Witam. Posiadam Poloneza GSI z zamontowanym sterownikiem gazu Stag-XL. Podłączyłem go pod komputer i chciałem go wyregulować. Poniżej zamieszczam ustawienia jakie wprowadziłem. Prosiłbym o jakieś korekty jeżeli zauważycie jakieś karygodne błędy. Wiem że nie da się ustawić samochodu poprzez forum i tego też nie wymagam. Samochód jeździ dobrze w pełnym zakresie obrotów, zobaczymy jak będzie ze spalaniem. Mam kilka pytań co do ustawień.
Pozycje przełączania ustawiłem na 75 kroków - odwzorowałem się szczeliną jaka była ustawiona w registrze - może teraz delikatnie ją zmniejszyłem ( poprzednio miałem regulacje na śrubę). Mieszanka jest moim zdaniem ustawiona prawidłowo, sonda balansuje w zakresie 0.3 - 0.45 na wolnych obrotach i przy wyższych - 3 - 4 tys obr - 0.25 - 0.7V.
Dziwi mnie że liczba kroków przy dodaniu czy tez odejmowaniu gazu nie zmienia się - pokazuje cały czas 75 kroków, a ustawiłem przy wzbogacaniu 30 kroków a zubażaniu 25. Dlaczego wartość 75 jest stała?
Kolejne moje pytanie odnosi się do chwilowej opcji otwarcia silnika krokowego przy przekroczeniu progu tps - wyłączyłem to bo otwierał się on dosłownie na ułamek sekundy i wracał do pozycji 75 kroków. Czy to powinno być włączone? Czy ma to związek z tym że podczas dodawania / odejmowania gazu silnik krokowy jest cały czas w jednej pozycji?
Następna sprawa to szybkość kroków. Czy to chodzi o to w jakim czasie silnik krokowy ma zareagować i zubożyć lub wzbogacić mieszankę? Czy też o coś innego?
Prosiłbym o pomoc
Pozdro
TYP TPS - 0-5V
PRÓG TPS - 0.80V
HISTEREZA TPS - 0.06V
WZBOGACENIE 30
ZUBOŻENIE 25
PRĘDKOŚĆ AKTUATORA - 250
OPCJA OTWARCIA - NIE
TYP SONDY - 0-1V
SONDA - STANDARD
PRĘDKOŚĆ AKTUATORA POWYŻEJ PROGU TPS - 250
PRĘDKOŚĆ AKTUATORA MONIŻEJ PROGU TPS - 100
SYMULACJA - TYPOWA
POZYCJA PRZEŁĄCZANIA - 75
POZYCJA MAX AKTUATORA - 150
POZYCJA MIN AKTUATORA - 45