Autor Wątek: Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza  (Przeczytany 11406 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 04, 2010, 22:06:49 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "DF"
Kto zna sposób na uszczelnienie cholerstwa ?
Z tego co pamietam to pomiedzy przekladnia a skrzynia byla papierowa uszczelka, moze zapomnieli zalozyc  :P
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 05, 2010, 10:19:55 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Elwood#1887, Dobrze pamiętasz  :wink:  Ja tą uszczelkę składałem na starą farbę i nic nie cieknie.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 06, 2010, 23:00:10 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
podstawa to zmienić simmering na wałku wyjściowym . wymiary odczytasz z niego po dokładnym oczyszczeniu .

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 07, 2010, 11:33:01 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Po umyciu tego wszystkiego w okolicy teraz mam świeży olej kapiący z przekładni i widać ładnie, że olej przedostaje się spod zaślepki/dekielka napędu. Widać w fabryce nie postarali się... Wątpię żeby dało się tą obudowę jakoś zagnieść. Może zamalować farbą celem uszczelnienia ?

W swoich zbiorach znalazłem drugi taki sam napęd i niestety dekielek jest również niedokładnie osadzony więc wymiana raczej nie ma sensu...

Prezentuję na zdjęciu poglądowo:

"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 07, 2010, 13:35:21 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
DF, zawsze można odtłuścić i użyć jakiegoś kleju dwuskładnikowego (poxipol) lub poxiliny, zda to egzamin i nie będzie kapać.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 07, 2010, 14:07:50 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja bym to spróbował cyną zalać.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 07, 2011, 18:29:27 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ja przerabiałem tą akcje dziś. Wynik 2:3 dla mnie :p

pacjent diesel, rok 95. Przekładnia była 10:21, a nie 5:10. Chyba, że 5:10 jest w wąskim na oponach innych.
Problem był taki, że licznik nie działał-zmieliło zęby plastikowe w przekładni. Trzeba wymienić mechanizm- Przegrywam 0:1
Nie mogłem dostać tego napędu, postanowiłem, że przerobie inny napęd-zmienie zębatkę.
Pogłowiłem się trochę i udało mi się zdjąc ze starej i "nowej" zębatki. Pomógł palnik, dobre wybijaki i imadło. Na nową wbiłem na gorąco zębatkę i gitara. Jest 1:1
Wsadzając nowy napęd dalem ciala- nie chciał wejśc, więc lekko puknąłem-pękł wałek i została zębatka w środku. Szlag. 2:1
Rozbieram skrzynie, odkręcam dekiel z wybierakiem na opuszczonej do dołu skrzyni, przykręconej do silnika, od góry, po wyjęciu środkowego panelu deski, gum osłonowych, udaje się o dekiel wyjąć. złamana zębatka leży grzecznie na trybie w środku skrzyni. Dobrze jest 2:2
udaję się zmienić wałek w napędzie na inny dobry, znowu przerobić zębatkę (palnik, wybijanie). Montuje do samochodu, tym razem uważam, jest ok, dolewam oleju do skrzyni, montuje do kupy. Odpał, 1, gaz-działa. Jest! wygrywam 2:3

Mogłem w sumie rozkręcić skrzynie i wymienić weń zębatkę na 7:15, czyli most 3,9 silnik 1.6, bo taki w tym samochodzie jest most, ale róznica jest na tyle niewielka w przełożeniu. (0,4(6) i 0,4762...) więc nie ruszałem, dodatkowo to 3 razy tyle roboty.

Swoją drogą to głupota granicząca z idiotyzmem, by zamiast zmieniać zębatki w skrzyni, fabryka nie produkowala po prostu kilku rodzajów mechanizmów.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r