Autor Wątek: Stuki w silniku 1.6 GLE  (Przeczytany 4539 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Stuki w silniku 1.6 GLE
« dnia: Marzec 24, 2010, 21:55:29 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wyglada jak kawałek sprężyny zaworowej.
Zdejmij pokrywę zaworów, zobacz czy tam jest wszystko OK.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Stuki w silniku 1.6 GLE
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 24, 2010, 22:05:12 pm »

DamianK87

  • Gość
Tez mi to właśnie przypominało kawałek spreżyny ale nie miałem dzisiaj czasu na dokładniejsze oględziny. A mam pytanie właśnie odnośnie panewek jeśli maja wżery a na wale jest gładka powierzchnia to czy mogę je wymienić na nominalne (bo takie własnie teraz sa)  czy musze robić szlif wału i zakładać odpowiednie do szlifu panewki? A i jeszcze jedno czy dam rade wyjąc wał bez wyjmowania silnika?

Stuki w silniku 1.6 GLE
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 24, 2010, 22:08:32 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
musisz silnik wywalić bo do wału przykręcone jest koło zamachowe chyba,że skrzynie wyjmiesz,ale to i tak na jedno wychodzi

Stuki w silniku 1.6 GLE
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 24, 2010, 22:16:35 pm »

DamianK87

  • Gość
Właśnie nie mam za bardzo "warunków" żeby wyciągnąć cały silnik co bardzo by ulatwialo dostep do poszczególnych śrub, ale skrzynie moge wyjac bezproblemowo;)

A jest moze jakiś ebook w którym bym mógł sobie przeczytać jak krok po kroku wyjąc wał? mam Murawskiego ale tam w zasadzie nic nie ma.

Stuki w silniku 1.6 GLE
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 24, 2010, 22:34:18 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
ja osobiście wolałbym wyjąć silnik i zrobić wszystko dokładnie a nie tak na wyrywke.ż wyjęciem silnika nie ma dużego problemu i nie potrzeba szczególnych warunków musisz tylko jakiegoś kumpla poprosić o pomoc przy wyjęciu już odkręconego silnika jeżeli nie masz wyciągarki

Stuki w silniku 1.6 GLE
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 24, 2010, 22:39:26 pm »

DamianK87

  • Gość
A mozesz mi podpowiedzieć jakiś sposób na wyjecie go bez wyciągarki?

Stuki w silniku 1.6 GLE
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 24, 2010, 22:44:06 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
odkręcasz cały silnik plus osprzęt i takie tam zdejmujesz maske przednią(dla wygody) wchodzisz z kolegą tak do komory silnika podnosisz go za kolektory stawiając na pas przedni (tylko połóż coś przedtym żebyś nic nie porysował) wychodzisz z samochodu trzymając silnik by nie spadł i sciągasz go na ziemie i tyle może to śmieszny sposób,ale ja z braku możliwości technicznych musiałem sobie tak poradzić

Stuki w silniku 1.6 GLE
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 24, 2010, 22:52:50 pm »

DamianK87

  • Gość
No powiem Ci że jak nie wykombinuje czegoś innego to też tak zrobie;) Ale skrzynie chyba i tak odkrecaliście przed wyjeciem silnika bo jak nie to macie w piernik siły ;)

Stuki w silniku 1.6 GLE
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 24, 2010, 22:54:16 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
odkręciłem naprawde wyjęcie silnika z poldka to pikuś

Stuki w silniku 1.6 GLE
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 25, 2010, 09:26:19 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
TO ja podam lepszy patent:
Bierzesz dwa paski klinowe stare jakies i wiążesz do uszu silnika.
Przewlekasz przez nie długa rurę taką żeby można było dźwignąć silnik na rurze z obu stron auta. I po ptokach ;)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Stuki w silniku 1.6 GLE
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 25, 2010, 09:46:22 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
panewki spokojnie wymienisz bez wyjmowania silnika :) , wyjmij skrzynie  odkrec wal zawiez do szlifierza i Ci wszystko powie czy wal "wyda" na nominał . Przy skladaniu warto sobie załatwić pomoc kolegi bo wal jest dosyc ciezki i ciezko go przykrecic trzymajac go jedna reka . Robot moim zdaniem znacznie mniej niz wyrywac silnik :)

Stuki w silniku 1.6 GLE
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 25, 2010, 19:56:41 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Gdzieś na tym forum spotkałem się z opinią, że miski się nie wyciągnie bez dźwignięcia silnika w górę, bo smok pompy olejowej przeszkadza. To jak to w końcu jest?
Pomóżmy Jackowi!

Stuki w silniku 1.6 GLE
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 25, 2010, 20:10:24 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
MichalSW,  Zgadza się. trzeba odkrecic poduszki i podnieśc silnik troche. Ogólnie cięzko jest. jak dla mnie 2 razy szybciej i wygodniej jest wyjąc silnik, niz zrzucać skrzynie i się szarpać w kanale., no bo co to za problem-parę węzyków odpiąc i kabelków, wydech odkręcić 9 śrubek i motor wyciąga się. 40 minut samemu
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Stuki w silniku 1.6 GLE
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 25, 2010, 21:19:15 pm »

DamianK87

  • Gość
Jesli chodzi o wyjmowaje miski to akurat można powiedzieć że jestem świeżo na temacie i powiem Ci ze tak jak to inni pisza trzeba odkrecić poduszki silnika i go podnieść na lewarku ja jeszcze odkreciłem sobie drązek stabilizatora ale i tak było dość cieżko wytargać miske dopiero jak odkreciłem smok i pompe oleju to juz sie udało bez wiekszych problemów

Stuki w silniku 1.6 GLE
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 25, 2010, 22:18:30 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
DamianK87, o dobrze mówisz o stabilizatorze zapomniałem-też trzeba odkręcić. To tylko potwierdza słusznośc wyjęcia silnika całego
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Stuki w silniku 1.6 GLE
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 12, 2010, 22:03:52 pm »

DamianK87

  • Gość
Ok silnik wyjety ale pierwsze co mnie juz zaskoczyło to ustawienie rozrzadu,zrobiłem fotke tak ze jak ktoś moze niech to oceni i powie mi czy tak powinien być ustawiony


Stuki w silniku 1.6 GLE
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 12, 2010, 22:48:19 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
Na moje oko to znaki są grubo rozjechane O.o"
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

Stuki w silniku 1.6 GLE
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 14, 2010, 12:22:41 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Na dużym kole powinno być albo okrągłe wgłębienie albo kreska. A przy prawidłowym ustawieniu jego miejsce jest tam gdzie myślisz - czyli na prostej wytyczonej między środkami osi obu kół.

Dodam jeszcze, że ja wymieniłem koła na typ plusowski, bo po założeniu nowego paska kółek nie udało się ustawić dokładnie jak trzeba, tylko duże było przesunięte o pół zęba.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Stuki w silniku 1.6 GLE
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 14, 2010, 14:18:45 pm »

DamianK87

  • Gość
Cytat: "Grzech#1938"
Na dużym kole powinno być albo okrągłe wgłębienie albo kreska. A przy prawidłowym ustawieniu jego miejsce jest tam gdzie myślisz - czyli na prostej wytyczonej między środkami osi obu kół.

Dodam jeszcze, że ja wymieniłem koła na typ plusowski, bo po założeniu nowego paska kółek nie udało się ustawić dokładnie jak trzeba, tylko duże było przesunięte o pół zęba.



Dzieki za odp:) utwierdziłeś mnie w moich przekonaniach :) A wie ktoś ile moze kosztować taki remont oczywiscie bez robocizny, chodzi mi o szlif wału panewki itd bo zastanawiam sie czy nie kupić uzywanego silnika  a remont sobie darowac

Stuki w silniku 1.6 GLE
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 14, 2010, 15:03:00 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Drożej niż kupno innego silnika na pewno - kompletny silnik ohv to koszt 200-400zł w zależności od miejsca. Sęk w tym, że ciężko jest kupić na pewno dobry silnik... :roll:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap