Autor Wątek: Wibracje w srodku  (Przeczytany 4241 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wibracje w srodku
« dnia: Luty 07, 2010, 10:16:09 am »

Gabriel83

  • Gość
Witam O wibracjach i potencjalnych przyczynach tych wibracji znalazlem tematy ale u ukazdego nieco inaczej to wyglada i przy innych predkosciach a to 60km/h a to przy 120km/h u mnie ten objaw wystepuje w granicach 90- 100 uprzedzajac odpowiedzi kolegow wymienilem caly wal lacznie z podpora bo w tamtym rozlecial sie krzyzak przy tylnym moscie i nie mialem czasu na "precyzyjna" prace przy zakladaniu nowego krzyzaka gdy juz mialem gotowy wal z podpora po remoncie. Wiec moje pytanie co moze byc przyczyna tego wibrowania zaznaczam nie jest jakies straszne czuc po plecach i po lusterku w srodku i po odglosie. ( kola wywazone nowe gumy ok 2tyg most daje znac o sobie przy 130) Pozdrawiam

Wibracje w srodku
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 07, 2010, 10:52:22 am »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
wał może być źle wyważony
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

Wibracje w srodku
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 07, 2010, 11:55:20 am »

Fistasz

  • Gość
Moze brakowac którejs blaszki wywazajacej na wale i bedzie wibrowac. A trzesie Ci kierownica?

Wibracje w srodku
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 07, 2010, 12:15:44 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Rękę połóż na tunelu pod ręcznym poczujesz.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wibracje w srodku
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 07, 2010, 15:41:45 pm »

pablo686

  • Gość
z mojego doświadczenia wyważenie wału po wymianie podpory i krzyżaków i po problemie...aha apropo kzyrzaków po wymianie i pojechaniu na wywazanie wału gośc odrazu wymieniał te zabezpieczenia (oringi bodajze tak to sie nazywa) bo te w zestawie były za cienkie i przez to min było bicie.
Napisze tak: duzo nerwów mnie kosztowało to wibrowanie u mnie powymieniałem co sie dało i jeździło sie hu...owo a po wyważeniu poprostu bajka:))

Wibracje w srodku
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 07, 2010, 17:03:43 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2231
ja zawiozłem wał do znajomego na wyważakę przed naprawą byl z C+ to już z fabryki wyszedł źle wyważony . W dodatku jak się porówna jakość spawania starego borewicza i caro to caro wygląda jak by spawał 12 latek za stodołą i na tych wałach z późnych polonezów są gigantyczne odważniki a na dobrym borewiczu 1 mały albo 2 .
A co do wibracji to sprawdź sobie poduszkę silnika czy nie pękła sprężyna to raz . Inna opcja to pokrzywione półosie . Jak się troszkę driftuje zimą to bardzo łatwo je powyginać . Ale o tym zaczynają informować łożyska na półosiach .

Wibracje w srodku
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 07, 2010, 17:52:00 pm »

Piotrekk

  • Gość
jak masz za twardą gumę w podporze wału to też będzie wibra. Mnie podpora strzeliła kupiłem nową za 40zł niby najlepsza jaka w sklepie mieli  :mrgreen: , założylem i wibracja była jeszcze większa. Pojezdzilem tydzień z nadzieją że się ułoży i nie ustawało. Podporę oddałem kupiłem wał kompletny za przysłowiowe piwo i mam spokój. Jak wymieniałeś podporę nie zgubiłeś tych dwóch tulejek? Mogłeś też przy wymianie krzyżaków używać nie za dużego młotka, a za dużo siły i pokrzywić wał.

Wibracje w srodku
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 07, 2010, 23:40:53 pm »

Tomek_

  • Gość
może łożyska w kołach ? ustaw samochód na równym i poszarp kołami
mozesz mieć też kola źle wyważone, wyważenie kosztuje koło 5 zł ja odczułem zmiane po założeniu zimówek, letnie poszły do wyważenia, jechałem 160 (licznikowo) i nic się niepokojącego nie działo ;)

Wibracje w srodku
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 08, 2010, 18:10:45 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Czy jest sens kupić takie coś przednia część wału z podporą ?
Czy późniejsze wyważenie całości może stanowić problem? Też szukam sposobu na wibracje wału w moim samochodzie. Pojawiają się stwierdzenia o zbyt dużej twardości gumy w podporze itp. Jeśli to z aukcji to oryginał to może warto?
Pomóżmy Jackowi!

Wibracje w srodku
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 08, 2010, 18:20:04 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Mnie w tej aukcji zastanawiały te śruby pomalowane na czarno  :|  Poza tym organizowałem na Czerniewice oryginalną podporę koledzie Maxiu#..... Kosztowała 40 zł. Sobie kupiłem oryginał łącznik przy skrzyni za 35 zł i już się robi więcej niż ten wał - podejrzane. U mnie właśnie przez ten łącznik wibrowało. Jak wykręciłem, to było widać w jakim jest stanie.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Re: Wibracje w srodku
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 02, 2010, 22:13:12 pm »

fsofan

  • Gość
Cytat: "Gabriel83"
Witam O wibracjach i potencjalnych przyczynach tych wibracji znalazlem tematy ale u ukazdego nieco inaczej to wyglada i przy innych predkosciach a to 60km/h a to przy 120km/h u mnie ten objaw wystepuje w granicach 90- 100 uprzedzajac odpowiedzi kolegow wymienilem caly wal lacznie z podpora bo w tamtym rozlecial sie krzyzak przy tylnym moscie i nie mialem czasu na "precyzyjna" prace przy zakladaniu nowego krzyzaka gdy juz mialem gotowy wal z podpora po remoncie. Wiec moje pytanie co moze byc przyczyna tego wibrowania zaznaczam nie jest jakies straszne czuc po plecach i po lusterku w srodku i po odglosie. ( kola wywazone nowe gumy ok 2tyg most daje znac o sobie przy 130) Pozdrawiam


Zazwyczaj czytam a nie piszę na forum :) ale myślę że to istotne co powiem! w napędzie w Polonezach.. Gdy wymieniłeś już max wszystko a dalej tłucze -> sprawdź może czy przypadkiem nie założyłeś odwrotnie pólokrągłej blaszki naciągu ręcznego?
Rowek ma być do góry, odwrotne założenie powoduje jej uderzenia o obudowę krzyżaka wału i w konsekwencji próby samob€jcze właściciela.. taka głupotka :p
Pozdrawiam

Wibracje w srodku
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 11, 2010, 23:47:58 pm »

Offline mrkita

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 203
    • FSO Polonez Caro 95
Hmm mam podobny problem gość też mi powiedział , który wał naprawiał że przydałoby się wyważenie... miałem zamiar zmienić go na inny ale tak czytam i chyba nie ma sensu... W związku z tym mam 2 pytania, czy wał ze "zwykłego" poldolota różni się czymś od rowerorwego (chyba nie ?) , ew. czy lepszy jest ten z argenty ? i dwa gdzie można wyważyc wał w rozsądnej cenie..... :D?

Wibracje w srodku
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 12, 2010, 20:29:08 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "mrkita"
miałem zamiar zmienić go na inny ale tak czytam i chyba nie ma sensu
ja akurat dobrze trafilem. Mial taki wal ze przy 50km/h plecy masowało. Wzialem pierwszy lepszy ze zlomu i przy 120km/h cisza :D

Cytat: "mrkita"
czy wał ze "zwykłego" poldolota różni się czymś od rowerorwego (chyba nie ?)
nie:)