Autor Wątek: Zbyt duze spalanie Polonez Caro plus GSI  (Przeczytany 10037 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zbyt duze spalanie Polonez Caro plus GSI
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 20, 2009, 07:27:19 am »

fazer151

  • Gość
toa ile spali PB w trasie bo nie napisałeś poo tych wskazaniach w mieście to chyba jest dobrze patrz że jest zimno.. a gazu chyba pali wiecej niż benzy np mi nie dogrzany silnik jak robie dziennie po 5 km pali na 100 km 12 l a trasie to 8-7 zależy jak jade

Zbyt duze spalanie Polonez Caro plus GSI
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 20, 2009, 09:43:07 am »

zipposirocco

  • Gość
Ja bym tutaj podejrzewał parownik ale skoro w miarę nowy to nie ma sensu regenerować membran czy spuszczac szlamu. Kto Ci regulował GAZ i jaka metodą?

Zbyt duze spalanie Polonez Caro plus GSI
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 03, 2010, 03:46:58 am »

FSOman

  • Gość
Witam :)

Na poczatek zycze wszystkim forumowiczom Wszystkiego Najlepszego i udanego Nowego 2010 roku :)

Kilka zmian w moim wozie mianowicie :
- ustawienie geometrii poniewaz byla masakrycznie zle ustawiona bo na 100m zjezdzał 2,3m w prawo ( wg diagnostyki ) oraz zmiana termostatu pomogło poniewaz teraz wreszcie gdy puszcze kierownice to samochod jedzie mi prosciutko a nie sciaga go jak wczesniej:) i gdy jade w trasie to temp. wynosi 90 stopni a nie 70 jak wczesniej:).

Niestety i dziwnie mozna by rzecz poniewaz powyzsze czynnosci nijak nie poprawily wyniku spalania :( a raczej powinny.
Mialy miejsce 2 ponowne sprawdziany:

1) Miasto - 14,9 l/100km ( lpg ) - 80-90 km/h 5 bieg. około 2,5 tys obr.

2) Trasa - 9,05 l/100km  ( lpg ) - 80-90 km/h 5 bieg. około 2,5 tys obr.

Około poniewaz wiadomo predkosc wahała sie miedzy 80 - 90 km/h czasem bylo 70km/h jak ktos przyblokowal ale srednio jechalem non stop 90km/h = 2,5 tys.obr wiec zdecydowanie 9 litrow gazu to za duzo na taka predkosc biorac pod uwage ze wczesniej przy 110km/h spalanie wyniosla 10 litrow a samochod mial zle ustawiona geometrie i temp 70 stopni. Ehh :(( Co jest nie tak !???? technicznie wszystko wporzadku wiec cos musi byc w kwestii silnika.

Zbyt duze spalanie Polonez Caro plus GSI
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 03, 2010, 09:32:26 am »

Buszek

  • Gość
Poniżej jak 9 litrów LPG na trasie to raczej ohv-ką nie zejdziesz .

Zbyt duze spalanie Polonez Caro plus GSI
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 03, 2010, 10:12:33 am »

Offline patrick

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Przejścióweczka :P
Mi sie wdaje ze normalnie Ci pali. Rodzice maja tez gsi na gazie i po miescie spala im ok 10-12l/100km (lpg) natomiast na trasie zalezy od predkosci jak  ok 140km/h to wtedy idzie 14l/100km (lpg) albo i lepiej nieraz :wink:
Bo długość trąbienia
Zalezy od stopna wkur*ienia;p

Zbyt duze spalanie Polonez Caro plus GSI
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 03, 2010, 10:31:16 am »

FSOman

  • Gość
No to jest lekka roznica miedzy 10-12 a 15 litrow nie ?? Kolega ma GSI na benzynie i mu pali 10 benzyny po miescie a nie jezdzi zbyt ekonomicznie. W trasie przy predkosci 90km/h spalil mu 6 litrow benzyny a ja mam sekwencje wiec powinien palic tyle samo co benzyny i pali tyle samo co benzyny z tym ze benzyny wlasnie pali ZA DUZO wiec opinie ze pali normalnie wynikaja chyba z tego ze nie wiecie dlaczego pali za duzo to sie mowi ze pali normalnie;/;/;/  sorry ale jezdzilem fiatem 125p ( moim zdaniem mniej oplywowy niz polonez ) i w trasie przy 100km/h non stop spalil mi 7 litrow gazu na zimowych oponach i z najprostsza instalacja gazowa ( II gen ) ustawiana na "oko" a tutaj juz jest nowoczesniejsza technologia silnika i gazu bo steruje nia komputer tj mieszanka a nie regulacja sruby wiec spalanie powinno byc mniejsze. Chyba ze stary polonez to moze i tak pali chociaz ja spotykam sie z opiniami ze czy stary czy nowy pala od 10 do 12 litrow wiec 15 w miescie a 9 w trasie to zdecydowanie ZA DUZO zwlaszcza ze 90km/h czyli najekonomiczniejsza jazda. Fiatem jechalem 140 non stop w trasie i zaliczylem jeszcze krakow i korki i spalanie wyszlo 10,5 litra... cos jest nie tak i to bardzo nie tak tylko problem wywnioskowac ....CO TO TAKIEGO ;/;/;/

Zbyt duze spalanie Polonez Caro plus GSI
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 03, 2010, 12:08:33 pm »

dzvonec

  • Gość
FSOman według mnie jeździsz na za niskich obrotach silnika owszem zielone pole na obrotku jest juz od okolo 2000 ale niestety moment obrotowy i moc od trochę wyższych i masz 2500 rpm jadąc np na 5 biegu chcesz przyspieszyć no to musisz dość mocno wcisnąć gaz, żeby poczuć przyspieszenie. Polonez nie ma porażającej mocy a żeby jakoś jechał trzeba go kręcić troszkę mocniej. Ja w czasie jazdy utrzymuje obroty w okolicach 3000 zejście do 2500 to już zmiana na niższy bieg owszem 125p palił Ci mniej ale był tez dużo lżejszy chyba coś ze 300 kilo. Co do temperatury silnika to nie mam pojęcia czemu w plusach jest ten wentylator , który się włącza około 90 °C, w starszych poldkach był jeden włączał się chyba przy 95°C i było dobrze poza tym polonezowski silnik nie boi się wysokiej pod warunkiem , że jest z nim wszystko ok.

Zbyt duze spalanie Polonez Caro plus GSI
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 03, 2010, 12:28:21 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "dzvonec"
300 kilo


150kg max. Nawet nie.
Za to współczynnik Cx ma większy.  :)  :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Zbyt duze spalanie Polonez Caro plus GSI
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 03, 2010, 12:58:36 pm »

zipposirocco

  • Gość
Nadal uważam kolego że masz problem z silnikiem, nie ze stylem jazdy.

Sprawdź nanometrem ciśnienie na cylidrach, powinno byc 11-13 Barów w zależności od stopnia wytyrania silnika. Miałem kiedyś przypadek że auto zaczęło palić 2 litry LPG więcej niż normalnie na 100km gazu i spadła moc silnika, przez kilkadziesiąt kilometrów było od razu czuć że coś nie tak. Okazało się, że wypiął się jeden kabel WN od kopułki i nie palił jeden cylider. Teoretycznie powinno być mniejsze spalanie a tutaj było większe. Ustaw zapłon i przy okazji przeczyść świece. Zaklej wszystkie wloty i szczeliny do silnika zimnego powietrza - grubą wykładziną, kartonami najlepiej plastikiem/gumą  - pozaklejaj przed chłodnicą i w zderzaku oraz przy samym dole ile tylko dasz rady. Raczej mało prawdopodobne aby uciekal Ci gaz z instalacji.

Jesli wydajesz teraz na paliwo ok. 35 PLn to kosztuje Cię to tyle ile np. wygodny dieslowski dużo pojemny mercedes, a to nie jest już fajne, stąd rozumiem Twoje wkurwienie. Najlepiej mieć osobne auto na dojazdy do roboty a osobne na zabawy :), jeśli dla Ciebie polonez jest uniwersalny to zacznij działać dalej z silnikiem bo zdecydowanie za dużo pali. Powodzenia.

Zbyt duze spalanie Polonez Caro plus GSI
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 03, 2010, 13:02:30 pm »

TooSlow

  • Gość
Przy pracy silnika na 3 garach będzie palił więcej.

Zbyt duze spalanie Polonez Caro plus GSI
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 03, 2010, 14:29:00 pm »

FSOman

  • Gość
Wystarczy jakies 5-10 min i podstawy matematyki aby uniknac wypisywania takich bzdur jak kolega dzvonec.

125p - 1050 kg ( swoim wjechalem na wage wazyl 1020 kg ;p )
Polonez - 1160 kg

wiec prosta matematyka 1160 - 1050 = 110 kg a nie 300 :P

W kwesti obrotow to 50/50 masz racje poniewaz fakt zmiana biegow zbyt wczesnie np przy 2000 obr czy 2500 obciaza silnik ( co nawet slychac po jego pracy jak sie wrzuci wyzszy bieg to auto az blaga o litosc ) wezcie sobie rower i wrzuccie najwyzsza przerzutke ( sorry jesli blad ortograficzny ;p ) i sprobujcie ruszyc. Owszem biegi trzeba zmieniac nawet troche wyzej niz zielone pole bo moment obr ma przy 3800 obr/min ale rozpedzajac auto po miescie na kazdym biegu do tylu to bym musial max na 3 jezdzic :).
Ja zmieniam przy 3 tys.
Ale w kwestii trasy i jazdy na dlugich odcinkach ze stala predkoscia to raczej malo prawdopodobne zeby przy 4 tys ( czyli okolo 130-140 km/h ) mial palic mniej niz przy 2,5 tys ( czyli 90km/h ) Owszem mialem taki przypadek wlasnie fiatem gdzie jadac 100 spalil mniej niz jadac 80 ale to wina wlasnie obciazenia silnika przy 80/h na 5 byl zbyt obciazony. Robilem test i przy 100 na 5tce spalil tyle samo ile przy 80 na 4ce bo mial 3 tys obr najekonomiczniej. Jednak jak widac ( lub tez nie widac dla tych ktorzy nie czytaja na bierzaco ) moj polonez tego nie nasladuje poniewaz przy 90 spalil mniej niz przy 110 wiec teoria ze jechalem zbyt niskimi obrotami zostala obalona :) A jak chce przyspieszyc to redukuje do 4ki to oczywiste :)

I znow najtrafniej wycelowal zipposirocco dzieki ziomus :) tylko wlasnie chodzi oto CO JEST NIE TAK Z TYM SILNIKIEM bo ze cos z nim nie tak to oczywiste :)
A cisnienie fakt. sprawdze :)

Zbyt duze spalanie Polonez Caro plus GSI
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 03, 2010, 14:51:52 pm »

dzvonec

  • Gość
Sorry mój błąd przyznaje z tymi 300 kg trochę przesadziłem jeszcze raz przepraszam za wprowadzanie w błąd. :oops:  A poloneza ważyłeś czy dane z dowodu rej. ?

Zbyt duze spalanie Polonez Caro plus GSI
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 03, 2010, 20:19:35 pm »

FSOman

  • Gość
Fiata wazylem a poloneza wage wzialem z dowodu rej. Spoko wybaczam nie jestes jedyny ktory stwierdzil ilez to polonez nie jest ciezszy od fiata ;p a faktycznie wychodzi ze niewiele ;)

[ Dodano: 13 Sty 2010 23:16 ]
No i chopaki sprawa sie rypła. Nareszcie wzialem sie zabralem za sprawdzenie tej komprechy i ... szok ;O ;( i zarazem niedowierzanie kolegi ktory widzial, kupowal ze mna i jezdzil moim poldkiem oraz goscia od ktorego kupowalem.
Wynik kompresji wykazal iz moj poldek ma rowniutko ( no jakies tak dziesiate czesci roznicy ) po ...uwaga... 7 bar na kazdym z cylindrow ...;(

Ale to przeciez on by wogole nie jezdzil gdyby mial po 7 ... ten macher cos mowil ze powinno byc 9,5 norma bo to silnik odciazony a znowu koles od ktorego bralem i kolega mowi ze 9,5 to juz sie nadaje do kapitalki a 7 to on by wogole nie mial mocy i nie rowno pracowal  a u mnie jakos specjalnie mocy nie brakuje ( chociaz jechalem tylko jego poldkiem no wydaje mi sie ze jego lepiej sie zbiera ale nie az tak strasznie a on spalanie ma w normie 10-12 litrow )a silnik chodzi cichutko i rowno. Gosc od ktorego bralem tak sie zdziwil ze kazal mi przyjechac na ponowny pomiar do niego bo moze mieli walniete urzadzenie. A jesli okaze sie to prawda ze tyle ma to tego mu oddaje a on mi daje inny egzemplarz :) tylko w tamtym od razu sprawdze kompresje :)

Ehhh....