Ja większość przyczep mam samoróbek,ostatnia mało co mnie do tragedii nie doprowadziła,była wysoko na kołach ustawiona jeszcze na 14 Trucka,600kg i 70km/h,dostała podmuch z boku i jechała za Nami raz na lewym,raz na prawym kole,w gruncie rzeczy sama ważyła 250kg.
Poszła na sprzedaż i zrobiłem następną na wzmocnionej osi z Forda,Opony 14-ki,niższa o 15cm,jest tylko na bałwankach ze Stara,i waga jej to 170kg,max prędkość za Poldkiem to 150,bez żadnego odrywania od drogi.
Czym niżej i szerzej tym bezpieczniej,jeżdżę z przyczepkami praktycznie od 15 lat,i nie jedno widziałem,przeżyłem też.
Co do przyczepek z homologacją,tym bardziej sprzedawanych w marketach to nie nadają się pod ciężary,taka jak moja jest rejestrowana max na 750kg,więc przy wadze 200kg,ma 550kg ładowności,i więcej wolałbym nią nie wożić bo się rozlezie,a kosztuje ok.1900zł + rejestracja.
Moja spokojnie wielokrotnie może wozić po 1000kg, i mogę ją sprzedać za 1500zł + rejestracja.
W praktyce koszty wychodzą na to samo,z tym że jak chcesz przyczepkę na budowę,to warto moją,jak chcesz mieć fajną to z marketu.