Autor Wątek: jak go sie stroi??  (Przeczytany 6343 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 15, 2010, 21:57:39 pm »

danio-1979

  • Gość
witam kombinuje roznie po regeneracji parownika i niemoge sobie poradzic autko duzo pali . mam taki parownik i taka centralke . a objawy sa takie ze auto jest bardzo mulowate a innym razem po przeregulowaniu duzo pali. poczytalem to forum http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=128177&c=0&f=38&orderby=desc&start=0 i zglupialem a na ty forum tez do konca nikt mi nie powiedzial co i jak wyregulowac. reduktor mam elektronik a na wezy nie mam krokowca. pisza tez cos o metodzie babelkowej?

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 15, 2010, 22:40:29 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Ja tam się nie znam na gazie ale bym normalnie zrobił tak:
Czyli śrubkę 2 ustawił na początek mniej-więcej w środkowym położeniu a śrubę na wężu dużo odkręcił. Śrubka 1 jest do spuszczania oleju. Elektrozawór robi kłap-kłap bo się otwiera, żeby puścić gaz jak jedziesz na gazie a zamyka jak na benzynce i tyle.
I potem już tylko metodą prób i prób. Wolne obroty śrubką 2 starać się żeby były jakby najwyższe a śrubą na wężu skręcać dopóki nie zacznie mulić w czasie przyśpieszania i troczę wtedy odkręcić. I tyle mniej więcej. A dużo pali to znaczy ile ?
I o regulacji to coś kojarzę, że było już trochę tematów i artykułów nawet chyba...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 15, 2010, 22:45:02 pm »

danio-1979

  • Gość
po miescie pali okolo 20l tankuje na orlenie z tym ze ostatnio dwa razy tankowalem na bp i dziwne spalanie wyszlo 13.5 z tym ze bylo dyzo sniegu i powoli jezdzilem max 60kmh

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 16, 2010, 06:23:13 am »

danio-1979

  • Gość
tyle to juz wiem. ale w jakiej kolejnosci i jak regulowac tymi srubami

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 16, 2010, 12:48:02 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Najpierw zagrzewasz silnik do normalnej temp. jego pracy i regulujesz na początku wolne obroty, kręcąc śrubą obejściową gazu. Ona reguluje ilość gazu idącego obejściem podczas pracy na biegu jałowym silnika, gdy jego podciśnienie jest tak słabe, że nie ma siły ugiąć cienkiej membrany parownika. W zależności od rodzaju miksera, jego umieszczenia w kolektorze ssącym, od długości przewodu parownik - mikser oraz od stopnia wkręcenia śruby registra (śruba na przewodzie parownik - mikser), inna będzie konieczność wkręcenia i wykręcenia tej śruby. Ja zawsze regulowałem ją na "wyczucie". Na zagrzanym silniku, pracującym na wolnych obrotach, wkręcam dotąd, aż silnik zaczyna pracować niestabilnie, a potem odkręcam o jakieś ćwierć - pół obrotu - dla "spokoju".
Potem biorę się za regulację śruby membrany. Ona musi być tak wyregulowana, by po lekkim wciśnięciu przepustnicy (ręką), silnik nie złapał "dołka", tzn. by skład mieszanki przy zwiększeniu podciśnienia silnika i rozpoczęciu pracy cienkiej membrany nie był uboższy, niż podczas pracy jego na obrotach jałowych, gdy gaz podawany jest do silnika wyżej opisaną śrubą obejściową.
Po prostu - nie może być "przerwy" w obrotach przy przechodzeniu pracy silnika z biegu jałowego do średnich obrotów. Ja reguluję tak, że odkręcam, chcąc wzbogacić mieszankę, czy wkręcam ją, by mieszankę zubożyć, jednocześnie sprawdzając drugą ręką, otwierając lekko przepustnicę, czy silnik nie łapie "dołka". Gdy już go nie ma, odkręcam też, jw. ćwierć - pół obrotu, dla "spokoju", żeby parownik nie był wyregulowany na "styk", tj. na granicy stabilności pracy od zbyt ubogiej mieszanki.
Śruby registra nie ruszam - mam ją wkręconą maksymalnie, do oporu.

Taka regulacja jest regulacją na "partyzanta" i nie ma wiele wspólnego z właściwą regulacją, którą powinno dokonywać się z użyciem testerów, ukazujących dynamicznie skład mieszanki palnej (mierzących sygnał sondy lambda silnika) a także i pracę silniczka krokowego elektroniki instalacji LPG.
Niemniej jednak, postępuję tak od lat pięciu z moim leciwym Poldoroverem i jakoś nie szkodzi mu to. Na 100% pracuje na ubogiej mieszance. Podejrzewam, że "zwykły" silnik Poloneza dość szybko padłby - zawory wydechowe prawdopodobnie nie wytrzymałyby pracy na ubogiej mieszance. Silnik rovera jest o tyle lepszy od tego silnika, iż fabrycznie został przewidziany do spalania ubogich i niestabilnych mieszanek, a jego materiały konstrukcyjne, zwłaszcza materiałów, z których wykonane są zawory, zabezpieczają (na pewno nie na wieczny czas) poprawną pracę silnika na ubogiej mieszance.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 16, 2010, 16:06:34 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
danio-1979, polecam ci pojechać do gazownika, ja tez ustawiam na partyzanta i udało mi się zejść do 10litrow trasa miasto, ale i tak nie jest dobrze. w poniedziałek jadę na profesjonalną regulacje instalacji. i zobaczymy jak wtedy będzie chodzić.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 16, 2010, 18:12:27 pm »

danio-1979

  • Gość
bylem kiedys przed wymiana membram u gazownika i nic z tego dobrego nie bylo autko bylo slabe i duzo palilo. a regulacje zaczal od zakrecenia calkowicie obejscia i regulowal tylko membrama i registerem. wiec jak wymienilem membramy i register na nowy to postanowilem sam wyregulowac.    obecnie mam register wykrecony na 1,5 obrotu a membrame na 6,5 obrotu i obejscie zakrecone.
jutro przystepuje do regulacji

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 17, 2010, 21:53:18 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Cytat: "mateo#1939"
danio-1979, polecam ci pojechać do gazownika, ja tez ustawiam na partyzanta i udało mi się zejść do 10litrow trasa miasto, ale i tak nie jest dobrze. w poniedziałek jadę na profesjonalną regulacje instalacji. i zobaczymy jak wtedy będzie chodzić.


Mi w lato 2005, 2006, 2007, gdy jeszcze odbijał wielozawór w butli i tankowanie gazu było miarodajne, Poldorover palił regularnie gazu po 7.5 - max. 8 litrów LPG/100 km. A dojeżdżałem codziennie do Warszawy i wracałem z niej do chatki. W zimie max. 9.5 na sto km.
Oczywiście, jazda spokojna, do 90 max. 100 km/h bez kozaczenia. No i regulacja gazowni własnoręczna.
Teraz Poldorover ma tak wyciągnięty pasek rozrządu (jakieś półtora zęba), że nie ma sensu mierzyć zużycia paliwa, dopóki go nie zmienię. A śrubka koła pasowego rozrządu od pół roku nie daje mi się ruszyć. Nawet o milimetr.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 09, 2010, 15:04:55 pm »

Buszek

  • Gość
Znajomy ustawiał sobie BLOSa na takim testerze i u niego wszystko jest w porządku .
Według mnie to trochę jak wróżenie z fusów , lepiej podjechać i zapłacić te 20 zł i ustawić to pod analizatorem spalin .

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 21, 2010, 21:28:28 pm »

zipposirocco

  • Gość
Czy zregenerowanie parownika przez zestaw naprawczy błon i uszczelek spowoduje że auto będzie mniej spalać (zakładamy że tak samo jest wyregulowane) czy raczej aby silnik płynniej chodził?

Nie mam problemów z gazem ze spalania jestem raczej zadowolony a wiem że dawno parownik nie był rozkręcany dlatego zastanawiam się czy warto się za to zabierać.

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 21, 2010, 22:06:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nowe membrany sa miekkie i zwiekszaja czulosc parownika ,
nie musi sie to konczyc zmniejszeniem spalania ,to zalezy od wyregulowania ukladu ,
jezeli membrana nie jest twarda cala ,lub miejscowo ,to nie ma sensu jej wymiana
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.