Autor Wątek: Poszerzanie wąskiego Caro  (Przeczytany 2403 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Poszerzanie wąskiego Caro
« dnia: Grudzień 11, 2009, 20:23:29 pm »

Offline marecznik9

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 Gli 1995
Kurde były plany żeby wiosną kupic jakiegoś abisexa :D ale raczej strach nie pozwoli.
Nie mam kasy żeby jeździć na benzynie, a gaz odpada tak jak wcześniej napisałem przykład tego dlaczego sie boję :
http://radom.gazeta.pl/radom/1,48201,7168010,Wybuch_w_domu_na_Koziej_Gorze.html
To bylo u mojego sąsiada :D
Mam max 1000 zl na auto :P
I nasuwa sie pomysł :D Caro 1,9 GLD .
Wójek miał nie do zajechania furka , bardzo udane silniki i każdy o tym wie , że są mułowate to wiadomo przecież to tylko zwykły wolnossący Diesel.
Myślę że za taką małą kwotę raczej wąskiego poldka sie kupi.
I nie za bardzo mi sie podoba taki :), myślę żeby przydalo mu sie jakieś poszerzanie :) na co stawaić na szersze koła czy zabawę w przeróbkę zawieszenia na szerokie ? proszę o porady
)
Daewoo-FSO POLONEZ CARO PLUS 1.6 GSI' 98
http://polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/115618
Daewoo-FSO POLONEZ CARO PLUS 1.6 GLI'99
http://polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/136829

Poszerzanie wąskiego Caro
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 11, 2009, 20:29:42 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Lepiej poczytaj forum,
O zmianie zawiasu są informacje w różnych działach i tematach.

Za 1000 zł nie kupisz dobrego Poloneza 1.9 GLD ...
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Poszerzanie wąskiego Caro
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 11, 2009, 20:31:10 pm »

Offline marecznik9

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 Gli 1995
No to wiadomo że bardziewiarski będzie
)
Daewoo-FSO POLONEZ CARO PLUS 1.6 GSI' 98
http://polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/115618
Daewoo-FSO POLONEZ CARO PLUS 1.6 GLI'99
http://polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/136829

Poszerzanie wąskiego Caro
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 11, 2009, 20:41:57 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Moim zdaniem nie ma co uogólniać z tym gazem. Tamto auto pewnie miało totalnie zaniedbaną instalację. Równie dobrze można by założyć, że jeżdżenie na benzynie jest niebezpieczne bo mojemu sąsiadowi samochód się spalił (autentyczna historia). Na szczęście stał nie w garażu tylko na ulicy i z dala od innych - no ale od niego to śmierdziało benzyną na parę metrów już z miesiąc wcześniej...
Jak chcesz mieć szerokiego 1.9 GLD to łatwiej już będzie kupić nowszego szerokiego Caro i silnik diesla przełożyć. Mało tego możesz go całkowicie legalnie przełożyć również do Plusa. Jeszcze będziesz miał dodatkowy zysk ze sprzedaży katalizatora. :D
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Poszerzanie wąskiego Caro
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 11, 2009, 22:26:32 pm »

marcij

  • Gość
IMHO zamiast przeznaczac pieniadze , na rzezbienie zawieszenia, lepiej dolozyc i kupic nowszego z szerokim zawieszeniem.Boisz sie jezdzic na gazie , a nie mialbys obaw przed niskobudzetowym dospawywaniem mocowania wahacza i przerabianiem zawieszenia ? Ale tak jak powiedzial DF, ropa tez sie pali , mnostwo wypadkow na drodze , lepiej zrezygnowac. 1.9 jest moim zdaniem najlepszym silnikiem montowanym w polonezie , jednak argument jest powalajacy.

Poszerzanie wąskiego Caro
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 12, 2009, 10:21:02 am »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Dajże spokój, coraz mniej wąskich Caro, a jeszcze rzeźnikom się marzy przerabiać na szerokie, jakby ich było mało :shock: Za parę lat będzie płacz.
LOW & SLOW

Poszerzanie wąskiego Caro
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 12, 2009, 13:37:25 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
przerobienie szerokiego na wąski to kwestia przekręcenia kilku dupereli - trzeba ich tylko nie wyrzucać po przeróbce wąskiego na szerokie.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Poszerzanie wąskiego Caro
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 20, 2009, 00:55:47 am »

Offline GRAND

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 44
Mam przejściówkę i poszerzyłem ją w bardzo prosty sposób, a mianowicie pierścieniami centrującymi (tzw. dystanse). :D Nie trzeba nic przerabiać, tylko zamawiasz ile mm chcesz poszerzyć i zakładasz. ;D

Przede wszystkim konieczne są dłuższe śruby, bo swoimi krótkimi już nie przykręcisz. :) Dystanse muszą mieć ten kołnierzyk, żeby felga na niego naszła tym dużym otworem na środku. Nie kupuj bez tego kołnierzyka, bo felga będzie jedynie trzymała się na szpilkach i śrubach, a to - jak na mój gust - trochę mało.

Wersje bez kołnierzyka są sporadyczne i bardzo rzadkie, no... ale są. Ich nie polecam. (;

Poszerzanie wąskiego Caro
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 20, 2009, 01:02:01 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Mam przejściówkę i poszerzyłem ją w bardzo prosty sposób, a mianowicie pierścieniami centrującymi (tzw. dystanse). :D Nie trzeba nic przerabiać, tylko zamawiasz ile mm chcesz poszerzyć i zakładasz. ;D

Brawo !
30mm na stronę.. jak ci przy pełnej prędkości felga zetnie śruby  bo nie siedzi na piaście.. i sie zabijesz.. to na nagrobku sobie napiszesz +30mm na stronę.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Poszerzanie wąskiego Caro
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 20, 2009, 01:08:33 am »

Offline GRAND

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 44
+17mm na stronę - to raz.
A dwa - to po to jest ten kołnierzyk, o którym mówię. Mniej więcej można to potraktować jako przedłużenie piasty.

Ponadto dystans jest przykręcony śrubami zabezpieczającymi, a koło swoją drogą przykręcone normalnie wzmacnia dystans, no i przedłużone szpilki przykręcone również do wozu.

Prędzej buda pęknie, niż to mi odleci.

Poszerzanie wąskiego Caro
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 20, 2009, 01:52:13 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "maciejowski"
dystans to zawsze dystans,

Jasne. Takie odsadzenie koła powoduje dużo szybsze zużywanie się łożysk kól, szczególnie z przodu, problemy z kierowalnością, większe przeciążenia na układ kierowniczy etc.
Cytat: "Mateusz"
+17mm na stronę

to co to za poszerzenie? szeroki ma +30 szerzej i do tego ludzie nawet zakładają dystanse.

Poszerzenie przodu można wykonać w inny sposób. coś pomiędzy dystansem a zmianą zawiechy-mianowicie odkręcić od zwrotnicy 4 śruby trzymające oś i dzwignię do drązka kier, dać tam dystans i skręcić dłuższymi śrubami. zachowuje się trwałośc w/w elementów, nie trzeba się bawić w drogie sruby do kól, centrowania. Z tyłu wiadomo podmianka mostu
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Poszerzanie wąskiego Caro
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 20, 2009, 10:47:05 am »

e_gregor

  • Gość
Bredni o pogorszeniu się prowadzenia nie słuchaj. Tak piszą teoretycy. Pewnie ta teoria sprawdziłaby się w każdym innym aucie ale poldek nie miał za idealnego zawieszenia. U siebie założyłem fele 15J7 ET12 i mam już szerokie Caro :) Pomimo, że mam szersze opony (195) kierownica kręci się lżej podczas jazdy. Na postoju to wiadomo. Ale widać, że geometria się poprawiła bo wchodząc w zakręt łatwiej jest koła skręcić i łatwo jest też w miarę potrzeby wyprostować. Na standardowych kołach czasem się zdarzało, że jak szalałem i ostro wchodziłem w zakręt 90 stopni to musiałem z kierką walczyć bo auto potrafiło się ze mną siłować. Teraz tego efektu niema.

Poszerzanie wąskiego Caro
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 20, 2009, 11:55:51 am »

Offline GRAND

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 44
Racja. Jeżdżę już prawie rok na poszerzonym rozstawie i sobie go chwalę. :)) Lepiej bierze zakręty i jest bardziej stabilny. ;))

W planach na razie są jeszcze felgi 14' i szersze opony, ale jak będą pieniążki. :))

Poszerzanie wąskiego Caro
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 20, 2009, 16:22:11 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Zoltan#1930"
Poszerzenie przodu można wykonać w inny sposób. coś pomiędzy dystansem a zmianą zawiechy-mianowicie odkręcić od zwrotnicy 4 śruby trzymające oś i dzwignię do drązka kier, dać tam dystans i skręcić dłuższymi śrubami. zachowuje się trwałośc w/w elementów, nie trzeba się bawić w drogie sruby do kól, centrowania.

trochę nie bardzo qmam?? Przecież zwrotnica jest całością zrcp. dokręca się tylko płytę kotwiczną i ramię układu kierowniczego.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.