Autor Wątek: Rover - dużo pali  (Przeczytany 6160 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 23, 2010, 23:43:32 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)


Niemniej jednak, przerwa w obwodzie czujnika (nieskończona oporność) powoduje przejście komputera w pracę w trybie awaryjnym.


Przy okazji zapytam:

U mnie jest padnięty czujnik temp płynu dla kompa (ten w kolanku od strony ściany grodzowej - brązowa wtyczka)
I teraz tak, jak jest podłączony to autko ładnie odpala na dykpo przekręceniu kluczyka przy -25 stopniach mrozu, ale gdy temperatura dojdzie do około 65-70 stopni to jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki auto łapie mega muła (tak jakby go masakrycznie zalewało paliwem) i szarpie, potem ciężko go odpalić
Jeśli odłącze czujnik na rozgrzanym silniku to na ciepłym pali jak złoto, ale znowu na zimnym łapie na 1 sekundę i gaśnie.

Zrobiłem sobie doraźnie wyłącznik do tego czujnika (otwiera zamyka obwód)
I teraz pytanie : czy po wymianie czujnika komp to zobaczy i zacznie działać jak MEMS przykazał ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 25, 2010, 09:54:34 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Stingerek"
czy po wymianie czujnika komp to zobaczy i zacznie działać jak MEMS przykazał ?
Powinien.
Cytat: "Stingerek"
I teraz tak, jak jest podłączony to autko ładnie odpala na dykpo przekręceniu kluczyka przy -25 stopniach mrozu, ale gdy temperatura dojdzie do około 65-70 stopni to jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki auto łapie mega muła (tak jakby go masakrycznie zalewało paliwem) i szarpie, potem ciężko go odpalić
Jeśli odłącze czujnik na rozgrzanym silniku to na ciepłym pali jak złoto, ale znowu na zimnym łapie na 1 sekundę i gaśnie.
Może jego rezystancja nie maleje ze wzrostem temepratury i na zimnym działa normalnie a na ciepłym go zalewa.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 25, 2010, 19:42:38 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Wykręć ten czujnik i sprawdź, jak wygląda, może jest zakamieniony. Jeśli będzie obrośnięty kamieniem, to wsadź go na trzy godziny w żywy ocet, a kamień sam zniknie z niego. I wogóle - sprawdź jego działanie. Miska, litr wody, grzałka nurnikowa, termometr do 100 stopni, źródło zasilania, woltomierz w łapki, obwód robisz, wsadzasz w miskę, grzejesz grzałką i mierząc temp. wody sprawdzasz wskazana miernika, zbierasz co, powiedzmy, dziesięć stopni jego wskazania, wbijasz w Excela, robisz wykres i porównujesz, jak się ma charakterystyka rzeczywista z wzorcową. Proste sprawy.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 25, 2010, 23:17:14 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Wykręć ten czujnik i sprawdź, jak wygląda, może jest zakamieniony. Jeśli będzie obrośnięty kamieniem, to wsadź go na trzy godziny w żywy ocet, a kamień sam zniknie z niego. I wogóle - sprawdź jego działanie. Miska, litr wody, grzałka nurnikowa, termometr do 100 stopni, źródło zasilania, woltomierz w łapki, obwód robisz, wsadzasz w miskę, grzejesz grzałką i mierząc temp. wody sprawdzasz wskazana miernika, zbierasz co, powiedzmy, dziesięć stopni jego wskazania, wbijasz w Excela, robisz wykres i porównujesz, jak się ma charakterystyka rzeczywista z wzorcową. Proste sprawy.

dawno bym to zrobił gdyby nie dwa problemy:
- nie mam termometra do 100*C
- wykręcenie go to nie takie hop siup i skoro mam go wykręcać żeby sprawdzić to wolę już wymienić :) bo kosztuje pare groszy.

Za to dzisiaj mało sie nie zesr**** jak mi się lampka od oleju zaświeciła i płyn uciekł i temperatura szybko dążyła powyżej 90 stopni :D Ale to na inny wątek temat.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 26, 2010, 09:28:52 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A i jeszcze jedno Stingerek. Nie kombinowałeś przypadkiem z jakimiś cziprezystorkami  :|  :lol:  :lol:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 27, 2010, 09:57:37 am »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 463
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Cytat: "Stingerek"
Cytuj (zaznaczone)

Wykręć ten czujnik i sprawdź, jak wygląda, może jest zakamieniony. Jeśli będzie obrośnięty kamieniem, to wsadź go na trzy godziny w żywy ocet, a kamień sam zniknie z niego. I wogóle - sprawdź jego działanie. Miska, litr wody, grzałka nurnikowa, termometr do 100 stopni, źródło zasilania, woltomierz w łapki, obwód robisz, wsadzasz w miskę, grzejesz grzałką i mierząc temp. wody sprawdzasz wskazana miernika, zbierasz co, powiedzmy, dziesięć stopni jego wskazania, wbijasz w Excela, robisz wykres i porównujesz, jak się ma charakterystyka rzeczywista z wzorcową. Proste sprawy.

dawno bym to zrobił gdyby nie dwa problemy:
- nie mam termometra do 100*C
- wykręcenie go to nie takie hop siup i skoro mam go wykręcać żeby sprawdzić to wolę już wymienić :) bo kosztuje pare groszy.

Za to dzisiaj mało sie nie zesr**** jak mi się lampka od oleju zaświeciła i płyn uciekł i temperatura szybko dążyła powyżej 90 stopni :D Ale to na inny wątek temat.


zmierz na aucie ... po co wykrecac.. pin 30 oraz 33 ( jeden z nich to sygnal ) wtyczki komputera :) zakladadajac ze patrzysz na wtyczke na ta biala czesc to 1 pin jest w prawym dolnym rogi a 36 w lewym gornym, stopnie se mniej wiecej odczytasz ze wskaznika w kokpicie :]


Temperatura
(stopień C) Rezystancja (Ohm) Napięcie (Volt)
0 4600 do 6600 4,00 do 4,50
10 4000 3,75 do 4,00
20 2200 do 2800 3,00 do 3,50
30 1300 3,25
40 1000 do 1200 2,50 do 3,00
50 1000 2,50
60 800 2,00 do 2,50
80 270 do 380 1,00 do 1,30
110 180 do 200 0,50


Przerwa w obwodzie - 5,00
Zwarcie do masy – 0
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos