Autor Wątek: Problemy z odpaleniem 1,9 GLD  (Przeczytany 2494 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problemy z odpaleniem 1,9 GLD
« dnia: Grudzień 17, 2009, 09:04:57 am »

harry.tz

  • Gość
Od kilku tygodni zaczęły mi się problemy z odpalaniem mojego cudeńka. Wygląda to tak, że im więcej czasu minie od ostatniej jazdy, tym dłużej muszę go kręcić żeby odpalił. Wczoraj wieczorem to już przeszedł samego siebie bo mi się od tego kręcenia akumulator rozładował.
Co może być przyczyną takiego zachowania samochodu??
Z góry dziękuję za każdą wskazówkę i sugestię!!

Problemy z odpaleniem 1,9 GLD
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 17, 2009, 09:35:44 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Diesle bardzo wrażliwe na zapowietrzenie układu paliwowego. Mała nieszczelność i paliwo spływa do baku i potem nie może zaciągnąć. Dokładnie sprawdź całą drogę od baku do pompy. Zwróć uwagę na tą "gruszkę" - ręczną pompkę paliwa. Sprawdź czy w ogóle działa...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Problemy z odpaleniem 1,9 GLD
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 17, 2009, 09:44:20 am »

snikers

  • Gość
a swiece zarowe sprawdzil Ty

Problemy z odpaleniem 1,9 GLD
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 17, 2009, 10:33:22 am »

harry.tz

  • Gość
Ta "gruszka" po wciśnięciu jej 2-3 razy twardnieje, i podczas naciskania czuć pod palcami jak delikatnie "szumi" paliwo.

Świece, hmmm.... żeby się do nich dobrać trza będzie poodkręcać parę części z silnika. Jak się do nich już dobiorę to mogę je odkręcić i sprawdzić -> ale jak z dokręceniem, czy wystarczy je wkręcić "na oko" do oporu.
One są połączone równolegle, więc w teorii jak jedna grzeje to reszta też powinna no chyba, że sama świeca może być upalona.

A co z filtrem paliwa, czy to że mi się tak z Poldkiem dzieje może być spowodowane zapchanym filtrem??

Problemy z odpaleniem 1,9 GLD
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 17, 2009, 10:51:57 am »

snikers

  • Gość
swiece sa w rownolegle, teoretycznie nie trzeba wykrecac ich zeby sprawdzic. odkrecasz tylko kabel plusowy (klucz 8) i ohmomierzem do silnika kolo 1ohma powinna miec kazda, tutaj raczej nie ma tak jak w nowoczesnych szybkogrzejacych swiecach, ze pokazuje kilka ohm a nie grzeje. wiec jak nie ma "przerwy" to jest OK.

Jak chcesz miec 100% pewnosci  to cala wykrecasz i pod aku, ja dokrecam do oporu z wyczuciem, bo maly gwint jest w swiecy - latwo ukrecic.

Problemy z odpaleniem 1,9 GLD
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 17, 2009, 11:40:06 am »

harry.tz

  • Gość
W sumie to nie wiem kiedy były ostatnio wymieniane świece, jestem szczęśliwym posiadaczem mojego Poldka od 1 roku. Myślę, że warto byłoby je wykręcić i zobaczyć w jakim są stanie.
Jakie świece byłyby najlepsze, jeśli musiałbym je wymienić oczywiście?

Problemy z odpaleniem 1,9 GLD
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 17, 2009, 13:34:03 pm »

snikers

  • Gość
http://allegro.pl/item826962281_kager_swieca_zarowa_bmw_citroen_fiat.html taka, a producent, ciezko wyczuc. trzeba pytac o opinie

Problemy z odpaleniem 1,9 GLD
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 17, 2009, 23:29:53 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Co do świec to powiem Wam że miałem taką historię że sprawdzałem świece prostą prubówką (tzn żarówką z kawałkiem kabla) i wszystko było ok ale nie dało mi to spokoju bo silnikiem lubiało targnąć kilka rawy po odpaleniu. Wykręciłem więc świece, prostownik i okazało się że jedna grzeje ale przy samym gwincie tj jakieś 2cm od miejsca w którym powinna grzać. Paliwo z wtrysku jest wtryskiwane na sam czubek świecy w komorze wawirowań więc ta świeca grzała ale tak jak by jej tam nie było. Troche namieszałem ale myśle że wszyscy wiedzą o co chodzi :P . Sugeruje sprwadzić świece wykręcając je z silnika. Jak miałem zapchany filtr paliwa to objawy były takie że silnik odpalał i gasł, musiałem tak kilka razy palić że by zaczął pracować normalnie ale diesle na filtr paliwa są bardzo czułe wiec też przed każdą zimą radzę wymienić. Z tego co piszesz to faktczynie mozesz miec nieszczelny uklad paliwowy. Aha, sprawdzales czy dochodzi napiecie do swiec podczas grzania?
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Problemy z odpaleniem 1,9 GLD
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 20, 2009, 21:33:16 pm »

harry.tz

  • Gość
Hehehe wielkie dzieki wszystkim za pomoc, teraz przy -17 pali jak za dotknieciem czarodziejskiej rozdzki ;)

- przeczyscilem automat na rozruszniku - zasyfiony byl na maxa - wodny papier troche wazeliny i dziala bez zarzutu - czesto mi tylko "cykal" bez krecenia - sprawa zalatwiona ;)
- swiece zarowe - jedna przepalona, stad wibracje przy odpalaniu i problemy z odpaleniem - wymienilem wszystkie 4 i gra muzyka znaczy motór :)
- filtr paliwa - nie wymieniany chyba przez 5 lat - samochod mam od 1 roku wiec i tak za pozno go wymienilem - dlatego chyba mi tak dlugo krecil przy dlugiej przerwie bez jazdy


Pytanie poza konkursem - jak sprawdzic czy do obrotomierza dochodzi impuls. Mozna to jakos zrobic bez oscyloskopu czy potrzebna jest wizyta u elektryka samochodowego??

Problemy z odpaleniem 1,9 GLD
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 20, 2009, 21:40:25 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Można zrobić oscyloskopem zrobionym z komputera ;)

Poza tym można podłączyć woltomierz elektroniczny. Jeśli dochodzą impulsy, to "coś tam" pokaże - w sensie będzie jakieś śmieszne wartości wywalał. Jeśli nie, to wyświetli zera.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problemy z odpaleniem 1,9 GLD
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 20, 2009, 21:49:40 pm »

snikers

  • Gość
albo multimetrem z pomiarem czestotliwosci. w dieslu masz 2impulsy na obrot kola zamachowego czyli okolo 16Hz przy jalowych obrotach

mozesz tez podpiac diode z opornikiem i powinna szybko migac ("superjasna" czerwona + opornik 1kohm w szereg)