Autor Wątek: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara  (Przeczytany 20558 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 04, 2010, 20:40:15 pm »

UK Cars

  • Gość
Bardziej chodzi mi o to, żeby hamulce się nie przegrzewały. Jak wiadomo pod tym względem bębny są kiepskie z tarczami zwykłymi też nie bywa cudownie. Autko będzie do szaleństw czasem na torze, więc nie chce przed zakrętem przegrzać hamulców. Stąd pomysł na zamontowanie wentylowanych tarczy.

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 04, 2010, 20:52:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
temperatura tarcz zalezy od ciepla jakie musza rozproszyc ,a to cieplo zalezy od energii kinetycznej ,ktora ma duze powiazanie z masą ,
jest roznica w ukladzie Bendix ,czy hamuje Poloneza 1100kg czy DFa 1000kg ,
a przy 700kg to bedzie zyleta ,

co do bebnow to one sa odporne na przegrzanie ,jednak sila hamujaca jest mniejsza
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 04, 2010, 21:01:24 pm »

UK Cars

  • Gość
Dziękuje za wskazówki, w takim razie zamontuje na początek seryjne hamulce jak będą za słabe to je zmodyfikuje.

Dużo kombinacji byłoby z przerobieniem piast na rozstaw 4x100? Jaki otwór centrujący ma Polonez?

Co do bocznych wlotów powietrza to planuję coś podobnego:



W ogóle piękny projekt kolegi greg77.

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 05, 2010, 01:24:25 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
duzo kombinacji
jak chcesz zakladac felgi 4x100 to najprosciej bedzie kupic plywajace sruby
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 05, 2010, 01:34:58 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
W tym miejscu to powinny być raczej wywiewy powietrza niż takie kratki - czyli powinny być inaczej ukształtowane. Dodam fotkę jak znajdę to co mam na myśli. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 05, 2010, 10:48:28 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
z boku tosą bardziej wyloty  niż wloty, powuietrze chłodzi chłodnice, omywa silnik i wylatuje bokiem maski
u niego jest dolot na jednym stożku za chłodnicą, ciężko go przenieść przed.


By sova1, shot with Canon PowerShot A460

fura waży około 700 kg i zapierdziela niesamowicie, na przyspieszenie żadne  dwulitrowe łople nie dają rady
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 05, 2010, 12:43:27 pm »

UK Cars

  • Gość
Bez wątpienia dwu litrowe maszyny nie dają rady. Z reguły takie silniki nie mają więcej niż 150 koni, a samochód wiadomo z półtorej tony waży. Co daje 100 koni na tonę. W lotusie z silnikiem rovera stosunek wychodzi ponad 140 koni na tonę.

Jeszcze pytanie co do mostu. Jakie byłoby najszybsze przełożenie? Raczej zależy mi na przyspieszeniu a nie na prędkości maksymalnej.

Jeszcze co do tych śrub pływających. Czy to jest bezpieczne przy sportowej jeździe?

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 05, 2010, 13:16:15 pm »

WKLIW

  • Gość
A nie prościej poszukać ładnych felg pod rozstaw poloneza przecież wszystkie niemal fiaty na tym jeżdżą i myślę że z felami 4x98 nie będzie problemu. Sam mam na lato 15" od fiata coupe. Tak na szybko co sobie przypominam to np stilo fabrycznie jeździ na 16" alu rozstaw 4x98. Co do innych podzespołów z poldka silnik wg mnie jak najbardziej na początek wystarczy i przy tej masie skrzynia też powinna przeżyć a jeśli będzie za mało pod noga to ten układ jest rozwojowy i to przy niewielkich kosztach. Zawsze można przerzucić silnik na 1,6 czy 1,8 a jeśli nadal będzie mało to VVC aż się prosi do takiego projektu. Jeśli skrzynia okaże się awaryjna to jest przecież na forum pięknie opisana "recepta" na ten problem w postaci przystosowania skrzyni N9 do rovera. Hamulce też są rozwojowe jeśli będzie Ci mało zawsze można przeszczepić lucasa lub coś wentylowanego o czym też na forum sporo było.

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 05, 2010, 13:28:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "UK Cars"
Jeszcze pytanie co do mostu. Jakie byłoby najszybsze przełożenie? Raczej zależy mi na przyspieszeniu a nie na prędkości maksymalnej.

Jeszcze co do tych śrub pływających. Czy to jest bezpieczne przy sportowej jeździe?

w tym przypadku nim dluzszy tym lepiej ,czyli od 1.9GLD ,
ale na poczatek zakladaj ten co masz ,a dopasujesz sobie pozniej ,
rozmiarem opon tez mozna manewrowac ,zeby zmieniac przelozenia

sruby plywajace sa bezpieczne tak jak normalne ,ale chodzi glownie o to ,ze kosztuja ~10pln/szt ,
wiec roznica w cenie felg 4x100 do 4x98 moze sie latwo zatrzec
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 05, 2010, 13:35:21 pm »

UK Cars

  • Gość
Tylko po zamontowaniu nadwozia wymiana mostu nie będzie czymś prostym. Chyba, że można samo wnętrze przerzucić.

Fajne felgi 16" mam na oku po 100zł sztuka. Opony będą 205x55R16.

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 05, 2010, 14:01:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no nie przesadzaja z ta wymiana mostu po zmontowaniu :P

co do kol tego rozmiaru to srednica bedzie wieksza o 40mm ,czyli bedziesz mial przelozenie prawie 7% ciezsze ,wiec na poczatek mozesz wyprobowac taka opcje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 05, 2010, 15:01:29 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
http://www.kitcar.cba.pl/galeria/galeria.html
sam myslalem kiedys o czyms takim. generalnie mechanika to nie problem tylko najgorzej zrobić to z zewnatrz. Jak sie ma wlasny duzy garaz  i troche sprzetu to mozna tworzyc cuda :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 05, 2010, 16:07:45 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
co do hamulców, lucas wystarcza ,wręcz bardzo łatwo blokuje przednie koła, aż za łatwo.

co do kół, najpierw jeździł na 13" 185, po zmianie na 15" 205  odczówalnie spadła dynamika

śruby pływające osobiście mam od 3 lat bez najmniejszych problemów.

co do moctu.. jeśli zbudujesz to sam, to wymiana mostu będzie dla ciebie formalnością
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 05, 2010, 16:12:15 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "sova"
śruby pływające osobiście mam od 3 lat bez najmniejszych problemów.
ja też mam i nie ma bólu :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 05, 2010, 17:59:11 pm »

UK Cars

  • Gość
Wymiana mostu wiąże się z dorobieniem mocowań do zawieszenia. Mało tego, trzeba będzie zdjąć boczne poszycie, które będzie przytwierdzone na nity, czyli nic przyjemnego.

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 05, 2010, 20:57:17 pm »

Fistasz

  • Gość
Podrzuciliscie link z tego forum o kit carach i cały chory teraz chodze.
Mostem si enie przejmuj narazie, zmienisz przekładnie a obudowa zostanie jesli bedzie taka potrzeba.
Powiedz mi jaki budzet przeznaczasz na ta zabawe?

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 05, 2010, 21:56:01 pm »

UK Cars

  • Gość
Z tego co wiem, to podobno minimum na taką zabawę to 7 tys zł. Sama rejestracja to koszt ok 1000zł. Ja zamierzam przeznaczyć jak najmniej, ale nie więcej niż 10000zł.

Największe koszty to:
-auto dawca 800zł
-stal na ramę 250zł
-nadwozie to ciężko oszacować, gotowe 4000zł, materiały pewnie połowa tego
-jakieś elementy zawieszenia 1000zł
-tapicerka, dodatki do wnętrza itp 1000zł
Myślę, że podstawową opcje za 5000zł się zbuduje.

Reszta to już wypas:
kubełki w skórze 1500zł
sportowa kierownica 250zł
alufelgi z oponami 1000zł
porządne hamulce 1000zł

Pewnie jeszcze dużo nieprzewidzianych kosztów.

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 05, 2010, 22:01:55 pm »

Fistasz

  • Gość
zawsze marzyłem takim kit carze tylko nie Lotusie, nie podobaja mi sie zbytnio. Bardziej cos na modłe Porsche 804 i innych wyscigowek z tego okresu.
A własnie jak z ta rejestracja, kwiatki jakies czy przebiega dosc płynnie?

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 05, 2010, 22:10:10 pm »

UK Cars

  • Gość
Jak dobrze zrobisz, masz pozytywną opinię rzeczoznawcy, wiesz gdzie uderzyć to problemów raczej nie będziesz miał.

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 07, 2010, 10:26:08 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
Cytat: "UK Cars"
Z tego co wiem, to podobno minimum na taką zabawę to 7 tys zł. Sama rejestracja to koszt ok 1000zł. Ja zamierzam przeznaczyć jak najmniej, ale nie więcej niż 10000zł.

Największe koszty to:
-auto dawca 800zł
-stal na ramę 250zł
-nadwozie to ciężko oszacować, gotowe 4000zł, materiały pewnie połowa tego
-jakieś elementy zawieszenia 1000zł
-tapicerka, dodatki do wnętrza itp 1000zł
Myślę, że podstawową opcje za 5000zł się zbuduje.


Pewnie jeszcze dużo nieprzewidzianych kosztów.


optymista...
Kolego jest dużo mniejszych i większych wydatków, niby drobostek które kupe kasy kosztują a trzeba kupić nowe, chyba że chcesz robić z byleczego byle było.
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360