ma być ?wcześniej miałem chyba mniejsze ciśnienie w układzie

Uklad sie zapowietrza? atu+ rover
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 10, 2010, 20:29:19 pm »

waszczo

  • Gość
Cytat: "FaZi"
ja jak odkrece korek na ciepłym to mi wypluwa płyn, jednoczesnie slychac jakbym odkrecil gazowany napój. Na zimnym tak nie ma.


Im wyższe ciśnienie, tym wyższa temperatura wrzenia płynu. W momencie odkręcenia korka na rozgrzanym silniku ciśnienie w układzie obniża się do ciśnienia atmosferycznego a płyn który nie gotował się w wysokim ciśnieniu w układzie, w ciśnieniu atmosferycznym momentalnie zaczyna wrzeć i stąd gaz i podnoszenie poziomu. Sytuacja zupełnie normalna :)

Cytat: "ARTUROO"
a przewody sa tak twarde od ciśnienie, że nie moge ich ręką scisnąć tak ma być ?wcześniej miałem chyba mniejsze ciśnienie w układzie


...a tego nie wiem, nic nie sugeruje bo nie chce wprowadzać w błąd, ale wyjaśnienie z korkiem wyglada logicznie :)

Uklad sie zapowietrza? atu+ rover
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 10, 2010, 20:32:16 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
sam już nie wiem może wypowie się ktoś kto ma doświadczenie z takim  problemem bo nie chce na chybił trafił nic wymieniać

Uklad sie zapowietrza? atu+ rover
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 12, 2010, 18:39:03 pm »

kumien

  • Gość
Sam korek radzę już wymienić. Wysokie ciśnienie grozi wydmuchaniem uszczelki. Ja w swoim wehikule również miałem problem z wysokim ciśnieniem i wychodziło, że winny jest korek oraz słabe odpowietrzanie układu. Próbuj podgrzać silnik z zamkniętym korkiem. Jak wzrośni9e ciśnieni i rura zrobi się twarda to odkręć korek i uciskaj rurę na dole chłodnicy (od strony filtru). Ja tak z 30 minut na to spędzałem, ale w później jakoś się nie przegrzewał i rura nie była taka twarda.

Uklad sie zapowietrza? atu+ rover
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 12, 2010, 21:39:33 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
wiesz to nie jest takie ciśnienie żeby dało rade wydmuchnąć uszczelke,ale korek wymienie bo jak miałem jedną słabszą objemke to płyn mi wypychało przez nią

Uklad sie zapowietrza? atu+ rover
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 12, 2010, 22:22:39 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 788
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Wymiana korka nic ci nie da .Przerabiałem u siebie ten temat.Jeśli jest to korek plastikowy,to wewnątrz ma on membranę.Przebij tą membranę,i będzie po dokręceniu korka ładnie się odpowietrzało,a przewody przy chłodnicy będą miękkie.Ja tak u siebie zrobiłem. Te korki mają jakąś wadę,bo powinny działać prawidłowo,przy wzroście ciśnienia,i się ładnie odpowietrzać.Ale tak nie jest.Możesz też nie dokręcać go do oporu,żeby był lużny.Jak jest inny.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Uklad sie zapowietrza? atu+ rover
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 13, 2010, 20:41:32 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
kiedyś było ok ciśnienie było normalne to teraz w ciągu dwóch tygodni coś mu odbija :) Przebije na początek ten korek i zobacze co bedzie się działo

Uklad sie zapowietrza? atu+ rover
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 15, 2010, 11:35:14 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Na początek cenzurnij tym korkiem w glebę kilka razy. Może membrany się zawiesiły albo coś podlazło.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Uklad sie zapowietrza? atu+ rover
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 15, 2010, 19:30:48 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
już go delikatnie obiłem, jutro sprawdze czy pomogło.Trzeba troche zaszaleć i kupić nowy korek :) nie ma co tu skąpić i kombinować :) , chciałem sie tylko upewnić czy to wina korka.Dziękuje wszystkim za podpowiedzi i tym samym za pomoc

Uklad sie zapowietrza? atu+ rover
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 14, 2010, 22:58:33 pm »

Offline Serocki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 170
  • Płeć: Mężczyzna
    • MR 89
    • Fsoautoklub
Proste pytanie do roverowców.
Chce się upewnić czy ten odpowietrznik w termostacie powinien być z tej strony.




Uklad sie zapowietrza? atu+ rover
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 05, 2010, 19:20:13 pm »

kumien

  • Gość
Mam mały problem. Auto wróciło od mechanika - wymieniana była uszczelka pod głowicą, bo brał olej do układu chłodzenia. Mam teraz problem z odpowietrzeniem układu chłodzącego. Właściwie doszedłem do stwierdzenia, że do układu dostaje się powietrze :/ Przynajmniej tak mi się wydaje, bo jak na parkingu ruszam rurą na dole, odkręcam korek to nagrzewnica jest ciepła. Zakręce korek to ładnie się płyn wlewa do zbiorniczka wyrównawczego. Niestety jak się schłodzi i np. następnego dnia odpalę. Przejadę 2,3 km to temperatura silnika wzrasta do 80 stopni, z dmuchawy leci zimne powietrze, a w zbiorniczek wypełniony jest cały płynem. Dodatkowo rury do chłodnicy są tak twarde, że nie można ich ścisnąć. Przez te ciśnienie strzeliły mi już 2 chłodnice.

I teraz moje pytanie, bo koleś co wymieniałem u niego uszczelkę mówi, że to pomp może siedzieć. Dla mnie to trochę dziwne, bo w takim wypadku, by się grzał, ale nie robił ciśnienia w układzie. Z kolei inny mechanik (u którego kupowałem opony) mówi, że pewnie jest źle położona uszczelka i dmucha spalinami/powietrzem w układ. Jak wam się wydaje, która wersja jest bardziej prawdopodobna? No i czy śruby do przykręcenia głowicy mogą być też problemem, bo producent zaleca wymianę po 2 odkręceniach.

Uklad sie zapowietrza? atu+ rover
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 05, 2010, 20:05:11 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zawór nadciśnieniowy w korku zbiorniczka wyrównawczego. Spróbuj pojeździć z niedokręconym korkiem i czy zjawisko będzie się utrzymywać.

Tak czy inaczej możesz pier...ć mocno korkiem o glebę żeby zaworek się rozruszał.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Uklad sie zapowietrza? atu+ rover
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 05, 2010, 20:14:17 pm »

kumien

  • Gość
Korek jest ok. Specjalnie wziąłem go z mojego Rovera 600, a kupowałem go (korek)) jakoś 3 miesiące temu. Niedokręcony również nie może być, bo płyn mi wycieka:/ Jak na odkręconym spokojnie odpowietrzam, czyli zakręcam, macham rurą, odkręcam itd. to po jest ok. Nagrzewnica ciepła, płyn wlewa się do zbiorniczka, ale jak zakręcę to woda mi zaczyna podchodzić pod korek i nagrzewnica robi się powoli zimna. W między czasie rura twardnieje, a temperatura wyskakuje pod 120. Przed wymianą uszczelki miałem problem z olejem w zbiorniczku, ale nie było takich jaj jak teraz.