Autor Wątek: Dziwne objawy po zamarznięciu parownika  (Przeczytany 2302 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dziwne objawy po zamarznięciu parownika
« dnia: Grudzień 25, 2009, 14:55:47 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Tydzień temu zamarzł mi parownik. Samochód zgasł. Próbowałem go kręcić na benzynie ale rozładowałem akumulator(A). Następnie włożyłem drugi akumulator(B), pokręciłem i odpalił. Doczłapałem się nim do domu i stał tydzień. Dzisiaj ułamał mi się konektorek od niebieskiego kabelka:



Skleiłem na taśmę. Z powrotem wsadziłem akumulator(A) i pomimo tego że był praktycznie rozładowany to samochód odpalił. Problem w tym że wskoczył na 2000 obrotów. Wiadomo-ssanie z tym że na ssaniu zawsze miał ok. 1500. Orajt, samochód się trochę nagrzał jednak obroty idą na 900, samochodem zaczyna telepać i obroty wskakują z powrotem na 2000. I tak w kółko.

Nagrałem filmik z tego incydentu:

http://www.youtube.com/watch?v=XGAyf_keEmM

Poza tym samochód nie reaguje na przełączenie na gaz. Parownik jest nowy. Czym to wszystko może być spowodowane? Wyładowanym akumulatorem? Niebieskim kabelkiem?

Dziwne objawy po zamarznięciu parownika
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 25, 2009, 15:00:52 pm »

simon0203

  • Gość
ten niebiski kabalek to pewnie jest od instalacji gazowej wez go oskub i poprostu sam drit przykrec do srobki od klemy a konektorka wywal i wtedy sprawdz a te obroty skaczace to prawdopodobnie silniczek krokowy daje po dupie miałem to samo sproboj go wymontowac iwrzucic do nafry na noc :) albo przeczysc go ropa pedzelkiem lub czyms takim zeby poprostu byłczysty i sparwdz :)

Dziwne objawy po zamarznięciu parownika
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 25, 2009, 18:46:47 pm »

Nikita

  • Gość
a napewno jak pstrykniesz na gaz to sie przelacza na gaz???

jezeli tak to silniczki krokowe dostaja nieprawidlowy sygnal skoro zachowuje sie tak samo na jednym i drugim paliwie

sprawdz czystosc czujnika polozenia walu moze jakis syf sie dostal na niego albo na kolo i dostaje nieprawidlowe sygnaly

Dziwne objawy po zamarznięciu parownika
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 25, 2009, 18:48:38 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Już edytowałem, nie będzie pośmiewiska :wink:  Z tym silniczkiem krokowym to dziwne. Po pierwsze to wymieniałem na nowy parę miesięcy temu a po drugie nie było z obrotami do tej pory najmniejszych problemów(np. przy dojazdach do świateł z wciśniętym sprzęgłem).

Co do lpg to myślę że się nie przełącza ponieważ bez dodawania gazu i jednoczesnym przełączeniu na lpg powinien być jakiś spadek obrotów a tu tego nie ma.

Dziwne objawy po zamarznięciu parownika
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 25, 2009, 20:45:22 pm »

Nikita

  • Gość
niekoniecznie ja u siebie 1,6 w plusie jak przelaczam na gaz to na obrotach nie zauwarzysz tego wogole i jezeli zrobie to przed wylaczeniem sie ssania to dalej mam wyzsze obroty wiec ja stawiam na silniczek lub zle sterowanie silniczkiem skoro wymieniles nowy silniczek to idziemy dalej

sterowanie silniczkiem moze kompa przydalo by sie resenac

a tak wogole kalibrowales silniczek nowy po wlozeniu???/

Dziwne objawy po zamarznięciu parownika
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 25, 2009, 21:49:40 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Tak jak wspomniałem klemy były odpięty od akumulatora przez dłuższy czas więc tym samym komp się zresetował. Co do krokowca to tak, kalibrowałem. Wszystko było z nim ok przez parę miesięcy.

Dziwne objawy po zamarznięciu parownika
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 25, 2009, 21:54:20 pm »

Nikita

  • Gość
no to spoko to szukamy dalej sterowanie krokowcem i czujniki odpowiedzialne posrednio za jego prace czyli czujnik polozenia walu  miedzy innymi czujnik temperatury przy kolektorze dolotowym trzeba osprzet posprawdzac :d

Dziwne objawy po zamarznięciu parownika
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 26, 2009, 10:56:00 am »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Okazuje się że winny był niebieski kabelek(od czego on w końcu jest?). Oplotłem go wokół śruby na klemie. Obroty wróciły do normy, na gaz tez przełącza się bez problemu...

Dziwne objawy po zamarznięciu parownika
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 26, 2009, 14:00:36 pm »

simon0203

  • Gość
podezewam ze to jakis kabel pradowy od instalacji gazowe a tak naprade co to jest to tylko elektryk ci powie jak to pooglada cieszy mnie to ze wszystko udało sie juz naprawiac pozdraiwam :)

Dziwne objawy po zamarznięciu parownika
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 27, 2009, 12:40:25 pm »

strowger

  • Gość
Dlaczego mruga czerwona kontrolka od ręcznego? Jakaś przeróbka?

Dziwne objawy po zamarznięciu parownika
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 27, 2009, 12:45:51 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Tak. Poprzedni właściciel wstawił jakiś przerywacz pod obudowę ręcznego.

Dziwne objawy po zamarznięciu parownika
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 08, 2010, 18:11:52 pm »

Offline Lysy_Piotrus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI 99'
Kontrolka od ręcznego może jeszcze mrugać (nieregularnie) jeżeli masz minimalnie zbyt niski poziom płynu hamulcowego. U mnie w Caro Plusie tak było dopóki nie zmieniłem cylinderka przez który hamulcowy mi uciekał. Jeżeli brakuje Ci dużo płynu hamulcowego to kontrolka ręcznego świeci cały czas, nawet po odpuszczeniu ręcznego.