Autor Wątek: termostat nie puszcza a chłodnica ciepła  (Przeczytany 4316 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

termostat nie puszcza a chłodnica ciepła
« dnia: Styczeń 05, 2010, 21:52:40 pm »

yellowg

  • Gość
Witam.
Mój samochód to Polonez Caro 1.4 GLI 16V z instalacją gazową Lavato.
Mam niemały problem i szukałem i szukałem i szukałem ale nic nie znalazłem. U mechanika byłem i to nie jednego to powiedzieli mi, że uszczelka głowicy do wymiany.
No ja w to wątpię, i Proszę o poradę.
Wymieniłem termostat na nowy, żeby lepiej grzał. I fakt szybciej się zaczął nagrzewać, ale...
Silnik zaczął ostatnio dłużej się nagrzewać i nie chce się dogrzać. Rura z lewej strony na górze co idzie do chłodnicy jest gorąca tak jak pokazuje termometr około 50 -60 stopni, a te co idą do gazu i nagrzewnicy mają może z 20 stopni. Z termostatu odchodzą dwie rurki i jedna ma te 20 stopni, a druga jest zimna, czyli chyba trzyma. I o co tu chodzi? Zimno jest   :(
Szron na szybach, nie można się pozbyć.

Dzięki za odpowiedzi.

[ Dodano: 05 Sty 2010 21:58 ]
Aha, płynu też trochę ubywa. To może i faktycznie coś mam z uszczelką, ale jak miałem zepsuty termostat to po odkręceniu korka ze zbiorniczka wyrównawczego to syczał jak cholera. Jak zmieniłem, to samochód jakby ożył i już nie syczy tak. Płyn czysty, olej też.
Pali 14 gazu na sto, a nie powinien tyle. To duży fiat mi palił 7 gazu na sto, a mocy miał więcej niż na benzynie.

termostat nie puszcza a chłodnica ciepła
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 05, 2010, 22:25:23 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2896
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "yellowg"
Wymieniłem termostat na nowy, żeby lepiej grzał. I fakt szybciej się zaczął nagrzewać, ale...
Silnik zaczął ostatnio dłużej się nagrzewać i nie chce się dogrzać
to to znaczy ze termostat sie nie zamknal i non stop jest duzy obieg czyli tak jakby nie bylo termostatu.
Cytat: "yellowg"
ra z lewej strony na górze co idzie do chłodnicy jest gorąca tak jak pokazuje termometr około 50 -60 stopni, a te co idą do gazu i nagrzewnicy mają może z 20 stopni. Z termostatu odchodzą dwie rurki i jedna ma te 20 stopni, a druga jest zimna, czyli chyba trzyma. I o co tu chodzi? Zimno jest

odpal samochod  na jakas godzine i zobaczy czy wlaczy sie wiatrak. 50 60 stopni to to jest zimno. termostat zaczyna sie otwierac przy 70 75 stopniach a pelne otwarcie jest przy 82/92 (zalezy od termostatu).
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

termostat nie puszcza a chłodnica ciepła
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 06, 2010, 18:29:36 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2896
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "yellowg"
termostat się włącza
jak on moze sie wlaczac?? :D on sie otwiera. ile weszlo plynu do ukladu :?:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

termostat nie puszcza a chłodnica ciepła
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 06, 2010, 19:20:59 pm »

yellowg

  • Gość
otwiera się, otwiera
weszło z pół litra, może trochę więcej
rurki dochodzące do termostatu są:
jedna ciepła, druga zimna, czyli się nie otworzył, bo jak by się otworzył, to obydwie byłyby gorące, ciepłe.
No a przy takim układzie, ta górna co dochodzi do chłodnicy jest gorąca, a przy termostacie chłodno.

termostat nie puszcza a chłodnica ciepła
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 06, 2010, 21:06:08 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2896
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "yellowg"
weszło z pół litra, może trochę więcej
no to sporo :D 0.5 litra to ja sam moge wypic  :P  do roverka wchodzi ok 5 6 litrow plynu chlodzacego. odpowietrz uklad i bedzie po sprawie. najlepiej sie odpowietrza sciagajac jeden z przewodow dochodzacych do przepustnicy. najwyzszy punkt z najlepszym dojsciem. wedlug mnie uklad nadal jest zapowietrzony.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

termostat nie puszcza a chłodnica ciepła
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 06, 2010, 21:44:15 pm »

yellowg

  • Gość
Zrobiłem tak jak powiedziałeś. Zostawiłem go włączonego u kumpla na podwórku i poszedłem do niego. Po godzinie jak wyszedłem, to temperatura była przed 90. Ale wentylator nie włączył się. Pogrzałem go jeszcze. Temperatura spadła wbrew pozorom tak gdzieś na koło 80.
Jeszcze potem już pod domem, postałem trochę, i tu w ogóle wymiękłem.
Wskazówka temperatury zaczęła szaleć. 90 -> 70, po chwili 70 ->90 i tak skakała przez jakiś czas. To spadła do 80, to do 70.
Jak był tak nagrzany, to odkręciłem korek od wlewu płynu i trochę powietrza wyszło.

Dzięki za odpowiedzi. Będę próbował go odpowietrzyć w ten sposób.

termostat nie puszcza a chłodnica ciepła
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 06, 2010, 21:55:13 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2896
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
jak cos to wyjmij cala obudowe termostatu i sprawdz palcami czy przypadkiem lopatki nie odpadly od pompy. jesli sa plastkiowe takie numery sie zdarzaja. pozostaja tylko te dwie wkestie: zapowietrzenie albo padniete lopatki od pompy. no zostaje jeszcze tylko zacinajacy sie termostat
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

termostat nie puszcza a chłodnica ciepła
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 06, 2010, 22:43:07 pm »

yellowg

  • Gość
pompa jest z tyłu? ta z dużym wężem do chłodnicy?
Muszę garaż załatwić. Może w sobotę da mi się coś zrobić.
Będę próbował wszystkiego. Przy 90 z silnika, te rurki przy termostacie miały może z 50 - 60 stopni. Nie parzyły, a chyba powinny.

termostat nie puszcza a chłodnica ciepła
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 06, 2010, 22:47:03 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2896
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
pompa  jest przy rozrzadzie pod kolektorem ssacym. gdzie wedlug Ciebie jest termostat  :?:  :wink:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

termostat nie puszcza a chłodnica ciepła
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 07, 2010, 00:30:17 am »

yellowg

  • Gość
Na dole po lewej. :D
Znalazłem książkę na necie od poldka, ale słabo jest tam to opisane. :(
Jestem geoinformatykiem - szukam pomocy, żeby mechanicy ze mnie nie zdarli.
Fajny wózek mam i nie chcę z niego rezygnować.

termostat nie puszcza a chłodnica ciepła
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 07, 2010, 09:49:11 am »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
W/g mnie bankowo masz walniętą uszczelką pod głowicą [wczesne stadium uszkodzenia].U mnie były podobne objawy,też mi temperatura szalała ,i płyn mi ubywał.Wymieniałem termostat,dolewałem płyn ,i tak wkołko,aż do momentu kiedy mi zaczeło wywalać przez zbiornik wyrownawczy.Okazało się że był przedmuch na 4 cylindrze,a na 1 już się wyklował.Załapałem. jak powykręcałem świece zapłonowe,i je obejżałem.4 świeca ,na 4 cylindrze zdecydowanie się rożniła od innych[po prostu płyn dostawał się do cylindra ],pozostałe były normalnej barwy.Obejrzyj świece dokładnie.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

termostat nie puszcza a chłodnica ciepła
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 07, 2010, 18:33:08 pm »

yellowg

  • Gość
Kurde. Obejrzę te świece. Ostatnio wymieniałem, to będzie lepiej widać :)
Termostat działa. Tylko ta rura mnie martwi co dochodzi od góry do chłodnicy z tyłu silnika, że jej temperatura rośnie bardziej przed tą dochodzącą do nagrzewnicy.

termostat nie puszcza a chłodnica ciepła
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 07, 2010, 18:34:15 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2896
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
to norma ze ona tak szybko sie grzeje
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

termostat nie puszcza a chłodnica ciepła
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 07, 2010, 18:40:46 pm »

yellowg

  • Gość
Aha, no to ok :) Byłem zdziwiony, że na chłodnicę od razu idzie ciepło.

termostat nie puszcza a chłodnica ciepła
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 07, 2010, 20:24:16 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2896
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
yellowg,  tu jest aluminiowy blok i zawsze szybko bedzie sie  nagrzewal.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

termostat nie puszcza a chłodnica ciepła
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 24, 2010, 20:45:02 pm »

yellowg

  • Gość
aha. ok
a nagrzewnica chyba działa normalnie, tylko może być problem z klapkami, bo jakieś ciepło tam leci, a rurka z nagrzewnicy jest gorąca. Heh, jak sam człowiek rąk nie wsadzi to mechanicy będą chcieli oskubać. Maszyna na razie jeździ.
Świece wyglądają normalnie, tylko na trzecim garze na gwincie był olej, chociaż oleju nie ubywa. Może to płyn chłodzący, ale wyglądało to na olej. Czasami jak odkręcę korek wlewu płynu chłodzącego to aż zabulgocze w silniku, tak było tydzień temu, teraz co drugi dzień odkręcam zobaczyć te psss, to normalne psss jest. Ciśnieniowy układ w końcu jest.

Dzięki za rady.