Autor Wątek: jak go sie stroi??  (Przeczytany 6344 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jak go sie stroi??
« dnia: Styczeń 20, 2010, 17:43:11 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Witaj ta

Jak wyregulować ten parownik bo nie mam pojęcia, wymieniłem dziś membrany na nowe i wszystkie gumowe uszczelki. dodam ze na wolnych nie chciał wo-gole chodzić na wysokich jako tako przez jakieś 4 sekundy potem jak by mu paliwa brakowało, jutro go wsadzę i napisze czy chodzi, ale możne ktoś mi pomoże jak się go reguluje. nie posiada on żadnego elektromagnesu, jedynie cewkę ssania ale jest ona wywalona bo była spalona.






/literówka w temacie   - jimo#1921
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 20, 2010, 21:05:38 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
podpinasz tak jak byl i krecisz ta szara sruba ,az zlapiesz dobre obroty biegu jalowego
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 20, 2010, 21:11:16 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Tutaj masz tylko jedno pokrętło do regulacji biegu jałowego więc za bardzo nie ma co robić...
Na uruchomionym silniku kręcisz pokrętłem i tyle. Zwykle powinno być mniej-więcej na środku...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 21, 2010, 12:32:09 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
no dobra za łożyłem go, wolne obroty mam na prawie wykręconej śrubie na max, praktycznie mogą ja wyciągnąć. silnik nie wkręca się na obroty brakuje mu paliwa. jak wcisnę delikatnie miejsce gdzie była cewka ssania to mogę go wkręcić na obroty, nie wiem czy jest to wina złe podłączonego podciśnienia czy czegoś innego macie jakieś sugestie???
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 21, 2010, 13:51:55 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Dobrze wszystko poskładałeś? W parowniku trzeba uważać przy zakładaniu cienkiej membrany, jej centralny "cycek" musi dobrze wejść w gniazdo dźwigni zaworka klapkowego, trzeba uważać przy składaniu go, no i potem, jeśli jest, to sprężyna śrubowa śruby regulacji napięcia tej dźwigni też musi ładnie wskoczyć w swoje gniazdo.
Jak się źle założy, to albo gaz będzie się cały czas sączył, albo dźwigienka nie otworzy się i parownik będzie puszczał tylko tyle gazu, ile przeleci przez obejście do regulacji składu mieszanki wolnych obrotów.
No i czy wymieniałeś gumową pastylkę zaworka klapki? Ta gumka po paru latach siada i trzeba ją wymienić, bo będzie się gaz przesączał.

Warto też parownik po rozebraniu dobrze wymyć i wyczyścić, na pewno będzie miał moc syfu w środku. Filtr gazowy oczywiście też od razu do wymiany. Przy składaniu warto obrzeża membran, tam, gdzie dociskane są korpusami elementów parownika lekko natłuścić (towot, itd..) żeby potem dało się parownik rozkręcić, tak samo śruby, gwinty lekko nasmarować, bo inaczej po paru latach śrubki te nie dadzą się odkręcić bez rozwiercania, przechodziłem już taką zabawę.

W tych parownikach, zdaje się, nie ma regulacji napięcia dźwigienki cienkiej membrany i cała charakterystyka pracy parownika na średnich obrotach zależy tylko od wewnętrznej sprężyny membrany, średnicy przewodów gazowych i ich długości,  odkręcenia registra, rodzaju miksera i dławienia w dolocie, itd..
Ta śruba z boku parownika służy do regulacji ilości gazu, który przechodzi poza układem membran, to jest obejście do regulacji ilości mieszanki biegu jałowego silnika.

Osobiście mam doświadczenia z parownikami Tomastto, typ AT, w Poldoroverze na przestrzeni ponad pięciu lat, a w drugim samochodzie wywaliłem Bedini i wstawiłem też taki sam. Są bardzo dobre, selektywne, nie za duże, trwałe i niezawodne, przez pięć lat tylko raz zmieniłem membranę (cienką), bo trzasnęła z racji nieczyszczenia parownika, z mojej winy.

Generalnie, ja parownik reguluję tak - zagrzewam silnik do normalnej temp. pracy (trzeba się przejechać parę km co najmniej), potem biorę się za regulację wolnych obrotów - wkręcam tą śrubkę od obejścia dotąd, aż silnik zaczyna szarpać od ubogiej mieszanki a następnie odkręcam ją o pół obrotu, żeby ustabilizować bieg silnika.
Śrubę regulacji napięcia dźwigienki membrany reguluję tak, żeby silnik nie miał "dołka" przy przejściu z obrotów jałowych na średnie, sprawdza się to naciskając lekko linkę przepustnicy, by podbić obroty silnika do max. 1500 rpm. Jak silnik złapie "dołek" - to oznacza, że mieszanka obrotów biegu jałowego jest bogatsza niż przy początku pracy membrany i dźwigienki, co powoduje konieczność wzbogacenia mieszanki obrotów średnich, tj. odkręcenia śruby żeby zmniejszyć nieco napięcie sprężyny dźwigienki zaworka klapkowego. Co pół obrotu mniej więcej się to robi, aż silnik przestanie łapać "dołki" przy zwiększaniu obrotów.
Jest jeszcze regulacja registrem, śruba na przewodzie gazowym, zaraz przed mikserem. Jej nie ruszam, mam wkręconą prawie na maxa. Ona odpowiada za sumaryczne podawanie ilości gazu do silnika i jej "działanie" ma największe znaczenie przy wysokich obrotach silnika i dużym obciążeniu. Jakoże mam silnik Rovera, mam z czego moc redukować, a jeżdżę nim bardzo spokojnie, to moc na wysokich obrotach nie jest mi potrzebna.
Generalnie, instalkę wyregulowałem sobie na ubogo i silnik skromnie gazu pali, zwłaszcza w lato, acz nie ma problemów z niczym, przejechałem tak już prawie 100 kkm i zawory nie "wypaliły" się, a rozruch przy obecnych -10 stopniach od razu z LPG nie przysparza najmniejszych problemów (zresztą inaczej się nie da, PB nie działa).
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 21, 2010, 14:45:14 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
A to w roverowym polonezie montujesz ? Tak jak było ?
Jeszcze  
tutaj trochę jest o regulacji.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 21, 2010, 15:29:17 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
DF, nie do ibizy 1.2 gaznik system porsche

wymieniłem 3 parowniki i na każdym efekt jest taki sam, wolne chodzą jako tako, wysokich nie ma nawet się nie wkręca.... nie mam pojęcia co jest grane :(
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 21, 2010, 16:08:24 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
To zobacz, czy gaz z butli idzie odpowiednio. tam tez potrafi się zapchać elektrozawór.
A jeśli idzie dobrze, znak, że coś z mikserem jest żle.
Gdzie podłaczyłes podciśnienie?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 21, 2010, 16:19:14 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "mateo#1939"
no dobra za łożyłem go, wolne obroty mam na prawie wykręconej śrubie na max, praktycznie mogą ja wyciągnąć. silnik nie wkręca się na obroty brakuje mu paliwa. jak wcisnę delikatnie miejsce gdzie była cewka ssania to mogę go wkręcić na obroty, nie wiem czy jest to wina złe podłączonego podciśnienia czy czegoś innego macie jakieś sugestie???

ty chyba membrany na dzwignie nie zalozyles ,albo dzwignie wygiales
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 21, 2010, 17:02:53 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Zoltan#1930, butla pełna bo zalałem 50 litów w poniedziałek.

podciśnienie mam podłączone na kolanku do ostatniego cylindra, pod łączyłem je na próbę pod przewód od serwa zero poprawy. sprawdzalnym na 2 parownikach elektronicznych i takie same efekty.

Zoltan#1930, możne masz racje co do miksera, jest możliwość zrobienia jakiegoś prostego np. z rurki miedzianej???
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 21, 2010, 18:02:24 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
mateo#1939, daj jakieś foto jak to wygląda.
A to, że gaz jest, nie znaczy, że leci-sprawdz to.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 21, 2010, 18:14:03 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
gaz leci bo po odpięciu od parownika cala rurka zamarzła. fotki dam za godzinę jak odzyskam aparat.

[ Dodano: 21 Sty 2010 18:23 ]
mogę jeszcze obejść mikser i podać gaz przez kolanko odmy które wypada dokładnie nad gardzielą.

Ale jest jeszcze jedno czasami zaraz po zapaleniu można go wkręcić na obroty, jak się jedzie to zapierdala ale przez jakieś góra 4 sekund po czym muli się i chodzi tylko na wolnych obrotach.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 21, 2010, 18:31:36 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "mateo#1939"
Ale jest jeszcze jedno czasami zaraz po zapaleniu można go wkręcić na obroty, jak się jedzie to cenzura ale przez jakieś góra 4 sekund po czym muli się i chodzi tylko na wolnych obrotach.

a jaki daleś sterownik(przełacznik) do tego? może nie podpiąłeś kabla do sygnału cewki(najczęsciej brązowy) i odcina gaz po prostu?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 21, 2010, 18:34:20 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
mam to http://www.allegro.pl/item871778592_tanio_nowa_centralka_gaznik_stag2_g_fra_vat.html a brązowy kabel jest podpięty pod - na cewce

[ Dodano: 21 Sty 2010 18:47 ]
plus nie pod piałem pod stacyjkę tylko pod plusa na cewce tak jak mam w roverku. a brązowy kabel mam pod cewka -, tylko nie wiem co to jest to na instrukcji??


[ Dodano: 21 Sty 2010 19:50 ]


[ Dodano: 21 Sty 2010 19:56 ]




szczapką na ostatnim zdjęciu zaznaczone podciśnienie.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 21, 2010, 21:00:02 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
A na benzynie jest ok oczywiście ? I parownik gorący w sensie niezapowietrzony ?
I na zdjęciach to dwa parowniki widzę... To o co chodzi ?
Bo ten z podciśnieniem to leży sobie do góry nogami... To w sensie, że co tu widać ?
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 21, 2010, 21:07:09 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Cytat: "DF"
A na benzynie jest ok oczywiście ?


wszystko w pozadku gaznik wyregulowany chodzi dobrze.

Cytat: "DF"
I parownik gorący w sensie niezapowietrzony ?


parzy w łapki do 15 minutach.

Cytat: "DF"
I na zdjęciach to dwa parowniki widzę... To o co chodzi ?


ten podłączony to jest elektroniczny którego już nie odpinałem po próbach. ten na podciśnienie leży sobie o tak zęby nie brał lewego powietrza.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 21, 2010, 22:02:46 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Zobacz co się stanie, jak ręką zasłonisz trochę dopływ powietrza. jeśli się poprawi, to dalej do regulacji parownika lub kwestia miksera jesli nie to za mało gazu dochodzi z butli.
tak ogólnie to wygląda wszystko dobrze, niby powinno chodzić. Sprawdz dla pewności, czy na tym brązowym kablu jest napięcie jak silnik chodzi. śmiało dla prób możesz ten kabel podłaczyć do stałego plusa.
Ja jednak podejrzewam zasilanie z butli. może zawór jest niedostatecznie odkręcony? może butla w złej pozycji, a na pewno zajrzał bym do elektrozaworu przy butli i spradził czy na pewno sie otwiera tak jak trzeba.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 21, 2010, 22:07:44 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Cytat: "Zoltan#1930"
śmiało dla prób możesz ten kabel podłaczyć do stałego plusa.


ale według instrukcji on ma być do minusa na cewce.

Cytat: "Zoltan#1930"
a jednak podejrzewam zasilanie z butli. może zawór jest niedostatecznie odkręcony? może butla w złej pozycji, a na pewno zajrzał bym do elektrozaworu przy butli i spradził czy na pewno sie otwiera tak jak trzeba.


to już sprawdziłem odkręciłem przewody z butli gaz zapierdala aż zamraża, przed elektro w komorze to samo, za elektro w kolorze tak samo, i na przewodzie do parownika tez zamraża.

[ Dodano: 21 Sty 2010 22:09 ]
Cytat: "Zoltan#1930"
Zobacz co się stanie, jak ręką zasłonisz trochę dopływ powietrza. jeśli się poprawi,


sprawdzę rano i dam znać. ale sadze ze zgaśnie na wolnych obrotach.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 22, 2010, 00:57:02 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Cytat: "mateo#1939"

Cytat: "Zoltan#1930"
Zobacz co się stanie, jak ręką zasłonisz trochę dopływ powietrza. jeśli się poprawi,


sprawdzę rano i dam znać. ale sadze ze zgaśnie na wolnych obrotach.


Zasłaniaj delikatnie stopniowo. Normalnie na częściowe zasłanianie auto reaguje podwyższeniem obrotów. Czasem nawet niemal zupełnie jest przysłonięty i pracuje. Tym sposobem przysłonięcia dolotu powietrza nawet niektórzy "fachowcy" od LPG regulowali instalację jak sobie nie radzili...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

jak go sie stroi??
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 22, 2010, 12:00:01 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Działa, zatkałem dolot i wkręca się na obroty teraz muszę to jakiś ładnie poskładać uszczelnić silikonem i założyć  z powrotem podciśnieniowy parownik.

Dziękuje koledzy za pomoc

[ Dodano: 26 Sty 2010 19:13 ]
"kur*" przewietrzyłem ja dziś i to ostro, i zaczęły się kłopoty na rozgrzanym silniku, kicha na gazie i na benzynie, nie ma wolnych obrotów na pb, na gazie chodzi, ale jak chce ruszyć delikatnie to się muli i strzela w gaźnik.... nie mam pojęcia co jest grane, lewego powietrza nie bierze, no chyba ze mam go za mało przez przysłonienie polotu...
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil