Autor Wątek: Wartości luzów zaworowych przy jeździe na LPG  (Przeczytany 6067 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wartości luzów zaworowych przy jeździe na LPG
« dnia: Marzec 28, 2010, 20:49:44 pm »

punisher

  • Gość
Witam. Przeglądałem forum i znalazłem opisy regulacji zaworów na 15 i 20. Mój mechanik wyregulował mi rok temu zawory na 20 i 25 książkowo poza tym twierdzi że przy jeździe na gazie muszą być luźniejsze. Jaka jest prawda i jak powinny być rzeczywiście wyregulowane?





/edit tytułu na bardziej zrozumiały #1921

Wartości luzów zaworowych przy jeździe na LPG
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 28, 2010, 21:26:29 pm »

punisher

  • Gość
Interesuje mnie kultura pracy silnika i spalanie, czy 15 20 jest lepszym ustawieniem od 20 25 przy jeździe na gazie w przypadku 1.5 GLE OHV ?

Czy przy teście jeźdy na V biegu 60 km/h to normalne że stuka nieprzyjemnie silnik? Nie mam porównania do innego poloneza bo jeżdże też innymi autami i tam nic takiego się nie dzieje przy takim biegu i takiej prędkości no ale to nowsze konstrukcje więc inaczej.

Wartości luzów zaworowych przy jeździe na LPG
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 28, 2010, 21:51:17 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Cytat: "punisher"
Czy przy teście jeźdy na V biegu 60 km/h to normalne że stuka nieprzyjemnie silnik

tak to normalne

Jaki masz przebieg tego silnik? Ja bym na Twoim miejscu ustawił po 0,20 dla ssącego i wydechowego i już. Tak mam u siebie i jeżdżę na gazie. Za dobrych czasów jak żył i pracował w polomozbycie majster od polonezów to ustawiał na 0,18 zawsze. Jak silnik jest już wyeksploatowany to mu dużo reg. luzów nie pomoże jeżeli chodzi o kulturę pracy, ani osiągi. Prawda jest taka, że trzeba pilnować tych luzów, bo np. w moim przypadku problem nie leży w powiększaniu tylko w pomniejszaniu tego luzu, po ostatniej reg. silnik się zrobił bardziej elastyczny, bo przed ustawianiem miałem prawie wszystkie zawory za ciasno.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Wartości luzów zaworowych przy jeździe na LPG
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 28, 2010, 22:06:46 pm »

punisher

  • Gość
Licznik wskazuje u mnie przebieg 76.000 km ale przed cyfrą |7| nie ma żadnego pola więc może być tyle co napisałem lub 176.000 km na co wskazuje wygląd auta - silnik napewno nie był wymieniany, natomiast silnik trzyma ciśnienie 11 barów na każdym cylindrze więc stan motoru określę jako dobry mimo że spala trochę oleju. I jak narazie ustawione zawory na 20 ssący i 25 wydechowy a jeżdżę tylko na LPG, benzynkę włączam bardzo rzadko. I staram się regulować na lepsze wszystko co się da w ramach wdrożenia w mechanikę.

Wartości luzów zaworowych przy jeździe na LPG
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 29, 2010, 02:29:16 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
problem z ustawianiem luzow jest taki ,ze dzwigienki sie wycieraja,
prawidlowe luzy to 0.15 i 0.20 , wieksze byly pierwotnie w DFach i z opoznieniem ,ale ktos sie jednak zorientowal ,ze na dwoch sprezynach mozna ,a nawet nalezy zmniejszyc luzy ,bo silnik niepotrzebnie klekocze

ale co z tego ,ze znamy luzy i mamy szczelinomierze ,skoro na szczelinomierz luzow sie nie ustawi ,jezeli dzwigienki nie sa nowe ,
czesto musialem ustawiac luz szczelinomierzem 0.05 zeby zawory nie klekotaly ,
wkoncu doszedlem do takiej wprawy ,ze ustawialem luz na czucie reka ,bez szczelinomierza,
ale warto miec szczelinomierz ,by sprawdzic czy luz nie jest za duzy ,

zawory ustawione szczelinomierzem na 0.20 i 0.25 maja za duzy luz - silnik pewnie klekocze jak stary diesel ,
diesel na LPG zadko sie zdarza  :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Wartości luzów zaworowych przy jeździe na LPG
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 29, 2010, 21:30:41 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
no z tymi dżwigienkami jest ten feler,że się wycierają i powstaje wgłębienie i na szczelinomierz nie da rady dobrze ustawić zaworków ja zawsze ustawiałem luz na czucie i było dobrze :) a żeby np wyjąć klawiature i wyrównać dzwigienki ?

Wartości luzów zaworowych przy jeździe na LPG
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 29, 2010, 21:43:33 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
gdyby ta warstwa była przyzwoitej jakości i grubości to dłużej by żyła. u mnie po 40 tys km. śladu po niej już nie ma. a dżwigienki były nowe! regulacja zaworów to zabawa w zgadywankę. trafiłem czy  nie trafiłem.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Wartości luzów zaworowych przy jeździe na LPG
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 29, 2010, 21:46:43 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
dobrze ja już mam u siebie hydrauliczną kasacje :P

Wartości luzów zaworowych przy jeździe na LPG
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 01, 2010, 22:13:03 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
hm ja ustawiam oba na 0,2 ciasne i jest lepiej . Ciszej chodzi i ładniej się zbiera na lpg .
a co do dźwigienek można je szlifować bo tej warstwy utwardzanej to w polskich autach nikt nie widział . dbanie o luzy i dobry olej (półsynt) znacznie opóźnia zużywanie dźwigienek .

Wartości luzów zaworowych przy jeździe na LPG
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 03, 2010, 14:34:31 pm »

punisher

  • Gość
Ustawiłem wartości zaworów na: ssący 0.15mm wydechowy 0.20 mm. Chodzi ładnie na LPG, przestało kłapać, zrobiło się ciszej, motor pracuje zgrabniej w brzmieniu. Kompletnie odradzam 0.20 i 0.25mm które miałem kiedyś ustawione. Dzięki.

Wartości luzów zaworowych przy jeździe na LPG
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 07, 2010, 14:15:46 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Żeby mieć całkowitą pewność, jakie są luzy na zaworach, to najlepiej reguluje się je na czujnik zegarowy z podstawą magnetyczną. Trzeba tylko dbać, żeby czujnik był ustawiony równolegle do osi zaworu, by nie było przekłamań w wartościach luzów.

Ale i tak nie ma co się o to za mocno martwić, elementy silnika fiatowskiego wykonane są z tak dziadowskich materiałów, że i tak się to zaraz wklepie.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Wartości luzów zaworowych przy jeździe na LPG
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 07, 2010, 17:01:39 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Cytat: "punisher"
Ustawiłem wartości zaworów na: ssący 0.15mm wydechowy 0.20 mm.


Możesz ustawić 2X po 0,15,i też będzie dobrze.Ja tak robiłem jak miałem 1,5 GLE.I tak jeżdziłem.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Wartości luzów zaworowych przy jeździe na LPG
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 06, 2010, 12:47:28 pm »

edhar

  • Gość
sorry za podkop, ale nie znalazłem interesującego posta na ten temat. otóż potrzebuje dokładną instrukcje, jak wyregulować zawory. oprócz zdjęcia pokrywy głowicy, zalozenia nowej uszczelki pod dekiel. posiadania szczelinomierzy oraz kluczy rzecz jasna, bardzo bym prosił zeby wytłumaczyc łopatologicznie jak cepowi :D bo nie dam rady, a juz po wymianie upg natłukłem 20 000 km na samym gazie no i stukają te zawory na ciepło. niby to ohv, ale mimo to regulowac trza.

Wartości luzów zaworowych przy jeździe na LPG
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 06, 2010, 14:51:26 pm »

Offline doomelek-22

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 46
    • Polonez '89 , Syrena 105 '76 , Syrena R20 ' 77

Wartości luzów zaworowych przy jeździe na LPG
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 06, 2010, 14:58:29 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Podnosisz auto (chociaż w polonezie to może być niekonieczne ponieważ jest lepszy dostęp do silnika- chodzi o to aby móc obracać wałem korbowym), wrzucasz bieg, wykręcasz świece, ściągasz pokrywę klawiatury, ustawiasz (kręcąc kołem, bo za pasek klinowy nie utargasz- przynajmniej ja swojego nie mogę ukręcić) Ustawiasz pierwszy garnek na pracę (czyli oba zawory zamknięte) bierzesz dwa kluczyki- jednym trzymasz trzpień a drugim luzujesz nakrętkę, następnie z pomocą przychodzi szczelinomierz- Ustaw na 0,15 oba zawory. Jak masz wychlastane dźwigienki to dajesz na 0,10. Najpierw pędzlujesz jeden zawór, później drugi. Następnie kręcisz wałem korbowym tak aby ustawić drugi cylinder na pracę- robisz to samo co na pierwszym garze, później trzeci, czwarty, piąty :D  Gdy ustawisz wszystkie 4 sprawdź jeszcze raz po kolei- przy zajechanym silniku powiększą się luzy zanim go odpalisz :P
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Wartości luzów zaworowych przy jeździe na LPG
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 06, 2010, 17:20:37 pm »

edhar

  • Gość
to na kobyłkach sobie go postawic? i jak poznac te zamknięte zawory? i wogole poldek ma 4 garki :D

Wartości luzów zaworowych przy jeździe na LPG
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 06, 2010, 17:32:04 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
No przecież żartowałem z tymi 5 cylindrami :P  jak zdejmiesz pokrywę klawiatury to będziesz widział które się zamykają a które otwierają zawory. Zawór otwarty- dźwigienka na niego napiera powodując jego wciskanie (zawór będzie wchodził "w głowicę"). No i jak coś grzebiesz przy podniesionym aucie (a zwłaszcza jak pod nim leżysz) to kobyłki obowiązkowo. A czy go podniesiesz czy nie to zależy, który sposób wybierzesz aby przekręcić wałem korbowym.

p.s. masz książkę napraw?
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Wartości luzów zaworowych przy jeździe na LPG
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 06, 2010, 20:02:16 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
allegro--> zamiast czteropaku piwa zamów książkę.
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Wartości luzów zaworowych przy jeździe na LPG
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 06, 2010, 20:10:49 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
analogicznie jeśli kolektor wydechowy masz po lewej stronie to zawory wydechowe też, a ssące po prawej proste jak nie powiem co :P

Wartości luzów zaworowych przy jeździe na LPG
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 06, 2010, 21:36:47 pm »

edhar

  • Gość
no z tym czteropakiem ostatnio kiepsko, dzis dostałem drobne na paliwo od pracodawcy do se skubłem na jednego harnasia, bo juz dawno tego trunku nie pilem. wszystko w wozie sam robie z biedy :D ale i tez auto jak kobieta, nie oddałbym nikomu zeby mi je dotykał. dzieki za rady, wrzuce jakis film jak mi cichutko cyka ten wół jak zrobie.