Autor Wątek: Regulacja reduktora - polonez gsi  (Przeczytany 2813 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Regulacja reduktora - polonez gsi
« dnia: Styczeń 18, 2010, 21:38:52 pm »

Bartek_86

  • Gość
Witam. Chcialem sprawdzic  jaka mieszanke ma ustawion mój poldolot i pod przewód od sondy podlaczylem miernik cyfrowy i okazalo sie, ze na wolnych obrotach mieszanka jest za uboga. Oscyluje w zakresie 0.12 - 0.17. Po wejsciu na wyzsze obroty wskakuje na 0.37  do 0.5 i w takim zakresie oscyluje. Na wolnych obrotach gdy jest za ubogo wykrcenie pokretla od napicia membrany nic nie daje a powinno wzbogacic. Dodam ze reguluje reduktor lovato elektronik,  komputer od gazu z silnikiem krokowym firmy stag, sonda lambda nowa zalozona 1kkm temu.  Czy to objaw wadliwego redukora, ze tak sie zachowuje mieszanka?
Pozdro

Regulacja reduktora - polonez gsi
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 18, 2010, 21:43:23 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Bartek_86,  krokowca można by na wolnych trochę obniżyć i może to by załatwiło sprawę. Ew. masz na korpusie parownika taką mosiężną śrubę pod płaski śrubokręt (wystaje z parownika) - to jest bypass - dodatkowa mieszanka bez względu na podciśnienie w kolektorze ssącym. Możesz troszkę odkręcić tą śrubę i obserować co się dzieje.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Regulacja reduktora - polonez gsi
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 18, 2010, 22:00:14 pm »

Bartek_86

  • Gość
ten baypas tez troche odkrecilem i 0 reakcji wiec wrocilem do poprzedniego polozenia czyli jest odkrecony tylko 1/2 obrotu. Silnik krokowy jest dosc nisko przy przelaczeniu na gaz ustawia sie na pozycji 70 i sie nie zmienia natomiast przy gwaltownym dodaniu gazu na postoju ruszy sie kilka krokow do gory i tyle po zejsciu na wolne obroty znowu ustawia sie w okolice 70. A czy napiecie na sondzie koniecznie musi sie zmieniac w tym przypadku od 0.2 do 0.8.? Czy moze zmieniac sie od 0.4 do 0.5 tak jak to sie dzieje u mnie na wyzszych obrotach?

Regulacja reduktora - polonez gsi
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 18, 2010, 22:02:41 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Bartek_86"
Czy moze zmieniac sie od 0.4 do 0.5 tak jak to jest w moim przypadku?

Może, ważne by oscylowało. Po prostu jest ustawiony na ubogą mieszankę, podejrzewam, że nie pali Ci za dużo przy tych ustawieniach. Ja bym to zostawił.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Regulacja reduktora - polonez gsi
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 18, 2010, 22:14:32 pm »

Bartek_86

  • Gość
to zalezy od warunkow ale okolo 13 - 15 wypije w miescie. Dzieki za pomoc.

Regulacja reduktora - polonez gsi
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 18, 2010, 23:14:34 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Tzn jeszcze taka obserwacja, reduktor najlepiej ustawiać tak by silnik krokowy pracował na ~80/100 krokach. Dobrze jest również gdy jego praca była w podobnym zakresie, jak najmniej odbiegała od PWK, tj. na wolnych i wysokich obrotach, by poruszał się w tym samym w miarę wąskim zakresie. Jeśli tak liniowo uda się ustawić reduktor to teoretycznie powinno być najlepsze spalanie i w miarę dobre kopyto.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Regulacja reduktora - polonez gsi
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 19, 2010, 09:21:44 am »

Bartek_86

  • Gość
No tak ustawi c redukuorem zeby krokowy pracowal w zakresie 80-100  na wolnych i podobnie na wyzszych jest nie wykonalne. Moge sobie krecic redukuorem i bedzie on stal na 70 krokow tak jak zostal ustawiony w programie. Zeby na wolnych mial dajmy te 80 to trzeba bylo by ustawic w programie na 80 po przelaczeniu na gaz i tyle by trzymal. Chyba bede musial przedluzyc kabel usb i pojezdzic z laptokiem i wtedy zobacze jak zachowuje sie pod obciazeniem.

Regulacja reduktora - polonez gsi
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 19, 2010, 13:04:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13892
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to przestaw w programie ,
generalnie masz dobre odczyty - ubogo na wolnych i prawidlowo na wyzszych ,
trzeba by jedynie sprawdzic stany przejscia podczas jazdy (czy podczas jazdy nie idzie ci na ubogo caly czas)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Regulacja reduktora - polonez gsi
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 19, 2010, 14:19:35 pm »

Bartek_86

  • Gość
OK tak zrobię podłącze laptop i pojeżdżę trochę. Słyszałem też o takiej sprawie, że masa od komputera gazowego nie może czy też nie powinna być podłączona do przewodu masowego, który podłączony jest do elektrozaworów (filtr, reduktor), ponieważ wtedy sonda nie oscyluje w dużym zakresie - czy jest to mit ? czy lepiej to zmienić i podłączyć masę kompa w inne miejsce?

[ Dodano: 22 Sty 2010 22:51 ]
Witam. Zaobserwowałem dziwną rzecz. Podłączyłem laptopa do sterownika i wyświetla się komunikat "sonda zimna". Napięcie na sondzie zmienia się na wolnych i na wyższych obrotach, ale krokowy nie reaguje w ogóle. Raz się zdarzyło, że komunikat zmienił sie na "sonda uboga" i krokowy poszedł w ruch i zaczął się otwierać, ale po chwili wyświetliło sonda zimna i krokowy zatrzymał się i ani drgnie. Dlaczego tak się dzieje? Sonda w opcjach ustawiona: 0-1v - standardowa cyrkonowa.

Proszę o pomoc.