Autor Wątek: Spaliny z odpowietrznika  (Przeczytany 1960 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Spaliny z odpowietrznika
« dnia: Luty 07, 2010, 15:47:24 pm »

Bartotek

  • Gość
Sprawa wygląda tak:
Pewnego pieknego poranka zabrałem mojego fiacika na 10kilometrowy spacer po czym zajechałem pod garaż. W podwórzu było mnóstwo lodu wiec stwierdziłem, że się troszkę po bawię. (jest fajnie dopóki jest fajnie) po chwili zabawy na pierwszym i drugim biegu na maksymalnych obrotach spod maski poszedł siwy dym.. Myślałem z początku, że to para z chłodnicy badź pękniętego jakiegoś przewodu. Temperatura silnika była optymalna. Otworzyłem maskę i okazało się że to spaliny. Z pokrywy filtra powietrza kapał olej na kolektor wydechowy, który prawdopodobnie dostał się tam przewodem idącym z odpowietrznika powietrza. po myslałem chwilę, starłem olej, wyczyściłem , poczekałem aż silnik wystygnie i spróbowałem odpalić. Odpalił bezproblemowo ale z tej rury idą spaliny. Co się mogło stać?? Akurat teraz mam do tego dostęp ponieważ całą aparaturę silnika mam zdemontowaną. Odkręcłem ten odpowietrzynik od bloku i był drożny. Wyglądał na dobry. Do niego idzie przewód z miski olejowej i drugi przychodzi od pokrywy filtra powietrza. Co mogło się stać? Przewody również są drożne. Po tej awari silnik palił ale spaliny szly spod maski. Od tamtego czasu samochód stoiw garażu nie odpalany. Dodamże ma 96tyś przebiegu. Nie mam pojęcia o co może chodzić...

Spaliny z odpowietrznika
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 07, 2010, 16:42:35 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Powyższe należy  wydrukować dużymi literami i pokazywać młodym wariatom katującym polonezy i duże fiaty.

Wytłumaczenie jest proste - silnik zniszczony - rozwalone pierścienie, pewnie tłoki też już w kawałkach.
Brawo.

Spaliny z odpowietrznika
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 07, 2010, 16:49:50 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
to musiała być bardzo ostra zabawa,a teraz masz na karku remont

Spaliny z odpowietrznika
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 07, 2010, 20:10:37 pm »

Bartotek

  • Gość
Cytat: "Cyneq"
Powyższe należy  wydrukować dużymi literami i pokazywać młodym wariatom katującym polonezy i duże fiaty.

Wytłumaczenie jest proste - silnik zniszczony - rozwalone pierścienie, pewnie tłoki też już w kawałkach.
Brawo.

Nie ma czym sie przejmować. Fiat i tak czeka na nowy silnik który mam nadzieję wmontować już w wakacje.  Gdyby nie ja ten fiat i tak już dawno leżałby na złomie.
Śmiem wątpić, że jest tak źle bo silnik po tym wciaż pracuje równo, nie ma skoków obrotów i pracuje w dalszym ciągu tak samo (w dalszym ciagu ma swój klekocik)

Spaliny z odpowietrznika
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 07, 2010, 22:46:31 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Mógł się upalić tłok, albo pęknąc jeden czy dwa pierścienie i dlatego chodzi, ale też kopci. Miałem taki problem w trucku-silnik chodził, ale sadziło odmą. na remont troche za wcześnie bo przebiegu miał 100tys po odkręceniu głowicy okazało się, że w jednym tłoku wypaliła się dziura :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r