Autor Wątek: Grzanie się na postoju  (Przeczytany 2738 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Grzanie się na postoju
« dnia: Listopad 21, 2009, 23:30:29 pm »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
Witam! W Poldku, którego niedawno zakupiłem był uszkodzony termostat (temp. na trasie około 75 stopni), natomiast układ chłodzenia był zalany wodą destylowaną. Po wymianie termostatu, zalaniu płynu chłodzącego, oraz odpowietrzeniu układu przejechałem się autkiem i trzyma temp. w trasie dokładnie 87 stopni. Natomiast po zatrzymaniu temp. non stop rośnie, aż w końcu zaczyna się gotować. Po podłączeniu wentylatora chłodnicy na krótko temp. na postoju utrzymuje się stale na poziomie 87 stopni. I teraz nie wiem czy to uszkodzony czujnik temp. na chłodnicy, czy też może termostat jest fabrycznie walnięty? Dodam, że jak auto chodzi na postoju, i wentylator nie jest włączony to dolny wąż chłodnicy robi się ciepły, a jak podłącze wentylator na krótko, to dolny wąż robi się całkowicie zimny. Pozdrawiam!
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

Grzanie się na postoju
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 21, 2009, 23:35:17 pm »

Offline Wojt@s

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 749
jak dla mnie to padł Ci włącznik termiczny wentylatora na chłodnicy, zmień go (koszt 12 zł) i zobacz jak się autko będzie zachowywać
1.4 K16
1.6 K16
1.6 OHV
1.6 T  in progress...

Grzanie się na postoju
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 21, 2009, 23:39:17 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
uklad dobrze jest odpowietrzony  :?:  wyglada mi to na zapowietrzony uklad albo nie do konca otwierajacy sie termostat
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Grzanie się na postoju
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 22, 2009, 00:08:05 am »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
Odnośnie włącznika to powiem tak, ze w trakcie odpowietrzania wentylator włączył się 2 x przy temp. trochę ponad 90 stopni, jednak czas jego pracy był tak 5-10 sekund, więc jak dla mnie trochę krótko. Potem się przejechałem trochę autkiem, po powrocie do domu dolałem odrobinę płynu, zostawiłem auto, żeby jeszcze sobie trochę pochodziło na wolnych obrotach no i od tego czasu wentylator przestał się włączać. Podczas pracy na postoju dolny wąż robi się ciepły, chłodnica także, wiec chyba termostat się otwiera, ale wentyl niestety stoi w miejscu . Układ odpowietrzony, sprawdzałem kilka razy.
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

Grzanie się na postoju
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 22, 2009, 09:05:01 am »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
pawlack,  wymien włacznik i po kłopocie
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Grzanie się na postoju
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 22, 2009, 09:50:47 am »

zyzio

  • Gość
prawdopodobnie jest slaby obieg i dlatego sie grzeje

Grzanie się na postoju
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 22, 2009, 10:31:52 am »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
jak dla mnie włącznik. jak go wykręcisz to możesz sprawdzić go w domu czy działa podłączając budując mały układzik np z żarówka i baterią i włącznikiem gdzieś przerywającym układ. gotujesz wodę w garnku jak zaczyna wrzeć to wkładasz czujnik do wody (ale tylko ten fragment który wkręca się w chłodnice)
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Grzanie się na postoju
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 22, 2009, 11:23:49 am »

polofix

  • Gość
skoro kolega mowi ze chlodnica robi sie ciepla tzn ze termostat nie puszcza pelnego obiegu.majac na zegarze 90st chlodnica powinna miec taka temperature ze nie powninienes ja gola reka dotknac na dluzej niz 1 sekunde.

Grzanie się na postoju
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 22, 2009, 14:48:00 pm »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
Witam! W związku z tym, że na jutro potrzebuje auto do pracy, a części w niedziele raczej trudno zdobyć, zamontowałem ponownie stary termostat. Problem można powiedzieć jak ręką odjął, auto się nie przegrzewa, wentylator załącza się normalnie, tak więc nowy termostat prawdopodobnie jest wadliwy i czeka go wymiana w sklepie na inny. Pytanie jeszcze, jaki termostat lepiej montować do Roverka 82 czy 88 stopni?
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

Grzanie się na postoju
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 22, 2009, 14:51:07 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Jak masz płynem zalane to kup 88 stopni.
PPrzy okazji mozesz zrobic male Foto story z wymiany i wrzucic fotki

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Grzanie się na postoju
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 22, 2009, 17:12:17 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
to moglem i ja zrobic fotostory bo w tym tyg dzis 3 raz wyciagalem termostat :P
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Grzanie się na postoju
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 02, 2009, 16:08:32 pm »

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
Włącznik kup najlepiej 87/92 stopnie :) a termostat na ile stopni kupiłeś ?
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD