Autor Wątek: uszczelka pod deklem zaworowym  (Przeczytany 3494 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

uszczelka pod deklem zaworowym
« dnia: Styczeń 07, 2010, 19:44:45 pm »

joszko1991

  • Gość
witam Panowie... mam jedno małe pytanko... dla Was pewnie bedzie smieszne, ale.... GDZIE ZNAJDUJE SIE USZCZELKA POD GŁOWICĄ?? mile widziane by było jakies zdjecie silnika z zaznaczonym miejscem uszczelki... pytam dlatego bo sąsiad mowi ze przy wymianie oleju wymienia jeszcze uszczelke pod deklem zeby olej nie uciekal. no wiec mowie tacie ze jescze to trzeba wymienic a on do mnie ze pod jakim deklem i ze mi o uszczelke pod glowica pewnie chodzi... i juz sie zamotałem co jest co no :(...

uszczelka pod deklem zaworowym
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 07, 2010, 19:51:57 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Uszczelka pod deklem zaworowym to co innego jak uszczelka pod głowicą. Uszczelka pod głowicą jak sama nazwa wskazuje - znajduje się pod głowicą (tj. pomiędzy blokiem silnika (z tłokami) a głowicą (z zaworami)). Uszczelka pod deklem to zwykła gumowa lub korkowa uszczelka pod pokrywą zaworów. Wcale nie jest konieczna jej wymiana razem z olejem - w zależności czy się stamtąd leje czy też nie.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

uszczelka pod deklem zaworowym
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 07, 2010, 20:21:26 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
dokładnie, jak Ci sie nie leje spod pokrywy głowic to nieruszaj
Powered by Lpg.

uszczelka pod deklem zaworowym
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 07, 2010, 21:03:49 pm »

Tomek_

  • Gość
pokrywa zaworów to jest ta pokrywa w której znajduje się korek wlewu oleju, pod nią jest uszczelka
pokrywa wygląda tak
http://allegro.pl/item871489215_fiat_125p_polonez_pokrywa_zaworow_nowa.html
jak napisali przedmówcy, nie ma sensu jej wymieniać jeśli nic nie cieknie z pod pokrywy
jeśli cieknie to możesz zmienić uszczelkę lub wyczyścić starą, i jeśli jest w dobrym stanie można ją dać - można samemu
to uszczelnienie jest mało istotne więc nie ma sensu zmieniać co chwile tej uszczelki ;)


głowica znajduje się poniżej - to ten element do którego wkręcasz świece, wymiana tej uszczelki to troche więcej zabawy, no i trzeba mieć narzędzia

uszczelka pod deklem zaworowym
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 07, 2010, 21:30:32 pm »

joszko1991

  • Gość
ooooo dzięękiii dokładnie o to mi chodziło :) ja również tak myślałem jak piszecie tylko jak zawsze "mądry" tata wiedział lepiej... :)  no troszke sie poci tam i dlatego chcialem wymienic ( chodzi o uszczelke pokrywy zaworów )   mozna to samemu normalnie robic? :)

uszczelka pod deklem zaworowym
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 07, 2010, 21:35:08 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "joszko1991"
ooooo dzięękiii dokładnie o to mi chodziło :) ja również tak myślałem jak piszecie tylko jak zawsze "mądry" tata wiedział lepiej... :)  no troszke sie poci tam i dlatego chcialem wymienic ( chodzi o pokrywe zaworów )   mozna to samemu normalnie robic? :)


Tak. Jak będziesz sobie olej zmieniał to od razu kup tą uszczelkę i po spuszczeniu oleju odkręć pokrywę, usuń starą uszczelkę, wyczyść ładnie (przy okazji można zajrzeć do luzów zaworowych - jest dokładny opis jak to zrobić w Twoim typie silnika - SZUKAJ) powierzchnię i zamontować nową uszczelkę, przykręcić dekiel (pokrywę zaworową), zalać olej i już (oczywiście w międzyczasie wymień filtr oleju).
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

uszczelka pod deklem zaworowym
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 07, 2010, 22:06:19 pm »

joszko1991

  • Gość
dziękuje bardzo panie kolego za dokładną i pomocna odpowiedź :)

uszczelka pod deklem zaworowym
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 07, 2010, 23:12:27 pm »

Tomek_

  • Gość
Cytat: "jimo#1921"
Cytat: "joszko1991"
ooooo dzięękiii dokładnie o to mi chodziło :) ja również tak myślałem jak piszecie tylko jak zawsze "mądry" tata wiedział lepiej... :)  no troszke sie poci tam i dlatego chcialem wymienic ( chodzi o pokrywe zaworów )   mozna to samemu normalnie robic? :)


Tak. Jak będziesz sobie olej zmieniał to od razu kup tą uszczelkę i po spuszczeniu oleju odkręć pokrywę, usuń starą uszczelkę, wyczyść ładnie (przy okazji można zajrzeć do luzów zaworowych - jest dokładny opis jak to zrobić w Twoim typie silnika - SZUKAJ) powierzchnię i zamontować nową uszczelkę, przykręcić dekiel (pokrywę zaworową), zalać olej i już (oczywiście w międzyczasie wymień filtr oleju).


do sprawdzania luzów zaworowych/odkręcenia pokrywy zaworów trzeba spuszczać olej ?
ja tego nie robiłem i nie widze potrzeby
do tego przy kręceniu wałem, gdy nie ma oleju opróżniamy pompe oleju

nie wycieraj przypadkiem popychaczy zaworów z oleju, oczyść tylko miejsce gdzie ma być uszczelka, jeśli oczyścisz klawiature z oleju to będzie pracowała na sucho przez jakiś czas

poprawcie mnie jeśli coś walnołem  :roll:

uszczelka pod deklem zaworowym
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 07, 2010, 23:28:54 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Tomek_,  jimo nie napisał że trzeba spuścić olej do regulacji luzów
tylko przy okazji wymiany uszczelki można to zrobić
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...