Autor Wątek: Obrotomierz Diesel  (Przeczytany 11603 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 13, 2011, 12:52:11 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
no to wlasnie moze dalo by rade jakos z cpwk wziac impulsy?
Na tym obrotmierzu z tylu mam jeszcze jakas regulacje (chyba do kalibrowania).

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 15, 2011, 18:26:00 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Poczytałem trochę i w Dieslach obrotomierz jest podłączany pod wyjście "W" z alternatora.

Ma ktoś na wierzchu alternator z Poldorovera i może rzucić okiem czy jest na nim owe wyjście W ?

Jeśli nie ma wyjścia W, to rzekomo można się podłączyć bezpośrednio pod uzwojenie.

FaZi, masz warunki, żeby to sprawdzić ? :d
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 15, 2011, 19:42:14 pm »

snikers

  • Gość
nie wiem o jakich dieslach czytałeś, ale w moim '94 jest czujnik mierzący 2 szczeliny na kole zamachowym.

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 15, 2011, 19:46:03 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
nie wiem o jakich dieslach czytałeś, ale w moim '94 jest czujnik mierzący 2 szczeliny na kole zamachowym.
Zobacz tutaj:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic943771.html
Cytuj (zaznaczone)
W dieslach sygnał podawany jest z alternatora, który ma dodatkowe wyjście "W" ty zapewne jego nie masz, a więc musiałbyś wziąść sygnał z alternatora z uzwojenia jeszcze przed diodami, gdzie podczas zwiększania obrotów zwiększa się częstotliwość.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 15, 2011, 19:49:19 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
FaZi, masz warunki, żeby to sprawdzić ? :d
warunki mam ale niestety alternator nie seryjny... wiec nie sprawdze czy takie wyjscie jest.

Ale dobrze mowisz zeby wpiąc sie w to uzwojenie, mozna by pokombinowac ;) na weekendzie cos sie pomysli.

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 15, 2011, 20:46:04 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Obrotomierz w polonezie oryginalnie w wersji diesel citroena bierze sygnał z koła zamachowego.
Czy ten obrotomierz można inaczej podłączyć to już problem dla elektroników.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 27, 2011, 15:47:14 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Ale dobrze mowisz zeby wpiąc sie w to uzwojenie, mozna by pokombinowac  na weekendzie cos sie pomysli.
FaZi, i jak tam ? Wykminiłeś coś ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 28, 2011, 09:09:44 am »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
no niestety nie :(
A nie orientujecie sie moze ktory kabel od tego cpwk odpowiada za impuls? Bo tam idą bodajże 4 kable... jakby ktos mial rozpiske co do czego bylo by super. Bo cos mi nie daje spokoju ten cpwk :D

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 28, 2011, 09:27:16 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
A nie orientujecie sie moze ktory kabel od tego cpwk odpowiada za impuls?
A to chcesz PoldoRoverowy CPWK wykorzystać czy zaadaptować ten z Diesla ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 28, 2011, 22:22:54 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
no moze ten roverkowy jakos dalo by rade?
skoro obrotomierz zeby zadziałał musi dostawac impulsy, to mozna by sprobowac z CPWK oryginalnego wziac impuls? warto by sprobowac tylko teraz ktory to kabel.
Czy w ogole tak sie da? :D po prostu gdybam...

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 11, 2011, 18:04:58 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Coś się ruszyło w tej kwestii ?

Może ktoś podsunie jakiś pomysł ? :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 14, 2011, 09:49:36 am »

nethero

  • Gość
Nie wpinałbym się pod już używany CPWK bo tam jest dość słaby sygnał przy niskich prędkościach obrotowych
a nie wiadomo jaką impedancję ma obrotomierz. Co do kabla, to jeśli zakładamy że czujnik jest jednocześnie
podpięty do MEMSa to prawdopodobnie na jednej linii występuje albo masa , albo masa pozorna VCC/2.

Na cewce zapłonowej też masz 2 impulsy na obrót, ale krótkie, strome, o dużej amplitudzie a sygnał jest unipolarny.
Trzeba by znaleźć schemat tego obrotka.

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 14, 2011, 12:35:23 pm »

snikers

  • Gość
Kiedyś badałem sygnał z czujnika w moim dieslu. Na wyjściu otrzymujemy takie coś:



Oscylogram ściągnięty na jałowych obrotach (nie ustawionych bo właśnie regulowałem). Co daje 2 impulsy na obrót.

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 14, 2011, 13:57:19 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Coś czuję, że aby to działało poprawnie to trzebaby było chyba zaadaptować CPWK z diesla. Tylko wtedy trzeba by jeszcze wiedziec po jakim promieniu chodzi CPWK w dieslu, żeby to pokazywało tak jak powinno. Chyba dużo rzeźby...

Ale znowu jeśli nethero pisze, że na cewce są 2 impulsy na obrót i Ty snikers piszesz, że w dieslu też są 2 impulsy na obrót, to może jednak da się to jakoś podpiąć pod cewkę żeby wskazywało prawdę ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 15, 2011, 07:52:04 am »

snikers

  • Gość
Promień nie ma znaczenia, każdy punkt na promieniu wykona obrót o 360stopni w tym samym czasie, różna będzie prędkość punku bo droga jest różna w stałym czasie.

Chyba, że o czymś nie wiem. Jak widać na oscylogramie, obwód wejściowy obrotomierza podciąga wejście do poziomu około 8.8V (około bo mierzone kursorami. Zapewne jest tam podciągniecie do samochodowego 12V, tylko prąd cewki czujnika powoduje na nim spadek napięcia 8.8V). Szczelina mijając czujnik powoduje powstanie szpilki. Obrotomierz diesla reaguje na wartości poniżej "średniej" (zwierane do masy). Po przebiegu widać też, że jest to czujnik indukcyjny.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2011, 07:59:02 am wysłana przez snikers »

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 02, 2012, 19:08:30 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Mam obydwa obrotomierze przed sobą, i od tyłu wyglądają tak:
Diesel:

Benzyna:


Może wystarczy coś podmienić i to będzie działać ? Ma ktoś jakiś pomysł ? :P
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 21, 2012, 09:01:03 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Podłączyłem dziś obrotomierz z Plusa Diesla do moich zegarów Pluso Roverowych. Działa, wzbudza się, pokazuje, ale... jakies 300-400obr więcej niż powinien pokazywać na biegu jałowym. Trzeba coś z tym zrobić.

Jak podłączyć 2 obrotomierze naraz, żebym mógł zobaczyć czy pokazuje dobrze na wyższych obrotach ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 21, 2012, 09:05:53 am »

piciek

  • Gość
na tej płytce od strony tarczy jest pokrętło do kalibracji, najłatwiej jest na boschu kalibrować obrotek z podłączonym laptopem, tam jest opcja, żeby obrotek wskazywał 3K rpm.

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 21, 2012, 09:24:06 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
No właśnie widziałem tam jakiś potencjometr i chyba nim później pokręcę. Ale podejrzewam, że jak ustawię wolne obroty to na wyższych i tak będzie pokazywał proporcjonalną nieprawdę... Zobaczę jeszcze do czego doprowadzi podmiana płytek, które są z tyłu obrotomierza.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 26, 2012, 11:05:08 am »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Rafał#1951, ale tylko na biegu jałowym Ci działa? Czy na wyzszych obrotach tez "coś" pokazuje? :)