Autor Wątek: Lampka w bagażniku-niewłaściwa(?) ilość kabli  (Przeczytany 3189 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lampka w bagażniku-niewłaściwa(?) ilość kabli
« dnia: Listopad 30, 2009, 23:19:06 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Cześć,
Kupiłem dzisiaj żaróweczkę do lampki w bagażniku, włożyłem ją na miejsce, i nic. W takim razie postanowiłem sprawdzić połączenia elektryczne-na przełączniku od lampki są miejsca na trzy wsuwki, natomiast kable z oplotu wychodzą dwa-jeden fioletowy, drugi żółty z plastikową osłoną wsuwki. Trzeciego nie stwierdziłem. Co tu jest nie tak? Jakieś rzemiosło w instalacji? :? Wsuwki były podłączone tak: z żółtego do pierwszego miejsca patrząc od lewej, z fioletowego kabla do ostatniego. W innych konfiguracjach lampka również się nie zapala.
LOW & SLOW

Lampka w bagażniku-niewłaściwa(?) ilość kabli
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 30, 2009, 23:22:28 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Lampka jest słupkowa to ma trzy wsuwki - w bagażniku wykorzystane są tylko dwie, bo do jednej idzie zasilanie, a do drugiej masa. Nie ma połączenia do wyłącznika drzwiowego. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Lampka w bagażniku-niewłaściwa(?) ilość kabli
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 30, 2009, 23:24:51 pm »

Buton

  • Gość
Podczas prób miałeś włączone świtała pozycyjne? Tylko wtedy ta lampka będzie świecić.

Lampka w bagażniku-niewłaściwa(?) ilość kabli
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 30, 2009, 23:26:32 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
No właśnie - głupio jest podłączona do świateł. Ja to mam dodatkowy kabelek przeciągnięty do niej z przodu. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Lampka w bagażniku-niewłaściwa(?) ilość kabli
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 30, 2009, 23:33:45 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Cytat: "Buton"
Podczas prób miałeś włączone świtała pozycyjne? Tylko wtedy ta lampka będzie świecić.


Ooook... Na to bym nie wpadł :? Beznadzieja, po co mi lampka w bagaju, która działa tylko na zapalonych pozycjach? Tak czy inaczej, dziękuję za podpowiedź, jutro sobie to sprawdzę :)
LOW & SLOW

Lampka w bagażniku-niewłaściwa(?) ilość kabli
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 01, 2009, 00:10:17 am »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Zdecydowanie, żółto-czarny czy żółty jest od pozycji, tak samo podswietlone jest gniazdo zapalniczki. Ja u siebie podałem tam stałego plusa na jeden styk włącznika, i tego z pozycjami na drugi, tylko warto przy jednym dać jakiś opornik żeby mozna bylo poznac który jest który.

Lampka w bagażniku-niewłaściwa(?) ilość kabli
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 01, 2009, 00:55:40 am »

marcij

  • Gość
Tez sie dlugo nad tym zastanawialem. Nie mialem pojecia , ze ten jeden jest zalezny od pozycyjnych. W kazdym razie istotne jest to , ze na jednym jest staly plus , a na drugi styk najlepiej pociagnac minus z krancowki bagaznika (ktorej w standardzie nie ma , ale nie problem dolozyc, albo nawet juz jest dolozona , jest w samochodzie byl/jest alarm) I w takiej sytuacji zaleznie od przelacznika , albo lampka swieci po otwarciu bagaznika , albo nie swieci wogole.

Odp: Lampka w bagażniku-niewłaściwa(?) ilość kabli
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 06, 2011, 22:48:10 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
A macie jakieś opracowane miejsce gdzie najlepiej wsadzić krańcówkę klapy bagaznika w Caro-? Nawet w plusach jej fabrycznie nie bylo?
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2011, 22:48:55 pm wysłana przez Maurer »

Odp: Lampka w bagażniku-niewłaściwa(?) ilość kabli
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 06, 2011, 22:51:04 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
A macie jakieś opracowane miejsce gdzie najlepiej wsadzić krańcówkę klapy bagaznika w Caro-? Nawet w plusach jej fabrycznie nie bylo?
W Plusach była, i lampka świeci się bez konieczności włączania pozycji :)
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2011, 22:51:23 pm wysłana przez Rafał#1951 »
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Lampka w bagażniku-niewłaściwa(?) ilość kabli
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 06, 2011, 22:58:04 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5327
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
W Plusach była, i lampka świeci się bez konieczności włączania pozycji :)
O ile się nie mylę to nad tylną lewą lampą?Mam sobie coś takiego założyć,ale jakoś mi się do tej pory nie chciało,bo nie jest to rzecz aż tak niezbędna.Kabel z prądem przeciągnąłem do tyłu,będzie niezależnie od świateł,a wyłącznik mam orginalny z plusa.Zrobić otwór,przykręcić wyłącznik,podłączyć kable i tyle, ot co.

Odp: Lampka w bagażniku-niewłaściwa(?) ilość kabli
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 06, 2011, 23:01:02 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
W Plusach była, i lampka świeci się bez konieczności włączania pozycji :)
O ile się nie mylę to nad tylną lewą lampą?
No dokładnie tak ;)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Lampka w bagażniku-niewłaściwa(?) ilość kabli
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 06, 2011, 23:10:50 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Takie cos znalazlem
 

i chyba tak zrobie u siebie, dzięki za podpowiedzi.

Odp: Lampka w bagażniku-niewłaściwa(?) ilość kabli
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 06, 2011, 23:26:45 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
W tej atrapie z tworzywa sztucznego jest specjalnie wyprofilowane miejsce do zamocowania krańcówki. Trzeba wywiercić otwór i jakoś estetycznie zamocować krańcówkę. Polecam taką, która ma tą ruchomą część długą ponieważ jest pewna odległość do klapy bagażnika. Ja dokleiłem kilka kawałków grubej gumy by "zgubić" tą odległość - tak by światło świeciło się wtedy gdy faktycznie klapa jest uniesiona.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Lampka w bagażniku-niewłaściwa(?) ilość kabli
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 06, 2011, 23:27:25 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3000
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Ja mam w minusie z 97 krańcówkę jak na zdjęciu powyżej.

Lampka jest ta nowsza tj. bez wyłącznika, sama lampka jest podłączona gdzieś z przodu (fabrycznie). :)

I są tylko 2 kabelki, stały plus (tzn. w zależności od położenia krańcówki) i minus. :)
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2011, 23:29:04 pm wysłana przez kuba92 »

Odp: Lampka w bagażniku-niewłaściwa(?) ilość kabli
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 06, 2011, 23:31:46 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
W tej atrapie z tworzywa sztucznego jest specjalnie wyprofilowane miejsce do zamocowania krańcówki. Trzeba wywiercić otwór i jakoś estetycznie zamocować krańcówkę. Polecam taką, która ma tą ruchomą część długą ponieważ jest pewna odległość do klapy bagażnika. Ja dokleiłem kilka kawałków grubej gumy by "zgubić" tą odległość - tak by światło świeciło się wtedy gdy faktycznie klapa jest uniesiona.
Słuszne spostrzeżenie, bo u mnie lampka gaśnie dopiero po zamknięciu klapy, natomiast gdy się ją przymknie, to nadal świeci.

A jak już o krańcówkach mowa... Wiem że to OT, ale zapytam... Kiedyś ktoś pisał, że wszystkie krańcówki są jako jedna całość, tzn. jak podłącze lampke do jednej krańcówki, to będzie się zaświecać po otwarciu każdych drzwi. A jak zrobić, żeby po otwarciu prawych tylnych drzwi zaświecała się lampka nad prawymi tylnymi drzwiami(jeszcze jej tam nie mam, ale planuje mieć)? Osobna krańcówka musiałaby być ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Lampka w bagażniku-niewłaściwa(?) ilość kabli
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 06, 2011, 23:33:21 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3000
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Osobna krańcówka musiałaby być ?

No raczej, bo ciężko by było w prosty sposób zrobić żeby otwarte drzwi zamykały tylko układ lampki nad drzwiami...

Słuszne spostrzeżenie, bo u mnie lampka gaśnie dopiero po zamknięciu klapy, natomiast gdy się ją przymknie, to nadal świeci.

Identycznie jak u mnie... :)

Odp: Lampka w bagażniku-niewłaściwa(?) ilość kabli
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 06, 2011, 23:46:38 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Kiedyś ktoś pisał, że wszystkie krańcówki są jako jedna całość, tzn. jak podłącze lampke do jednej krańcówki, to będzie się zaświecać po otwarciu każdych drzwi. A jak zrobić, żeby po otwarciu prawych tylnych drzwi zaświecała się lampka nad prawymi tylnymi drzwiami(jeszcze jej tam nie mam, ale planuje mieć)? Osobna krańcówka musiałaby być ?
Możesz oczywiście zastosować oddzielną krańcówkę. Jednakże wydaje się, że jest prostsze rozwiązanie. Do przewodu idącego od krańcówki w drzwiach dołączasz taki, który będzie połączony z dodatkową lampką nad drzwiami (stałe +12V puszczasz drugim kablem - uwaga przed braniem +12V z lampki w podsufitce, układ odpowiadający za "ściemnianie" czasowe oświetlenia wnętrza lubi jedynie prąd <= 1A [!]). W ten sposób światło nad drzwiami zapala Ci się w momencie gdy otworzysz którekolwiek z drzwi (krańcówki mają jeden zbiorczy punkt w okolicach lewego słupka A - jak sobie dobrze przypominam). By odseparować krańcówkę prawych tylnych drzwi należy wlutować diodę na odcinku: zbiorczy punkt krańcówek <-> połączenie kabli krańcówka prawych tylnych drzwi/dodatkowa lampka, należy ją wlutować tak by kierunek przewodzenia był w stronę punktu zbiorczego. Dzięki temu oświetlenie wnętrza będzie się włączało gdy otworzysz tylne prawe drzwi, dodatkowa lampka nad tymi drzwiami również się zapali ale tylko w przypadku otwarcia konkretnie tych prawych tylnych drzwi. Panimaju?
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2011, 23:48:57 pm wysłana przez jimo#1921 »
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;