Autor Wątek: Rozwiert z 1500 na 1600  (Przeczytany 6848 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rozwiert z 1500 na 1600
« dnia: Grudzień 22, 2009, 13:22:53 pm »

Alien

  • Gość
Witam, chcę zrobić remont silnika (jest już wyjęty i rozebrany) w moim Kancie 1500 i związku z tym mam pytanie czy można zrobić rozwiert cylindrów do 80mm na tłoki od Poldka 1600?? Podejrzewam, że można ale chciałbym się upewnić.
Szukałem na forum ale nic nie znalazłem.

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 22, 2009, 14:58:29 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
gra nie warta swieczki lepiej kupic silnik 1.6
Powered by Lpg.

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 22, 2009, 15:06:29 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Rozwiercić można, wsadzić tłoki od POLONEZa - 1.6 - lepsze to niż niepewny silnik używany ze szrotu :!:
Jak sobie porządnie zrobisz, to pojeździsz.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 22, 2009, 15:06:30 pm »

djarq

  • Gość
Kurde, ale pomysł... :)

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 22, 2009, 15:12:52 pm »

Alien

  • Gość
Dzięki za odpowiedź.

Cytat: "radzio_1991"
gra nie warta swieczki lepiej kupic silnik 1.6


Chcę aby został ten silnik z którym auto wyjechało z fabryki (mam dowód zakupu tego auta i inne papiery) ale również chcę aby był troszkę szybszy ;] A 1600 siedzi teraz w aucie tylko trochę zarżnięty....

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 22, 2009, 15:33:07 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
to może lepiej dobrac tłoki opla i na 1,7?? takie akcje tez wychodziły

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 22, 2009, 15:42:25 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jak kolega ma dobre tłoki od 1.6, to ja bym rozwiercał :) pierścienie są tanie, a rozwiert o wiele tańszy niż nowe tłoki nadwymiarowe + rozwiert albo tulejowanie.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 22, 2009, 16:14:45 pm »

marcij

  • Gość
Gdzies mi sie obilo o uszy , ze pierwsze silniki 1600 jakie wyjezdzaly z fabryki to byly wlasnie rozwiercane 1500.

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 22, 2009, 16:48:15 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
A pierwsze 1500 to rozwiercone 1300 OHV :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 22, 2009, 18:56:00 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Alien no chyba ze chcesz miec orginalny silnik :D  mnie chodziło o to ze bys mugł zkołowac silnik 1.6 do remontu i jego zrobic, ten blok od 1.5 moze dałoby rade nawet wytulejowac :D
Powered by Lpg.

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 22, 2009, 20:17:25 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
pewnie że da się rozwiercić.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 22, 2009, 21:50:09 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Alien"
Chcę aby został ten silnik z którym auto wyjechało z fabryki (mam dowód zakupu tego auta i inne papiery) ale również chcę aby był troszkę szybszy ;]

Jeśli zależy Ci na oryginale, bo chcesz za jakiś czas załapać żółte tablice, to nie rozwiercaj tego. Taki oryginał, to już nie oryginał.
Szybszy będzie może minimalnie, za to zabawy z rozwiertem sporo. Lepiej kupić silnik 1600 a temu zrobić remont i trzymac na inne czasy.
Pomóżmy Jackowi!

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 22, 2009, 22:17:52 pm »

Alien

  • Gość
Jak już wcześniej pisałem obecnie w aucie jest 1600 (poprzedni właściciel włożył jak mu w oryginalnym wydmuchało uszczelkę pod głowicą) więc nie musiał bym nawet kupować.
A nawet jak bym chciał na żółte blachy (o których nie myślałem) to i tak nikt się nie zorientuje, że tam jest 1.6 a nie 1.5.

I dzięki za wszystkie odpowiedzi ;]

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 29, 2009, 01:45:15 am »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 108
  • Płeć: Mężczyzna
Tak pierwsze 1600 to rozwiercane 1500, ale podobno one własnie były trochę nieudane z racji iż po rozwierceniu jest trochę mniej uszczelki pomiędzy sąsiednimi cylindrami i te silniki częściej wydmuchiwały uszczelki, o co nie trudno przy szybszej jeździe. Więc moim zdaniem lepiej wyremontować 1500 ale nie rozwiercać i powinien jeździć, tym bardziej że rozwiercanie silnika jest procesem nieodwracalnym i jeśli rzeczywiście będzie niefajnie po tej modyfikacji to będzie szkoda tego oryginalnego silniczka. Nie lepiej wsadzić poprostu 1600 do sprawniejszej jazdy, a oryginalny 1500 sobie dać do garażu, aby poczekał na lepsze czasy ? ; -)

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 29, 2009, 22:17:51 pm »

Alien

  • Gość
Cytat: "maciek89"
ale podobno one własnie były trochę nieudane z racji iż po rozwierceniu jest trochę mniej uszczelki pomiędzy sąsiednimi cylindrami i te silniki częściej wydmuchiwały uszczelki,
Po rozwierceniu można chyba zastosować uszczelkę z 1600 i silnik będzie miał tyle samo uszczelki pomiędzy cylindrami co seryjny 1600. Chyba że się mylę... Jak tak to proszę o poprawienie mnie.

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 29, 2009, 22:25:23 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Mam bardzo ładny blok 1600 (65 tys przejechane) do tego tłoki. Próg nie wyczuwalny, kompresja była okej.
Tylko byś musiał do niego załatwić sobie jakiś wał i panewki bo u mnie wał porysany a panewek nie wiem gdzie szukać, w oleju ich nie było  :mrgreen: Mam jeszcze głowicę aluminiową, rozebraną ale mogę poskładać w 5min :)

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 30, 2009, 13:10:54 pm »

Alien

  • Gość
Dzięki, ale już jest postanowione, że będę robił ten silnik co mam ;]

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 30, 2009, 17:49:18 pm »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 108
  • Płeć: Mężczyzna
No i słusznie najlepsze rozwiązanie, a co do uszczelki to jest jej więcej owszem ale mniejsza jest powierzchnia docisku tej uszczelki do głowicy więc nie jest już ona tak dobrze trzymana, ale przy spokojnej jeździe nie powinno być problemów.

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 30, 2009, 18:14:47 pm »

dzvonec

  • Gość
Do silnika 1600 spokojnie można zakładać uszczelkę od 1500 ja tak zrobiłem i działa fakt trochę wystaję nad tłoki ale to nie przeszkadza, w moim przypadku, żeby weliminować problem uszczelki pod głowicą  trzeba by było przeszlifować powierzchnię bloku ( robi się coś takiego w ogóle :?: ) bo między 1 a 2 cylindrem już był wyczuwalny pod palcem ubytek, głowica to samo. A mając głowice jeszcze po 125p i nową uszczelkę załozyłem na 1600 i jeżdżę.

Rozwiert z 1500 na 1600
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 30, 2009, 18:35:21 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "dzvonec"
robi się coś takiego w ogóle
robi
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...