Autor Wątek: Szerokie zawieszenie a wąskie  (Przeczytany 16171 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Szerokie zawieszenie a wąskie
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 09, 2010, 23:23:52 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Szerokie zawieszenie a wąskie
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 10, 2010, 11:24:51 am »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
dzieki panowie juz wiem wszystko :D
Powered by Lpg.

Szerokie zawieszenie a wąskie
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 10, 2010, 12:17:02 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Cytat: "radzio_1991"
Leonek1321, i wszystko grało z tym przodem? pasowało P&P? chiałbym miec lepsze hamulce, a mam szerokiego dawce z lucasem.

u mnie pasowało bo miałem bude 97 rok(pokradzieżowa, składak z dawcą cześci 93), do lukasów musisz mieć tylko przejścówki na przód :)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Szerokie zawieszenie a wąskie
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 10, 2010, 18:40:04 pm »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "Leonek1321"
do lukasów musisz mieć tylko przejścówki na przód

Wystarcza tylne przewody elastyczne od starego układu.

Szerokie zawieszenie a wąskie
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 10, 2010, 18:41:02 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Cytat: "Fistasz"
Wystarcza tylne przewody elastyczne od starego układu.

a to nie wiedziałem, ja u siebie miałem przejściówki ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Szerokie zawieszenie a wąskie
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 10, 2010, 21:56:07 pm »

Fistasz

  • Gość
ja tez nie wiedziałem. Ale jak zmieniałem u siebie hamulce na Tipo to odkryłem że w starych zaciskach jest gwint odpowiadający lukasom a już w reszcie układu jest inny.

Szerokie zawieszenie a wąskie
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 14, 2010, 19:07:06 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
U mnie belka pasowała bez problemu , dawce miałem poloneza z 1996 roku . Mocowania uspawałem  jak na foto - wymiary łapałem z wycietych mocowań z wahacza z podłużnic. I jakoś to mocowanie wpasowałem  :D                                                                      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f1ef2182aaa800c3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b9b6c473a7b2595b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dbd4d8910cd1a1dc.html
Przejściówka

Szerokie zawieszenie a wąskie
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 09, 2010, 12:11:59 pm »

lopcio

  • Gość
Cytat: "fobik"
U mnie belka pasowała bez problemu , dawce miałem poloneza z 1996 roku . Mocowania uspawałem  jak na foto - wymiary łapałem z wycietych mocowań z wahacza z podłużnic. I jakoś to mocowanie wpasowałem  :D                                                                      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f1ef2182aaa800c3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b9b6c473a7b2595b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dbd4d8910cd1a1dc.html


mógłbyś podać wymiary tych elementów?

Szerokie zawieszenie a wąskie
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 17, 2010, 18:20:15 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Jutro zmieniam zawias jakby komuś się przydało dorzucam fotki z różnicami między szerokim a wąskim zawiasem. Jakby co to proszę mnie poprawić  :wink:

st- stary typ
nt- nowy typ

1) Górne wahacze:
    Są takiej samej długości. W samej budowie wahacza NT różnica jest taka, że w dolnej części  jest wspawana podpora na gumowy odbojnik (czop) który jest wbudowany w belce NT
(na foto 1 wahacz NT 2 wahacz ST) [z 1 wahacza nie odkręciłem wspornika]





2) Wspornik górnego wahacza: tu jest różnica w umiejscowieniu otworu. W ST jest schowany w gnieździe i żeby wyciągnąć śrubę i zdemontować wahacz trzeba odkręcić cały wspornik. W NT otwór mocujący wahacz do wspornika jest wysunięty do przodu (o parę mm)



3) Belka:
NT Posiada gumowe odbojniki, czopki dystansujące górny wahacz. ST tego nie ma.
Różnica w rozmiarze na odcinku "B"  (na wcześniej przedstawionych foto w ty,m temacie) Otwory śrub mocujących dolny wahacz sa wysunięte do przodu [ podobnie jak w wsporniku górnego wahacza]
Belka ST
 
Belka NT (krzywe foto bo przykręcona częściowo)


Tak więc do różnic automatycznie dochodzą:
A) mocowanie boczne górnego wahacza (tam muszę dospawać ucho z tulejka do skręcenia wahacza i śrubę wkręcić w otwór starego mocowania)
B) wymienić końcówki drążków



niżej ST



Dobrze piszę ????  :mrgreen:
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Szerokie zawieszenie a wąskie
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 20, 2010, 22:59:41 pm »

Offline Pastor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLi
A czy ktoś sprawdzał jak się sprawuje tylne mocowanie górnego wahacza z wąskiego zawieszenia w szerokim ?? Powinno to zaowocować negatywem, tylko jak dużo i czy bez szkody dla pozostałych elementów zawieszenia. :)

Odp: Szerokie zawieszenie a wąskie
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 05, 2011, 13:51:30 pm »

Offline Gabriel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 185
  • Płeć: Mężczyzna
Tez jestem ciekaw, bylby to najprostrzy sposob ustawienia negatywu. Niedlugo bede montowal do Borka szerokie zawieszenie to wyprobuje i dam znac :-)

Odp: Szerokie zawieszenie a wąskie
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 05, 2011, 15:36:01 pm »

Offline kamzo

  • drifter
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 161
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro 1.6 16v '95r.
Przy takim zestawieniu wyszedł by strasznie duży negatyw, około 8-10 stopni. Więc nie polecam. Wiem też, że kołtun kombinował w ten sposób i nie zdało to egzaminu. ;p
FWD jest dla kobiet!!! ;) ROVER POWER :)  http://www.facebook.com/PolonezDriftMachineProject

Odp: Szerokie zawieszenie a wąskie
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 05, 2011, 20:41:48 pm »

Offline Gabriel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 185
  • Płeć: Mężczyzna
A jakby dac stara "lodke" i podlozyc pare podkladek zeby oddalic ja od podloznicy?

Odp: Szerokie zawieszenie a wąskie
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 06, 2011, 00:20:03 am »

Offline kamzo

  • drifter
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 161
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro 1.6 16v '95r.
Niewiem jak by to wyglądało, ja by zrobić negatyw poprostu wywiercilem nowe otwory na wahacze w belce. :]
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2011, 00:35:30 am wysłana przez kamzo »
FWD jest dla kobiet!!! ;) ROVER POWER :)  http://www.facebook.com/PolonezDriftMachineProject

Odp: Szerokie zawieszenie a wąskie
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 06, 2011, 12:25:01 pm »

Offline Gabriel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 185
  • Płeć: Mężczyzna
Znam ten sposob, ale z lodka i podkladkami bylaby mozliwosc regulacji. Czy nie zauwazyles jakiegos niepozadanego efektu przez to ze wachacz jest wyzej zamocowany niz byl? Ile masz stopni negatywu po takiej przerobce? :)

Odp: Szerokie zawieszenie a wąskie
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 06, 2011, 15:16:04 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
kamzo, daj jakie foto jak wyglada kolo po tej przerobce :) na skreconym kole tez ;)

Odp: Szerokie zawieszenie a wąskie
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 06, 2011, 17:00:30 pm »

Offline kamzo

  • drifter
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 161
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro 1.6 16v '95r.
To, że wahacz jest wyżej niczego nie zmienia. Negatyw- 4stopnie, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy- 8stopni. Jak zrobię jakieś foto to zapodam. A przed geometrią, bez podkładek było ponad 5 stopni negatywu.
FWD jest dla kobiet!!! ;) ROVER POWER :)  http://www.facebook.com/PolonezDriftMachineProject

Odp: Szerokie zawieszenie a wąskie
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 09, 2011, 11:05:23 am »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Dokładnie tak samo przerobiłem zawieszenie jak kamzo. Dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest to że zmienia się kinematyka zawieszenia i teraz koło nie przechodzi w pozytyw podczas dobicia. Teoretycznie samochód nie będzie miał tej denerwującej przypadłości że w pewnym momencie poślizgu zaczyna ryć przodem. :]
To, że wahacz jest wyżej niczego nie zmienia.
Zmienia o czym już napisałem wyżej. Roll Center się podnosi i zmienia się krzywa pochylenia koła w funkcji skoku zawieszenia.
Tutaj można sobie dokładnie wybadać o co chodzi: http://www.racingaspirations.com/?p=286