Więc, żeby jeździć normalnie na OR należy wyposażyć pojazd w podgrzewanie tego paliwa. Jak miałem Poloneza 1,9 to się tym mocno interesowałem i miałem kontakt (już nie
) z gościem co oferował przeróbki polegające na zmianie zasilania. Teraz już szczegółów nie pamiętam. Chodziło o większe ciśnienie na wtryskach i pompie chyba i podgrzewanie świecami albo coś podobnego. Do zasilania albo korzysta się z seryjnego układu paliwowego albo montuje drugi specjalny. Wtedy zima nie straszna i ewentualna kontrola jeśli nie z zupełnego zaskoczenia :mrgreen: Jednak przy dzisiejszych cenach OR raczej się to nie opłaca. Chyba, że ma się dostęp do jakiegoś przepracowanego oleju ze smażalni/garkuchni/itp. Wtedy tylko trzeba filtrować, żeby frytki do baku nie wlać :mrgreen:
Słyszałem jeszcze o jednym myku na legalność poruszania się na paliwie nie będącym oficjalnym paliwem. Mianowicie należy opłacić akcyzę za jakąś niewielką ilość tego "paliwa" a potem z takim glejtem spokojnie jeździć w nieskończoność bo niemożliwym jest skontrolowanie czy w danym momencie auto porusza się na "paliwie" tym z opłaconą akcyzą czy już nie.
Ale mógłby to ktoś łaskawie zdementować jeśli coś wie na ten temat dokładniej...
Czyli normalnie w innych cywilizowanych krajach można a w Polsce z każdej strony kopa w nery od elity można dostać...