Autor Wątek: POLONEZ ATU 1.6GLI ABIMEX Świece..  (Przeczytany 13006 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

POLONEZ ATU 1.6GLI ABIMEX Świece..
« dnia: Luty 01, 2010, 18:18:43 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
Witam.Mam problem z moim atu 96r 140tys.przebiegu.Co moze byc przyczyna takich swiec na 1 i 4 garze http://img715.imageshack.us/img715/2213/dsc00001k.jpg na 2 i 3 sa ciemne ale nie az tak.silnik nie rowno chodzi gdy jest zimny.buja autem jakby nie palil wlasnie na te swiece.Wykręciłem swiece i iskra jest na wszystkich tylko ze na 1i4 jest troche inna taka rozbita.juz robilem 2 wymiany swiec.przez pierwsze 100km jest normalnie,rowno i plynnie chodzi gdy zimny czy cieply...a pozniej gdy odpale buja autkiem gdy zimny a jak sie zagrzeje do 70 to jest juz ok...do tego trzyma mi 2tys obr.krokowiec i czujnik polozenia przepustnicy nowy.gdy sie zatrzymam obroty z chwila spadaja do 1,2tys..po małym przepaleniu jak np traska 140km i stane to zapali sie check engine a gdy ruszę po chwili gasnie..co moze byc.prosze o pomoc
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

POLONEZ ATU 1.6GLI ABIMEX Świece..
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 01, 2010, 19:10:23 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

POLONEZ ATU 1.6GLI ABIMEX Świece..
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 01, 2010, 22:20:05 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
nie ma tu takiej swiecy jak moja, moje sa w 100%czarne
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

POLONEZ ATU 1.6GLI ABIMEX Świece..
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 02, 2010, 11:18:03 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
albo ida duze ilosci oleju do cylindra ,albo masz bardzo bogata mieszanke ,
lepiej zeby to bylo to drugie ,bo mozna sobiez tym poradzic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

POLONEZ ATU 1.6GLI ABIMEX Świece..
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 02, 2010, 11:32:43 am »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
nie bierze oleju od wymiany do wymiany.
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

POLONEZ ATU 1.6GLI ABIMEX Świece..
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 06, 2010, 09:35:24 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Jak silnik nie bierze oleju (max. 1 litr na 10 tysięcy) to winnym okopcenia na czarno świec jest paliwo lub niewłaściwy proces spalania paliwa w cylindrze, spowodowany np. zbyt małym ciśnieniem sprężania mieszanki, albo jej samozapłonem, tudzież spalaniem detonacyjnym. Może też być niewłaściwie zastosowana świeca, tj, posiadająca za małą luz za dużą wartość cieplną.
Osobiście mam dobre doświadczenia ze świecami marki NGK. Wymieniłem je w moim Poldoroverze we wrześniu 2005 roku i do dzisiaj, siedzą te same, mają prawie 90 kkm przebiegu. Nie ma ich z czego czyścić. Silnik, oczywiście, na LPG, bo jakże inaczej.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

POLONEZ ATU 1.6GLI ABIMEX Świece..
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 06, 2010, 10:43:06 am »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
Ja mam tylko benzynke..szkoda silnika zgazowac to mtak samo jakbys kogos wysłał na rozstrzelanie ;)
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

POLONEZ ATU 1.6GLI ABIMEX Świece..
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 06, 2010, 15:50:14 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
przepraszam ja only pb98
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

POLONEZ ATU 1.6GLI ABIMEX Świece..
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 06, 2010, 21:13:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "danieldeni20"
Ja mam tylko benzynke..szkoda silnika zgazowac to mtak samo jakbys kogos wysłał na rozstrzelanie ;)

to mniej nadal czarne swiece ,
jak jezdzisz 20km na tydzien to tez rozowe nie beda  :lol:

u mnie kanaly wylotowe z glowicy i kolektor wycechowy w srodku wygladaja jak nie uzywane
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

POLONEZ ATU 1.6GLI ABIMEX Świece..
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 06, 2010, 21:55:03 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
mam drugiego poloneza 25 latka z lpg ktory robi max 7 km tyg i ma kawe z mlekiem na swiecach..
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

POLONEZ ATU 1.6GLI ABIMEX Świece..
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 06, 2010, 22:29:56 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
JA pierdziu ,
7km tygodniowo to sie nawet porzadnie nagrzac nie zdazy,
twoje hobby to maltretowanie aut ;> ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

POLONEZ ATU 1.6GLI ABIMEX Świece..
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 06, 2010, 22:37:31 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
hmm hehehe od kiedy mam te ładne atu juz tak nie ale jak go nie miałem to jezdziłem"białym demonem"dziadek ktory ledwie sie kol trzyma zre troche olejem ale wiem ze dojechałbym nim do zakopanego(ja z morza Łeba) xD no i w wakacje to tak mu dawałem ze nie jeden z 2000+r by juz był do kapitalki ;D

[ Dodano: 06 Lut 2010 22:39 ]
niestety nik mi nie pomaga odnosnie tematu.. ;(
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

POLONEZ ATU 1.6GLI ABIMEX Świece..
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 06, 2010, 23:00:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie pomaga ,bo za malo danych podajesz ,
masz komputer sterujacy ,to wyblyskaj sobie kody usterek ,
te wysokie obroty moga byc spowodowane uszkodzeniem czujnika VSS (ruchu pojazdu) ,
podwyzszone obroty moga byc wynikiem nieszczelnosci w dolocie ,co by sie takze zgadzalo z tym szarpaniem na zimno (zanim sonda wymusi wieksza dawke paliwa) ,
a moze poprostu jedna cewka zaplonowa nawala ,albo caly modul ,

to trzeba posprawdzac - najlatwiej zaczac od nieszczelnosci i kodow bledow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

POLONEZ ATU 1.6GLI ABIMEX Świece..
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 06, 2010, 23:08:26 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
http://www.youtube.com/watch?v=cfvYgjM1JPc tu filmik z pracy silnika.kody czytałem i tylko 12. co do czujnika predkosci to cos słyszałem ze wystarczy go wypiąc z wtyki.bym to zrobil ale nie wiem gdie go znajde zadnej foty nie znalazłem ;(
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

POLONEZ ATU 1.6GLI ABIMEX Świece..
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 06, 2010, 23:46:05 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
silnik nie byl taki zimny bo mial okolo 40 stopni bo z 7 min chodził zanim nagrałem film po 2 nie jestem az takim morderca zeby lodowatego krecic do 5 tys.przygazowywałem zeby pokazac ze nie ma znaczenia z jakich obrotow.ktos mi cos gadał ze w abimexie nie ma ssania
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

POLONEZ ATU 1.6GLI ABIMEX Świece..
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 07, 2010, 13:19:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wyjmij i przeczysc silnik krokowy ,moze cieko mu sie ruszac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

POLONEZ ATU 1.6GLI ABIMEX Świece..
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 07, 2010, 14:00:21 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
miesiąc ma.a stary tez dobry u kumpla smiga

[ Dodano: 08 Lut 2010 14:36 ]
No więc tak..Z tego co tu sie naczytałem to miałem chyba złe swiece (Beru ultra 14R-7du) nie wiem jakie maja parametry w porownaniu do iskry fr65ps super ktore teraz wstawiłem jak ktos wie niech napisze(ciekawosc).wstawiłem nowe swiece isky i nowe kable ast z ełka zrobiłem traske 75km z postojami(tu cos załatwic ,cos tam),postawiłem przed domem zeby ostygł.po 1h odkręcam swiece i wyglądała jak przed wkreceniem...więc what the f u c k mysle.zobacze jak bedzie sprawa wygladała przy jezdzie do roboty 3,5km w jedna.pozostaje mi jeszcze jedna wnerwiajaca sprawa te obroty.musze sie dobrac do tego czujnika prędkosci zeby go odpiąc ale nie mam dostepu do zadnego kanału.i mam takie pytania:czy po odpięciu zrobic reset kompa??i czy bedzie sie swieciło check engine.prosze o odpowiedz

[ Dodano: 12 Mar 2010 18:52 ]
Oki Vss odpiety obroty elegancko spadaja(az dziwnie mi sie jezdzi ;P) ale okazuje sie ze mam gorszy problem.Miałem swiece beru i myslalem ze przez nie (ze sa złe).Wymieniłem na iskry takie jakie powinny byc i po przejechaniu 500KM odkrecam swiece i czarne jak smoła wszystkie.dodam ze cos mi sie przypomniało.gdy go kupiłem i jechałem (90km) do domu zaowazyłem ze silnik sie grzeje (120sC) ale wskaznik nie wchodził na czerwone pole to dojechałem do domu.okazało sie ze oleju było mniej niz min.dolałem oleju i juz temp była oki.uszczelka pod głowica ok bo nie puszcza bokiem i nie bierze płynu chłodzącego.ale gdy sie rozgrzeje jest oki.po wymianie swiec na nowe czyste po odpaleniu trosze było słychac nierowna prace silnika ale podczas jazdy było ok.ale juz po 500km nie rowno pracuje gdy zimny.tak jakby co 1 sek miał minimalny zanik iskry.a co do oleju to juz sam nie wiem.raz sprawdzałem ponad max a 2 dni pozniej miedzy max a min.oczywiscie zawsze sprawdzam olej na zimnym silniku.co doradzacie,jakies pomysły?
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

POLONEZ ATU 1.6GLI ABIMEX Świece..
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 13, 2010, 08:42:53 am »

Buszek

  • Gość
Tylko czasami nie wycieraj bagnetu o ścierkę , znam osoby które sprawdzały codziennie tak olej i później płakały ,że tyle im bierze . :D

POLONEZ ATU 1.6GLI ABIMEX Świece..
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 13, 2010, 10:18:27 am »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
Rozumiem ze w tej samej powierzchni.a bagnet musze wytrzec bo jest na nim wiecej oleju.
Cytat: "KGB"
i jeszcze jedna wazna rzecz - czy wszystkie swiece sa tak samo brudne
tak wszystkie czarne jak smoła.tak samo jak na 1 moim poscie te beru tylko ze chyba to wazne nalot nie jest tłusty tylko suchy. a oleju mi troszeczke ubywa bo uszczelka od klaw do wymiany ale to nie duze ilosci.obudowa filtra nie ma zadnego sladu oleju a odma??nie wiem co to jest odma.

Aha i dodam ze moj poldek jest bardzo zrywny ostatnio brałem sie z kumpla atu+ gsi i nie wiem jak ale wygrałem o długosc auta co mnie zdziwiło bo gsi ma wiecej KM O.o"
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

POLONEZ ATU 1.6GLI ABIMEX Świece..
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 13, 2010, 11:48:51 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
odma to ten gruby waz od oslony klawiatury do puszki filtra powietrza - tedy moze dostawac sie olej do filtra powietrza i dalej do kolektora ssacego ,
ale skoro masz sucho to problem cie nie dotyczy

niezly kop ,zakopcone swiece - to wyglada na bogata mieszanke ,
w abimexie moze to byc walnieta onda lambda - wtedy bogato na goracym silniku (powyzej 68C) ,
na zimnym czujnik temperatury ,no i jeszcze MAP sensor,
z walnietym MAPem nie wiem jak sie zachowuje ,ale powinien raczej kichac ,prychac ,nierowno wchodzic na obroty ,
czujnik temperatury najlepiej sprawdzic miernikiem (sprawdzic rezystancje) dla roznych temperatur i wtedy mozna cos powiedziec ,
sonde lambda tez mozna sprawdzic miernikiem (ale pisales ,ze bledow sondy nie robi )

na poczatek czujnik temperatury - on determinuje dzialanie ECU
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.