Autor Wątek: problem z włożeniem tłoka  (Przeczytany 3531 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

problem z włożeniem tłoka
« dnia: Luty 20, 2010, 18:55:24 pm »

kazwd

  • Gość
witam
mam problem z włożeniem tłoka z pierściniami do tulei  konkretnie to chodzi o pierścień uszczelniający [ już jeden mi pęknął ] bo z resztą nie ma problemu , może ktoś ma jakiś domowy sposób  :twisted:  :?:  za dobry pomysł z góry dziękuję - pozdrawiam :wink:

problem z włożeniem tłoka
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 20, 2010, 19:13:24 pm »

Buszek

  • Gość
A jak Ty to wkładasz ?
Domowy sposób to taki ,że bierzesz kawałek blachy , owijasz dookoła tłoka ściskając pierścienie , blokujesz to czymś(żeby było zaciśnięte) przykładasz do cylindra i wkładasz . Taki ściągasz do pierścieni wersja domowa .
Coś mniej więcej takiego http://www.allegro.pl/item929700048_profesjonalny_sciagacz_do_pierscieni_90_175mm.html .

problem z włożeniem tłoka
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 20, 2010, 19:18:16 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ja jak składałem silnik w Maluchu, a potem w Poldku to zastosowałem najstarszy patent z szerokim paskiem blachy i młotkiem, a konkretnie jego trzonkiem delikatnie wbijałem tłok z pierścieniami :) , o jakim pisze Buszek,
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

problem z włożeniem tłoka
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 20, 2010, 19:37:44 pm »

kazwd

  • Gość
witam
próbowaliśmy z bratem ale trochę przesadziliśmy z wodą ognistą [ zimno w garażu ] sposób taki że w użyciu były 4 śróbowkręty żeby pierścień wcisnąć do rowka ale niestety pękł i tak to się musiało skończyć bo to zła metoda wręcz głupia bo pierścień jest z twardego metalu a więc kruchy i najlepiej spróbować tak jak koledzy proponujecie :shock:

problem z włożeniem tłoka
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 20, 2010, 19:43:11 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
u mnie w robocie ostatnio skladalismy kompresor :D no i trzeba bylo zlozyc silnik tzn agregat pompujacy powietrze :D a ze jeden tlok byl wyjety to trzeba bylo go wlozyc :D zastosowalismy tzw. trytytki  8)  opaski plastikowe stosowane przez elektrykow i gaziarzy :D szeroka opaska w sam raz idealnie sciskala jeden pierscien :D dokladnie scisnelismy i tlok wszedl :D ten kto wymyslil te trytytki powinien dostac Nobla :D oczywiscie osobiscie nie polecam stosowac trytytek do skladania silnika spalinowego :D ale mowie ze mozna dzieki nim zlozyc silnik :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

problem z włożeniem tłoka
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 20, 2010, 19:49:40 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
W momencie gdy nie ma paska blachy pod ręką, zawsze jest to jakieś wyjście :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

problem z włożeniem tłoka
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 20, 2010, 19:50:59 pm »

kazwd

  • Gość
z tymi opaskami plastikowymi to bym nie wpadł brat chciał użyć opaski metalowej na węże ale tego rozmiaru nie miałem  :?

problem z włożeniem tłoka
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 20, 2010, 19:51:31 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "BARTEK#1925"
W momencie gdy nie ma paska blachy pod ręką, zawsze jest to jakieś wyjście
w zakladzie blacharsko lakierniczym blachy mamy az nadmiar :D zawsze mozna bylo pujsc uciac kawalek dachu z Subaru albo UFO :D ale komu sie chcialo :D opaski byly pod reka i dach w Subaru i UFO jest caly :roll: a mialo byc tak wesolo :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

problem z włożeniem tłoka
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 20, 2010, 19:52:03 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "kazwd"
brat chciał użyć opaski metalowej na węże ale tego rozmiaru nie miałem :?
to wtedy skręca się ze sobą kilka opasek :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

problem z włożeniem tłoka
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 20, 2010, 19:56:46 pm »

kazwd

  • Gość
to teraz pozostaje kupić pierścień nowy [ o ile się da , albo zestaw cały tłoków z pierścieniami z allegro rozmiar nominał c ]