Autor Wątek: Po odpaleniu auta długo nie może złapać obrotów  (Przeczytany 1810 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Po odpaleniu auta długo nie może złapać obrotów
« dnia: Marzec 26, 2010, 22:07:59 pm »

punisher

  • Gość
Mam od jakiegoś czasu taki problem, żę po odbpaleniu auta długo silnik nie może złapać obrotów, nie pomaga ssanie, trzeba lekko dodawać gazu bo zgaśnie. Gaz był regulowany już kilka razy i to samo. Olej dopiero co wymieniłem, parownika nie regenerował napewno poprzedni właściciel. Czy to normalne zachowanie?

Po odpaleniu auta długo nie może złapać obrotów
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 26, 2010, 22:43:44 pm »

djarq

  • Gość
Parownik podaje za dużo lub za mało gazu gdy silnik i parownik jest zimny .
Jak sprawdzić czy za dużo czy za mało?
Jeśli na zimnym i pracującym silniku wyłączysz gaz a silnik nagle na sekundę dostanie obrotów to gazu leci wtedy za dużo. Jeśli zgaśnie natychmiast - za mało.

Po odpaleniu auta długo nie może złapać obrotów
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 27, 2010, 01:05:31 am »

punisher

  • Gość
djarq: Jeśli chcę wykonać test o którym piszesz to wyłączyć gaz to znaczy dokładnie przełączyć na benzynę?

stingerek: sugerujesz że powinienem wymienić membrany?

Po odpaleniu auta długo nie może złapać obrotów
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 27, 2010, 01:23:13 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wylaczyc gaz tzn. go wylaczyc ,a nie wlaczac benzyne ,
problem parownikow polega na tym ,ze nie da sie wyregulowac dobrze gazu ,gdy parownik jest cieply i gdy jest zimny - trzeba sie na cos zdecydowac i najlepiej na wersje ciepłą ,
niekt nie powiedzial ,ze bedzie dobrze chodzil na zimno ,
choc w praktyce jest to mozliwe w pewnym zakresie ,
do membran warto zajrzec - na poczatek do II poziomu ,czyli tej wiekszej ,
jezeli bedzie twarda to trzeba wymienic obie ,jezeli jeszcze w miare miekka ,to wyczyscic i poskladac ,
czasami do pracy na zimnym silniku warto przystosowac ssanie ,
jezeli mieszanka jest bogata ,to nic nie trzeba przerabiac ,tylko rozcienczyc ja wyciagajac odpowiednio ssanie ,
jezeli zbyt uboga ,to juz trzeba troche gaznik powiercic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Po odpaleniu auta długo nie może złapać obrotów
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 27, 2010, 09:14:19 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
W związku z tym że wymiana jednej membrany nastręcza praktycznie tyle samo trudności co dwóch, ja polecam kupić zestaw naprawczy reduktora (ok 50zł na allegro)
Znając życie, wszelkie gumki są już stwardniałe, membrany są jak papier a nie jak "błonka" i dlatego takie rzeczy się dzieją.
Parownik należy wymontować z samochodu, rozebrać, BARDZO DOKŁADNIE PRZEMYĆ np w benzynie ekstrakcyjnej, wszelkie kanały wewnątrz dokladnie przeczyścić z "osadu"
Następnie wymienić wszystkie możliwe gumki i uszczelki, oraz membrany.
Po takiej regeneracji będzie chodził długo i szczęśliwe.
Koszt to około 50zł plus czas pracy.

Po regeneracji warto wyregulować instalację gazową od nowa bo stawiam piwo że za pierwszym razem mogą być trudności w odpaleniu (za wysokie obroty na przykład)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Po odpaleniu auta długo nie może złapać obrotów
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 27, 2010, 14:02:56 pm »

punisher

  • Gość
Acha, rozumiem chłopaki, więc czeka mnie regeneracja parownika mimo wszystko. OK zabiorę się z a to jak tylko znajdę czas.