Autor Wątek: olej w 2.0 dohc  (Przeczytany 3734 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

olej w 2.0 dohc
« dnia: Grudzień 07, 2009, 22:55:05 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Jakim olejem mogę zalać TC jesli jest po kapitalnym remoncie a silniczek jest czyściutki w środku?czy jak zaleje go półsyntetykiem to czy nie odbije się to na trwałości jednostki. Pytam bo nie mam dojścia do danych producenta a szkoda by mi było tak czysty silnik zalać minerałem jeśli można półsyntetykiem.

Ps. na jakich olejach ganiają wasze dwulitrówki?
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

olej w 2.0 dohc
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 07, 2009, 23:00:54 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
To zależy czy bierze olej w tej chwili. Jak nie bierze to można spróbować z jakimś półsyntetykiem.

Oryginalnie te silniki były projektowane pod mineralne oleje typu Selektol SD :) Więc każdy mineral obecnie produkowany klasy powyżej SD będzie lepszy niż przewidziała fabryka ;)

Ja jeździłem na mobilu półsyntetycznym a później na ELF SPORTI TXI 15W40
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

olej w 2.0 dohc
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 07, 2009, 23:26:41 pm »

bodzik

  • Gość
Były projektowane bo nic innego praktycznie nie było;) Sprawdzałeś pompę? Ja chwilowo do testów jeżdżę na połsyntetyku lotosa ale wracam do syntetyka platinum bo po modyfikacji inne oleje nie będą miały racji bytu tam (tzn poniżej syntetyka);). Poniżej SL nie schodzę.
Croft zaleca oleje 10w60.

olej w 2.0 dohc
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 07, 2009, 23:48:28 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Pompy jeszcze nie sprawdzałem ale tak czy siak zakładam nowe pierścienie, pompa wydaje sie być nowa ale to sprawdzę jutro. Wszystkie panewki nóweczki łącznie z wałkiem pośrednim. Ktoś naprade kupe kasy w niego włożył... Muszę tylko zrobic głowicę tak jak trzeba bo stwierdziłem że jakiś pan Henio który remontował ten silnik wymienił tylko uszczelniacze w tym jeden był pękniety (prawdopodobie przy zakładaniu) i dwa były corteko a reszta zielona. Poza tyo prowadnice na ssących do wymiany, wydechowe są lepsze ale profilaktycznie wymienie je również. Myslę że zdecyduję się na pólsyntetyk skoro OHV-ki ganiały na syntetyku to i ten sobie poradzi na 10W40...
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

olej w 2.0 dohc
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 08, 2009, 11:14:51 am »

Offline pit

  • dawny Piotrek#389
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
elf sporti w zupelnosci wystarczy
FSO Padlina '95 2.0 8V - było :(
Sprinter max 2.3D - był
Sprinter max 2,9TD - był
BMW E34 540 V8 - jest :]
Opel Combo 1.4 B+G - jako skuter :D

olej w 2.0 dohc
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 14, 2009, 21:52:52 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Może mi ktoś powiedzieć ile wchodzi oleju do silnika z szeroką misą?
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

olej w 2.0 dohc
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 17, 2009, 20:10:23 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja polecam lubro.  moim zdaniem dobry minerał. mi do silnika z szeroką miska wchodzi 12l oleju. ale miska jest szeroka z tym ze pogłębiana na smoka od głebokiej i jeszce jest chłodnica oleju i turbo tez troszke podbiera.

tak że wiesz.. mna sie nie sugeruj.. :mrgreen:
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

olej w 2.0 dohc
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 17, 2009, 21:43:12 pm »

Offline pit

  • dawny Piotrek#389
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
12l? to wiecej niz moje V8 :shock:
FSO Padlina '95 2.0 8V - było :(
Sprinter max 2.3D - był
Sprinter max 2,9TD - był
BMW E34 540 V8 - jest :]
Opel Combo 1.4 B+G - jako skuter :D

olej w 2.0 dohc
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 17, 2009, 22:26:35 pm »

bodzik

  • Gość
Teoretycznie powinno być ok 5 l oleum ale różnie ludzie leją. Jedni twierdzą, że leją 4 l i jest dobrze a inni grubo ponad 5 i na zakrętach olej ucieka.

olej w 2.0 dohc
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 17, 2009, 22:41:37 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
No właśnie, nie pytałbym ale w moim silniku bagnet jest kombinowany, tzn skracany i spawany, jak się nie mylę to z malucha i jest nacięty nowy stan. Wiec nie wiem którego stanu się trzymać. Poza tym silnik mam rozebrany i wymyty w środku więc oleju wejdzie na pewno więcej niż przy wymianie.
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

olej w 2.0 dohc
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 17, 2009, 23:04:04 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "waldi919"
No właśnie, nie pytałbym ale w moim silniku bagnet jest kombinowany, tzn skracany i spawany, jak się nie mylę to z malucha i jest nacięty nowy stan. Wiec nie wiem którego stanu się trzymać. Poza tym silnik mam rozebrany i wymyty w środku więc oleju wejdzie na pewno więcej niż przy wymianie.

Wywal to, i nagwintuj - wkręć bagnet z poloneza -inaczej non stop bedzie tam rzygalo. Do szerokiej miski  argii  2.0 wchodzi 5L, do zwyklej od 1.8 ok 4 z malym hakiem
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

olej w 2.0 dohc
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 17, 2009, 23:12:50 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Czyściłem je, tzn tyle na ile mogłem. Silnik jak rozebrałem to był w miarę czysty, jak już wspominałem wcześniej ktoś go remontował i olej był w miarę czysty. Zero nagaru w środku. W kanały lałem benzyne i przedmuchiwałem spręzonym powietrzem ale nie było syfu.
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

olej w 2.0 dohc
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 18, 2009, 00:10:36 am »

bodzik

  • Gość
No to uświadomię Cię, że pod korkami kanałów masz wieloletni syf po wielokrotnym(?) szlifowaniu przez który będziesz miał możliwość przebicia się jedynie wiertarką i odpowiednio małym wiertłem.  Masz rozebrany silnik więc możesz zabrać się za porządne czyszczenie wału.

olej w 2.0 dohc
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 18, 2009, 00:26:42 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
wyjmij broki to zobaczysz ile syfu tam siedzi. żadne płukanie nie pomoże, pył z panewek i pozostałości ze szlifowania- drobinki ściernicy i stali nie dają się wypłukać.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

olej w 2.0 dohc
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 18, 2009, 00:36:28 am »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
dobrze, zrobi się :)
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka