Autor Wątek: problem z odpaleniem 1,9GLD  (Przeczytany 3081 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

problem z odpaleniem 1,9GLD
« dnia: Grudzień 10, 2009, 18:17:21 pm »

hacek

  • Gość
Witam,
Jetem nowy na forum więc witam wszystkich :)
Mam problem z odpaleniem silnika w polonezie - 1,9GLD
otóż:
Postanowiłem wymienić przewód od filtra do pompy, założyłem nowy zbrojony przewód, wszystkie opaski elegancko przykręciłem itp. po prostu cacy.
Odpaliłem przejechałem się i wydawało się wszystko ok, ale...
Rano podczas odpalania musiałem trochę pokręcić rozrusznikiem (załapie i zgaśnie) żeby odpalić a jak odpalił to chmura niebieskiego dymu...
Ale jak chwilę pochodził może 30 sekund wszystko powróciło do normy  czysty dym, odpala od strzała itp.

Więc wymieniłem filtr, resztę przewodów (nawet przelewowe w wtryskach), przedmuchałem nawet te miedziane, sprawdziłem wtryski, świece, filtr powietrza.

Nie wiem co jest bo jak postoi przez noc to znowu to samo.

Więc proszę o pomoc.

ps poldek z 94/95

problem z odpaleniem 1,9GLD
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 10, 2009, 18:24:18 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Zapowietrzył się ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

problem z odpaleniem 1,9GLD
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 10, 2009, 18:27:54 pm »

hacek

  • Gość
całkiem możliwe, a możesz powiedzieć jak odpowietrzyć??

problem z odpaleniem 1,9GLD
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 10, 2009, 19:07:08 pm »

snikers

  • Gość
gdzies lapie luft. sprawdz opaski i laczenia przewodow (powroty cie nie interesuja) czy dobrze obudowa filtra poskladana , dobrze zalozyc przezroczysty przewod miedzy filtrem a pompa, wtedy widac powietrze ladnie.

problem z odpaleniem 1,9GLD
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 10, 2009, 19:20:14 pm »

hacek

  • Gość
Opaski i łączenia przewodów są ok - sprawdzałem
Wszystko jest suche, więc wycieku tez nie ma.
Obudowa filtra tez raczej dobrze poskładana.
A z tym przewodem to jutro bo dzisiaj już zmęczony jestem.

problem z odpaleniem 1,9GLD
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 10, 2009, 19:34:47 pm »

snikers

  • Gość
a to wyciekac nie bedzie, przed pompa jest takie podcisnienie ze zasysa luft kazda najmniejsza szczelina, nawet taka, ktora jest za mala aby sie nia pocilo

[ Dodano: 10 Gru 2009 19:35 ]
ja mialem taki problem przy swapie, pomoglo zalozenie drugiej opaski

problem z odpaleniem 1,9GLD
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 10, 2009, 19:36:17 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
hacek, nie założyłeś czasami filtra PZL sędziszów ? Bo ja miałem taki przypadek w Lublinie i w Poldku, że filtr tego producenta był trafiony przy kupnie już.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

problem z odpaleniem 1,9GLD
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 10, 2009, 19:56:45 pm »

hacek

  • Gość
- opaski sprawdzałem, są dobrze pozaciskane.
- Filtr faktycznie z Sędziszowa, ale przed wymiana i po wymianie takie same objawy
Tak jak wcześniej pisałem silnik ma takie objawy jak postoi parę godzin -wtedy  muszę trochę pokręcić rozrusznikiem (załapie i zgaśnie) żeby odpalić a jak odpali to chmura niebieskiego dymu...
Ale jak chwilę pochodzi, może 30 sekund wszystko powraca do normy
- czysty dym, mocny, zrywny, odpala od strzała itp.

problem z odpaleniem 1,9GLD
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 10, 2009, 20:11:42 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "snikers"
dobrze zalozyc przezroczysty przewod miedzy filtrem a pompa, wtedy widac powietrze ladnie.

To przynosi dobry efekt ;)

Ewentualnie mogła się zapowietrzyć sama pompa wtryskowa.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

problem z odpaleniem 1,9GLD
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 10, 2009, 20:14:39 pm »

hacek

  • Gość
tez pomyślałem o pompie wtryskowej, tylko jak ja odpowietrzyć?

problem z odpaleniem 1,9GLD
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 10, 2009, 20:17:54 pm »

snikers

  • Gość
Cytat: "matucha#1931"
Cytat: "snikers"
dobrze zalozyc przezroczysty przewod miedzy filtrem a pompa, wtedy widac powietrze ladnie.

To przynosi dobry efekt ;)

Ewentualnie mogła się zapowietrzyć sama pompa wtryskowa.

mogla ale podczas pracy powinna sie odpowietrzyc. tutaj sie zapowietrza po chwili stania. jezeli usterki nie bylo przed wymiana przewodow, to musi lapac powietrze gdzies na laczeniu. jesli bylo wczesniej, to powietrze moze sie dostawac przez pompe tez.

problem z odpaleniem 1,9GLD
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 10, 2009, 20:18:22 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
No i komplet uszczelek przy filtrze był nowy? Filtr odpowietrzony? Chyba, że u Ciebie to nie jest problem z zapowietrzaniem, tylko po prostu z odpalaniem. Świece sprawdziłeś?

[ Dodano: 10 Gru 2009 20:22 ]
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?p=402078&highlight=#402078
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

problem z odpaleniem 1,9GLD
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 10, 2009, 20:27:48 pm »

hacek

  • Gość
świece sprawdzałem - nawet są prawie nowe bo wymieniłem komplet miesiąc temu, oczywiście dobrze grzeją, bo jak nie poczekam aż kontrolka zgaśnie to nie ma mowy o odpaleniu.

uszczelka jest na kołnierzu filtra - nawet jak odkręcałem obudowę filtra to było słychać powietrze?
przewody wymieniałem na nowe (zbrojone) i dokładnie pozakładałem i oczywiście dałem opaski

problem z odpaleniem 1,9GLD
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 17, 2009, 19:08:21 pm »

hacek

  • Gość
Witam Was ponownie,
Wymieniłem:
- filtr paliwa na nowy (lepszy)
- przewód paliwa zero powietrza
- gruszkę (pompkę) - po 20 godzinnym postoju w garażu ( ok 5 stopni ciepła)ścisnąłem raz, drugi raz już nie dałem razy ścisnąć (twarda) i jak zawsze puki odpalił musiałem pokręcić rozrusznikiem a potem chwila nie równej pracy i chmura dymu (niebieski) a po 30 sekundach normalna praca, czyste spaliny itp.