Autor Wątek: Ciśnienie w oponach  (Przeczytany 10409 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ciśnienie w oponach
« dnia: Grudzień 04, 2009, 17:04:39 pm »

Cichy18

  • Gość
Wydaje mi się ze powinno być 2,2 bara. Ale pewien nie jestem. Pozdrawiam

Ciśnienie w oponach
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 04, 2009, 19:55:53 pm »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
Obecnie z przodu mam 2.1 a z tylu 2.0 Przy mniejszym cisnieniu z tylu zauwazylem ze poslizg tylnych kol jest trudniej opanowac
328i

Ciśnienie w oponach
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 04, 2009, 20:39:56 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Pawel."
Przy mniejszym cisnieniu z tylu zauwazylem ze poslizg tylnych kol jest trudniej opanowac

A nie lepiej?

Ja mam wielosezonówki, nie wiem jak wlasnie wbic wiatru. W lato to wiadomo ze sporo zeby nie bylo oporów, ale w zime to trza spuscic na mniej co nie? Zeby była wieksza powierzchnia stycznosci z podlozem. Wtedy lepsza przyczepnosc... Dobrze prawie?

Ciśnienie w oponach
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 04, 2009, 20:43:51 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Producent, prawda, zaleca seryjne koła pompować odpowiednio 1,8 przód; 1,9 tył [atm]
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Ciśnienie w oponach
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 04, 2009, 20:55:07 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "FaZi_Fr"
ale w zime to trza spuscic na mniej co nie? Zeby była wieksza powierzchnia stycznosci z podlozem. Wtedy lepsza przyczepnosc... Dobrze prawie?
odwrotnie
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Ciśnienie w oponach
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 04, 2009, 21:04:14 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
Cytat: "FaZi_Fr"
Zeby była wieksza powierzchnia stycznosci z podlozem. Wtedy lepsza przyczepnosc... Dobrze prawie?

dobrze by było aby gumy zimowe były troche węższe od letnich co naje większy nacisk na 1cm2 przy czym opony zimowe są ulepione z miększej mieszanki niż letnie co daje tzw. wgryzanie sie w snieg (lepsza przyczepność)

w DF dmuchnąłem 1.9 (przód i tył)
Moc V-ki

Ciśnienie w oponach
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 04, 2009, 22:44:21 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
No te wielosezonowe są wlasnie takie miekkie. W lato piszcza takim "niskim" glosem :)
To nabije 2.3 i bedzie spokoj...

Ciśnienie w oponach
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 05, 2009, 13:01:24 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
2.1 w zimówkach teraz, bo jak śnieg spadnie to zejdę do ok 1.9-2.0
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Ciśnienie w oponach
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 05, 2009, 16:34:08 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A czemu aż tyle? Ja mam 1,7 i 2,0 zgodnie z instrukcją.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Ciśnienie w oponach
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 05, 2009, 16:57:12 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
1,7? :shock: przecież to jest flak totalny.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Ciśnienie w oponach
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 05, 2009, 18:59:06 pm »

zyzeq

  • Gość
przód 1.9 tył 2.0 :)

Ciśnienie w oponach
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 05, 2009, 20:40:21 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "maciejowski"
1,7? :shock: przecież to jest flak totalny.


Do Kombi ma niby być 1,8. Ale pompuję po 2,0, bo na 1,8 wygląda jakby stał bez powietrza.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Ciśnienie w oponach
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 05, 2009, 20:44:21 pm »

Ciśnienie w oponach
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 05, 2009, 21:00:42 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "maciejowski"
1,7? :shock: przecież to jest flak totalny.

Uważam, że skoro fabryka tak podaje to nie bez powodu.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Ciśnienie w oponach
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 05, 2009, 22:11:02 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Grzech#1938, masz rację. tylko opony były wtedy inne. fabryka nie zaktualizowała danych.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Ciśnienie w oponach
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 05, 2009, 22:41:11 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Jakie inne?

165-13   -   1,8 oraz 2,0
185/70-13   -  1,7 oraz 2,0.

Taką mam naklejkę na drzwiach w 1.6.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Ciśnienie w oponach
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 05, 2009, 23:04:25 pm »

zyzeq

  • Gość
Cytat: "Grzech#1938"
Jakie inne?

165-13   -   1,8 oraz 2,0
185/70-13   -  1,7 oraz 2,0.

Taką mam naklejkę na drzwiach w 1.6.


też mam taka :D

Ciśnienie w oponach
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 06, 2009, 11:32:52 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ale wy macie problemy :lol:

ja ładuję po 2,4 na przód i tył, przy oponach 195/50 15" :P
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Ciśnienie w oponach
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 06, 2009, 13:18:36 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Opony ze zbyt niskim ciśnieniem powietrza, powodują zwiększenie oporów toczenia, wymagają zatem więcej energii do wprawienia ich w ruch co przekłada się na zwiększone zużycie paliwa. Opony zamontowane na felgach z czasem samoistnie tracą część powietrza a więc konieczna jest regularna kontrola ciśnienia do wartości podanych w instrukcji obsługi samochodu. Dbając o właściwe ciśnienie powietrza w oponach możesz oszczędzić do 5% paliwa. Prawidłowo napompowane opony to także większe bezpieczeństwo i wydłużenie okresu ich eksploatacji.

* Źródło: Amerykańska Agencja ochrony środowiska (EPA)
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Ciśnienie w oponach
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 06, 2009, 16:26:45 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Jeszcze fajnie by było gdybyście podawali rozmiary opon  :D
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender