Autor Wątek: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara  (Przeczytany 20559 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« dnia: Styczeń 30, 2010, 02:59:21 am »

UK Cars

  • Gość
Witam!

Jestem nowy na forum. Niedawno nabyłem Poloneza z 1994 roku z legendarnym silnikiem Rovera. Generalnie autko w niezłym stanie. Wizualnie bardzo ładnie się prezentuje. Na pewno ktoś nie tak dawno robił blacharkę, bo na zewnątrz nie ma żadnych ognisk korozji. Silnik cyka bardzo ładnie, pracuje równo. Samochód ma najechane 80 tys km. Czy to dużo, nie wiem ;)

Samochód od samego początku był kupiony jako dawca części do budowy repliki Lotusa Seven. Skłoniła mnie do tego przede wszystkim niska cena. Nie ma co tutaj ukrywać, że jest to bez wątpienia najtańszy samochód z dość mocnym silnikiem i tylnym napędem. Konstrukcja raczej nie jest trudna i powinien być idealną bazą.

Początkowo z samochodu zamierzałem wykorzystać silnik ze skrzynią biegów, kompletnym przeniesieniem napędu i cały układ kierowniczy z przednimi zwrotnicami. Niestety po dłuższej jeździe wyszło, że tylny most wyje, zapewne i tak nie wytrzymałby długo bardziej wyczynowej jazdy, więc tu od razu moje pytanie. Od czego most zastosować zamiast oryginalnego? Myślałem nad mostem z Volvo 240/740. Jak jest z wytrzymałością tych mostów? Tutaj pojawia się problem, że most z Volvo ma inny rozstaw śrub, jak poradzić sobie z tym problemem? Chciałbym mieć już jeden rozstaw z przodu i z tyłu. Druga sprawa jest taka, że Polonez nie ma wspomagania. Czytałem, że można zamontować przekładnię ze wspomaganiem, ale czy wspomaganie w Polonezach w ogóle zdaje egzamin? Jak to funkcjonuje? Do tego planowałem zamontować elektryczną pompę. Trzecia sprawa, to czy skrzynia wytrzyma takie katowanie? Jest jakaś sześciobiegowa skrzynia, którą można by dopasować do silnika Rovera?

Ja z samochodu na pewno biorę wszystkie części mechaniczne związane z napędem, wszystko co jest pod maską też. Większość wnętrza i wszystkie elementy karoserii będą mi niepotrzebne. Chętnie wymienię się za jakieś inne części, które przydadzą mi się do budowy Lotusa. Ewentualnie odstąpię za drobną opłatą. Samochód ma na prawdę w dobrym stanie blacharkę.

Co w ogóle myślicie o pomyśle wykorzystania Poloneza do budowy tak kultowego, sportowego samochodu?

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 30, 2010, 07:59:29 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
80 kkm przebiegu i wyje most? Ja jestem trzecim właścicielem Poldorovera Atu 1.4 MPI, którego mam od sierpnia 2004 roku, przejechałem nim 99 kkm i jak most nie wył, tak nie wyje, nic go nie słychać.
Ktoś musiał nieźle dawać temu Polonezowi, albo jego realny przebieg trzeba pomnożyć co najmniej trzy razy. Sprawdź w silniku ciśnienie sprężania, ma być 1.4 MPa.
Skrzynia w Polonezie nie jest wcale taka zła, grunt, żeby miała olej, a biegi zmieniać z użyciem sprzęgła, a nic jej się nie stanie.
Jeśli chcesz zastosować inny most to Poloneza, to trzeba zrobić tuleję przejściową pomiędzy kołnierzem mostu a kołnierzem wału.
Wspomagania w Polonezach nie montowano z racji braku miejsca w komorze silnika, acz byli ludzie, którzy wstawiali do Poldoroverów wspomaganie od Roverów, a nie oryginalne od Poloneza. Jeśli będziesz budował lekki pojazd na bazie podzespołów od Poloneza, to wspomaganie nie będzie potrzebne, samochód będzie lżejszy. Ja wspomagana w swoim Poldoroverze nie mam i zupełnie mi to nie przeszkadza, wspomaganie jest dla bab albo gości bez jaj.
Na bazie silnika Rovera 1.4 raczej sportowego samochodu nie zbudujesz. Co najwyżej będzie nieco żwawszy z racji swojej mniejszej masy. Tu, jak już, bardziej pasowałby ten sam silnik, ale o pojemności 1.8, ma 120 KM, jeśli nie więcej i o wiele większy moment obrotowy.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Re: Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 30, 2010, 09:42:46 am »

200sx

  • Gość
Cytat: "UK Cars"
Witam! ale czy wspomaganie w Polonezach w ogóle zdaje egzamin? Jak to funkcjonuje? Co w ogóle myślicie o pomyśle wykorzystania Poloneza do budowy tak kultowego, sportowego samochodu?
odnosnie wspomagania w polonezie do ostrej jazdy jest ono bardzo ale to  bardzo.... złe.Za mocne,nie czuje sie dobrze auta w zakretach,nie mowiac o "próbach" driftu itp.

odnosnie wybrania takiej a nie innej bazy - osobiscie zrobiłbym to inaczej,bo do polonezajest praktycznie brak zaplecza profesjonalnych części tuningowych jesli chodzi o układ jezdny, takich np. jak gwintowany zawias, co w sporcie jest praktycznie rzecz biorąc obowiązkiem  :)

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 30, 2010, 10:00:41 am »

UK Cars

  • Gość
Tak też myślałem, wspomaganie sobie daruję. Nie mówię, że przebieg jest oryginalny.

Jakie są możliwości wzmocnienia silnika Rovera? Jak będzie za słaby to się wymieni na większy.

Jakby ktoś jakieś części potrzebował to pisać, Poldek i tak do rozebrania.

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 30, 2010, 13:09:27 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "UK Cars"
Początkowo z samochodu zamierzałem wykorzystać silnik ze skrzynią biegów, kompletnym przeniesieniem napędu i cały układ kierowniczy z przednimi zwrotnicami.

Z ukladem kierowniczym daj sobie spokój- ze wzgledu na iloscc miejsca lepszym rozwiazaniem jest chyba zastosowanie maglownicy z jakiegos innego auta- np fiat punto czy ford granada -dorobisz odpowiednie weze(jak ma byc wspomaganie) czy koncówki i bez problemu to zepniesz. Przekladnia od poloneza jest duza i ciezka i bedzie ja ciezko zamocowac wykorzystujac seryjne otwory

Cytat: "UK Cars"
Od czego most zastosować zamiast oryginalnego?
Od czegos z niezaleznym zawieszeniem -najtansze i najłatwiej dostepne to ford sierra/bmw e 30. Sztywny most to nie bardzo tutaj pasuje, ale oczywiscie mozna go zastosowac


Cytat: "UK Cars"
Trzecia sprawa, to czy skrzynia wytrzyma takie katowanie? Jest jakaś sześciobiegowa skrzynia, którą można by dopasować do silnika Rovera?
Jak sie jezdzi z glowa to wytrzyma - skrzynie sa tanie i mozna ja zastapic tez skrzynia N9 z forda

Cytat: "UK Cars"
Co w ogóle myślicie o pomyśle wykorzystania Poloneza do budowy tak kultowego, sportowego samochodu?
To akurat nic nowego bo od dawna sie buduje takie auta na bazie poloneza czy sierry/scorpio -ze wzgledu własnie na koszty  :)

Cytat: "200sx"
odnosnie wybrania takiej a nie innej bazy - osobiscie zrobiłbym to inaczej,bo do polonezajest praktycznie brak zaplecza profesjonalnych części tuningowych jesli chodzi o układ jezdny, takich np. jak gwintowany zawias, co w sporcie jest praktycznie rzecz biorąc obowiązkiem

Czesto zawieszenie buduje sie samemu i wykorzystuje tylko elementy z innych marek -np sprezyny czy tuleje metalowo-gumowe

Po za tym takie kostrukcje sa ramowe i bez problemu mozna zainstalowac potem inny wiekszy silnik -do pierwszych jazd i rejestracji 1.4 w zupełnosci wystarczy - nie kazdy buduje pojazdy ktore maja miec 4s do setki i wyciagac 250Km/h  :P a silnik rovera ma ta zalete ze jest lekki- w tego typu pojazdach lepiej zdjac z masy 20Kg niz dodac 20Km do silnika
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 30, 2010, 15:02:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak tak czytam ,to sie zastanawiam czy autor napewno widzial to co chce zbudowac ?
jakie wspomaganie ,przeciez to wazy tyle co maluch  ,a wycie mostu raczej nie bedzie przeszkadzalo jadac 80km/h bez przedniej szyby  :lol:  ,
1.4 bedzie tam zamiatal ulice ,wogole jedynka w skrzyni nada sie tylko do jazdy przez bulwar ,
a przekladnie to rzeczywiscie lepiej dac listwowa ,bo nawet latwiej ja zamontowac,

jak jeszcze nie zabrali to w poniedzialek moge podrzucic fotki takiej repliki z simru ,tam siedzi 2.0 zetec ,ale ile koni ma to nie wiem ,bo wydech jakis taki na pokaz zrobiony ,a nie na przeplyw gazow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 30, 2010, 17:06:00 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "oprawca_1978"
80 kkm przebiegu i wyje most? Ja jestem trzecim właścicielem Poldorovera Atu 1.4 MPI, którego mam od sierpnia 2004 roku, przejechałem nim 99 kkm i jak most nie wył, tak nie wyje, nic go nie słychać.


No i co z tego, że Twój nie wyje ? To nie jest żaden wyznacznik. Mój srebrny GSi miał zmieniany zespół talerz i koło przy przebiegu 10kkm. Znajomy mechanik mówił, że zna przypadki, że po 20tys już była tragedia. Różnie bywa.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 30, 2010, 22:00:13 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
UK Cars, zagadaj z kolega sova. Jego kumpel zbudowal z ojcem taka replike. Moze da Ci namiary to dowiesz sie sporo interesujacych Cie rzeczy.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 30, 2010, 22:27:00 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ramę to masz zamiar sam robić czy kupić gotową? To auto jest tak lekkie, że na silniku 1.4 będzie śmigać. W Wielkiej Brytanii były przez firmę Caterham, (która ma licencję na Lotusa 7) produkowane "seryjnie" egzemplarze z tym silnikiem. Oto jego niektóre dane - masa własna 580 kg, całkowita 820. Prędkość maksymalna 170km/h, przyśpieszenie do setki 6 sekund. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 31, 2010, 02:00:24 am »

UK Cars

  • Gość
Widzę, że temat wzbudził duże zainteresowanie na forum. Oczywiście będę na bieżąco zdawał relacje z prac.

Co do mostu, to nie wiem tylko czy wycie nie jest pierwszą oznaką jego końca. Jeśli on sobie będzie wył i spełniał swoje zadanie, niech wyje ile mu się podoba.

Ramę będę spawał sam z profili stalowych 25x25x1,5. Projekt dostępny tutaj: http://kit-car.org/Files/Chassis/Collins.pdf

Sporo już się naczytałem o tych zabawkach. Wiadomo, że angole na sierze budują, bo to dla nich samochód za 100 funtów (tak na prawdę można za darmo dostać, jak ktoś chce się pozbyć). Niezależne tylne zawieszenie jest trudniejsze do zrobienia.

Jeśli kogoś zainteresowałem tematem, tutaj kolega buduje Lotka na Polonezie: http://www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=69581

Z tego co się orientowałem gotowa rama waży około 60kg. Silnik, most, wał, zawieszenie, hamulce, laminaty, paliwo + ja to tak na oko z 600 kg.

Zwracam się do was z serdeczną prośbą o jakieś wymiary podzespołów poldorovera, ponieważ samochodu jeszcze nie rozmontowałem i nie mam za bardzo jak pomierzyć a już bym coś zaprojektował.

PS:
Z tym wspomaganiem to rzeczywiście bardzo się pokpiłem, po prostu przesiadłem się do Poldka z Passata B6 z elektromagnetyczną wpomą (można kręcić jednym palcem) i mi jakoś ciężko się wydawało. Kiedyś się jeździło bez i dobrze było :D

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 03, 2010, 21:27:33 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
Samochód będzie znacznie lżejszy więc nie tylko układ kierowniczy stawi mniejszy opór ale i most będzie podlegał mniejszym obciążeniom.

Nie zgadzam się że wspomaganie jest bezużyteczne. Może w aucie o masie 400kg jest ale jeżdżę samochodem z przekładnią zębatkową, 824kg i na pahołkówce nieźle ramiona mdleją.

Szkoda że rozbierasz Poloneza jak nadwozie igła. Trzeba było kupić totalną rdzę ze zdrową mechaniką. Mogłeś też kupić same części i może taniej by to wyszło.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 03, 2010, 22:27:40 pm »

UK Cars

  • Gość
Według mnie wszelkie systemy typu ABS, ESP, wspoma, zostały stworzone dla komfortu kierowców, co wcale nie znaczy, że kierowca nie da sobie bez nich rady, lub nie umie jeździć. Może takim samochodzie jak Polonez nie są potrzebne, ale jak ktoś jeździ szybciej to się przydają. ESP już kilka razy uratowało mi życie (czasem przeszkadza, ale od czego jest wyłącznik).

Co do mojego Poloneza, kupiłem w śmiesznej cenie (odliczając ubezpieczenie 600zł), nie ma gazowni, co jest dla mnie ważne. Też mi trochę tej budy szkoda, ale może ktoś się nią zaopiekuje. Nie wydaje mi się, żebym za poszczególne części zapłacił mniej (most, wał, silnik, skrzynia, zwrotnice, piasty, hamulce, serwo, pedały, kolumna i przekładnia kierownicza do tego elektryka).

Moje plany dotyczące modyfikacji podzespołów Poloneza wyglądają tak:
1. Przednie hamulce:
tarcze hamulcowe mikoda 284x22



jak mi się trafią w dobrej cenie to zaciski brembo od alfy brery a jak nie to zwykłe od alfy



2. Tylne hamulce:
Tutaj mam dylemat. Po pierwsze jeszcze nie sprawdziłem, czy mam tarcze czy bębny. Na pewno nie mam hamulców Lucasa. Jak to może być z tylnymi hamulcami w aucie z 94 roku? Jakie są możliwości modyfikacji tylnego układu hamulcowego?

3. Hydrauliczny hamulec ręczny w razie potrzeby większe serwo.

4. Zawieszenie tylne i przednie własnej konstrukcji.

5. Na pewno inna przekładnia kierownicza, jakaś listwowa. Tutaj pytanie jaka przekładnia, która pasowałaby do kolumny Poloneza. Czy Polonez ma składaną kolumnę kierowniczą? Ewentualnie na jaki zestaw (przekładnia + kolumna) wymienić?

6. Czy silnik nie będzie się przegrzewał? Może zastosować np. chłodnicę oleju. Co o tym myślicie?

7. Do całego zestawu jakieś fajne alufelgi minimum 16 cali :)

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 04, 2010, 12:52:17 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
czeka Cię dużo pracy  jeśli chcesz wszystko robić sam, ale trzymam kciuki, powiodzenia :-)

jak nie masz lucasa to masz ztyły tarcze, złe rozwiązanie, jak sądze auto będzie zimą stało więc co wiosnę będziesz sie musiał bawić w przywracanie im sprawnosci
znajomy ząłożył do lolka przkładnie z golfa chyba II i zgrał to z kolumna poldka.
jego silnik się mocno grzał dopuki nie zrobił po bokach maski wylotów, teraz wentylator włącza się znacznie rzadziej.
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 04, 2010, 13:08:16 pm »

UK Cars

  • Gość
Tak też myślałem, żeby zrobić wloty z obu stron i jakiś fajny dolot poprowadzić, żeby zaciągało zimne powietrze. Czy np budowa dolotu na dwóch stożkach ma sens?

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 04, 2010, 13:30:16 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Na Allegro ktoś sprzedaje właśnie gotową ramę do "Siódemki" wykonaną pod podzespoły Poloneza. Może warto tam zajrzeć?

A na tej stronie jest bardzo ładnie wykonany pojazd i on ma kratki wylotowe na masce na wierzchu.

Dla odmiany ten egzemplarz na wierzchu ma wlot powietrza, a wyloty po bokach.

Przy okazji znalazłem fajne forum tematyczne. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 04, 2010, 17:35:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "UK Cars"

Moje plany dotyczące modyfikacji podzespołów Poloneza wyglądają tak:
1. Przednie hamulce:
tarcze hamulcowe mikoda 284x22

2. Tylne hamulce:
Tutaj mam dylemat. Po pierwsze jeszcze nie sprawdziłem, czy mam tarcze czy bębny. Na pewno nie mam hamulców Lucasa. Jak to może być z tylnymi hamulcami w aucie z 94 roku? Jakie są możliwości modyfikacji tylnego układu hamulcowego?


slyszales moze o Lancii Monte Carlo ?
chcesz miec cos takiego jak jej pierwsze wypusty  :?:
jezeli nie to zostaw seryjne hamulce , przy 700kg to i tak za mocne bedzie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 04, 2010, 17:44:01 pm »

UK Cars

  • Gość
Cytat: "Grzech#1938"
A na tej stronie jest bardzo ładnie wykonany pojazd i on ma kratki wylotowe na masce na wierzchu.


To prawda ładnie, fajny silnik tam wsadził :D Z tym, że on ma maskę z blachy, moja będzie raczej z laminatu, więc takich wlotów jak on nie zrobię. Mam za małe doświadczenie, żeby zrobić nadwozie z blachy.

Cytat: "Grzech#1938"
Dla odmiany ten egzemplarz na wierzchu ma wlot powietrza, a wyloty po bokach.


W tym mi się przednie błotniki podobają, może sobie zrobię podobne. Ale wloty ma straszne.

Cytuj (zaznaczone)
slyszales moze o Lancii Monte Carlo ?
chcesz miec cos takiego jak jej pierwsze wypusty :?:
jezeli nie to zostaw seryjne hamulce , przy 700kg to i tak za mocne bedzie


A co konkretnie się z nią działo?

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 04, 2010, 18:11:12 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Możesz takie kratki wyciąć z jakiegoś auta i wkleić w laminat.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 04, 2010, 18:28:46 pm »

UK Cars

  • Gość
Też prawda, dobry pomysł.

Zwracam się po raz kolejny z prośbą o jakieś wymiary silnika 1.4 Rovera.

Polonez 1.4 Rover jako dawca do Kit Cara
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 04, 2010, 18:55:07 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
Cytuj (zaznaczone)
slyszales moze o Lancii Monte Carlo ?
chcesz miec cos takiego jak jej pierwsze wypusty :?:
jezeli nie to zostaw seryjne hamulce , przy 700kg to i tak za mocne bedzie


A co konkretnie się z nią działo?[/quote]

Było dużo ciężkich wypadków bo koła blokowały się przy byle dotknięciu hamulca, koniec końców zrezygnowano ze wspomagania hamulców żeby ludzie przestali się zabijać.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E