Autor Wątek: z gaznika na wtrysk....  (Przeczytany 4286 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

z gaznika na wtrysk....
« dnia: Kwiecień 13, 2010, 16:55:29 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
witajcie..

z racji tego ze chodzi mi po glowie zastopienie mojego yukladu draw thru . przez kolektor od wtryskowca i juz normalne ze tak powiem dmuchanie powietrza przez turbine a nei mieszanki zastanawiam si eco trzeba zmienic w isntalacji gazowej. napewno mikser. parownik z tego co wiem to tez na taki z kompensacjia ( i nieiwem dokladni ejak to dziala prosze o wytlumaczeni ejesli ktos wie) mysle tez o zastosowaniu blosa zamiast mixera. - auto docelowo niemusi smigac na benzyniewogule. bedzi eto sam kolektor wtryskowy z przepustnicą.. i nic wiecej. maci ejakies sugestje ak to najsensowniej zasilic gazem..?

w tym momencie mam gaz poprowadzony standardowo do ganika. i dopiero pozniej jest turbina i leci to kolektra.

[ Dodano: 13 Kwi 2010 16:54 ]
hmm mam kilka watpliwosci. odnosnie planowanej przerobki mojego gaznika na wtrysk. - wywalam kolektor gaznikowy. -zakladam kol wtryskowy z argenty. ok. calosc ma pracowac tylko na gazie. wiec wszytkie mozliwe otwory zaslepiam. teraz tak skąd wziosc podcisnienie do serwa..( pamietajcie ze jest turbina) i. jak rozwiązac "ssanie" bo traz dziala mi normalnei ssanie gaznikowe. a jakzaloze kolektor wtryskowy z przepustnica. to jak na zimnym silniku podczymywac obroty..? - mam tez w planie zalozyc blosa zamiast normalnego mixera i teraz. czy moze na nim da sie jakos "ssać" na zimnymsilniku..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

z gaznika na wtrysk....
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 14, 2010, 02:26:01 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jaki masz parownik ? - moze da sie przerobic ,
jaki masz mikser ? - moze bedzie sie nadawal
BLOSa nie wkladaj - nie bedzie dzialac z turbo (chyba ,ze bedziesz przez niego zasysac)

moze by tak dolozyc sterownik gazu ,zawsze to pomoze opanowac regulacje,
polecam stag XL ,bo doklada sie latwo do instalacji gaznikowej i kosztuje 125pln

podcisnienie do serwa bierzesz z kolektora - jak seryjny zawor nie trzyma to dokladasz zaworek zwrotny
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

z gaznika na wtrysk....
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 17, 2010, 16:00:25 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
no tak. alew kolektorze bedzie czasami nadcisnenie..

mixer mam palnikowy dwu otworowy jakis taki ebez zweżek wcale.

parwnik.. hmm niepameitam. lovtec albo lavato. z tym takim "recznym" podpompywaniem..  a jak dolozyc sterownik gazu do isntalacji gaznikowej..? jakto dzial. ? co tojest?  wiesz ja si ezaczymalem naetapie regulacji wsytkiego kluczem i srubokretem.. reszta to dla mnei magia..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

z gaznika na wtrysk....
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 17, 2010, 18:49:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w normalnym tez czasami jest duze podcis. a czasami mniejsze - dlatego jest zaworek zwrotny

do jednej przepustnicy potrzebujesz innego miksera

masz pewnie lovato pneumatik - da sie przerobic na turbo ,tylko wiecej uszczelniania

sterownik dolozyc latwo - stag XL to wersja podpinana do centralki ,ktora juz posiadasz ,
dolaczony schemat jest prosty i czytelny ,kazdy kabelek w innym kolorze  :D
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

z gaznika na wtrysk....
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 17, 2010, 20:11:27 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
poczytalem troche o tym sterowniku al eczym mi on bedzi estrowal jak niebede mial silniczk akrokowego ani sondy ..? a z tego co wyczytalem to on steruje silniczkiem ze wskazan sondy..?

[ Dodano: 17 Kwi 2010 21:05 ]
poczytalem tez o tejkompensacji.. al eniewiem dokladnie jak to sierobi i gdzie wpina. patrzylem tez na reduktory z ta kompensacją fabryczną ale są bez tego "ssania" gazowego wieci eoco chdzi. tego zaworku co mozna pstyczkiem lub recznie dopusicic gazu do ukladu. . a bardzo bym to chcial. bo gdy niema benzyny a tymbardziej zasilania nia jest to bardzo przydatne. i pozwala zaoszczedzic rozrusznik..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

z gaznika na wtrysk....
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 18, 2010, 12:10:23 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
aca.. czyli silniczek krokowy to jest to co siezaklada zamiast sruby do regulacji tak.? w plusie mam takie nawęzu.. zamiast sruby. czyli do tego sterownika jest wlasnie takie samo ? tak? hmm. sonde..? tzn proponujesz zalozyc sonde w wydechu za turbiną?  od czego ta sąde i gdzi eto ppodpinac tu niem azandego kompa i niebedzie...
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

z gaznika na wtrysk....
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 18, 2010, 15:22:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak to nie bedzie kompa ,chcesz zrobic ,zeby auto jezdzilo tylko na gazie ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

z gaznika na wtrysk....
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 18, 2010, 15:47:41 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
no tak.. jest to napisane przecierz w peirwszym poscie.. ech.. napisalem rownierz ze to bedzi esamkolektor bez wtryskow i wogule..  teraz tez auto smiga tylko n agazie.. instalacji benzynowej wcale neima.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

z gaznika na wtrysk....
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 18, 2010, 17:18:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no to kiepa ,za granice lepiej nie wyjezdzaj :P

na twoim miejscu jednak zaopatrzylbym sie w sonde lambda - bedzie latwiej stroic mieszanke,
oczywiscie staga mozesz podlaczyc pod sonde normalnie - poprostu kabelek od symulacji nie bedzie wykorzystany,

tak na oko ustawiac gaz pod turbine to troche strach (o silnik)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

z gaznika na wtrysk....
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 18, 2010, 19:11:19 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
jezdze juz tak pare lat z turbina tylko na lpg. bez zadnych czujek. poprostu gaz jest rozkrecony na maxa.. i tyle. pali swoje ale w sumie tym duzo nie jezdze.. tymbardziej za granice..


 czyli zakladam jakąkolwiek sonde i podpinam do niej ten uklad tak//..? no pomysle o tym..

powiedz mi jeszce dlaczego uwazasz ze blos jest zlym rozwiązaneim przy turbo.? osobiscnie neiznam nikogokto by go mial.. ale. poczytalem troche po internecie i raczej są opinie na tak.  tylko pod warunkiem mocnego parownika/ reduktora.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

z gaznika na wtrysk....
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 18, 2010, 22:01:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
opinie o nadawaniu sie BLOSa do turbo wydaja osoby ,ktore nigdy nie mialy go zalozonego do turbo ,
nie chcialbym sie chwalic ,ale jak przejrzalem schemat blosa i poznalem jego zasade dzialania to odrazu mowilem ,ze na doladowaniu nie bedzie dzialal tak jak trzeba,

pozniej pojawil sie kolega turbonez i szukal pomocy ,bo mu blos sie zamykal ,gdy zaczynalo dmuchac,
poprostu blos nie nadaje sie do pracy w nadcisnieniu ,bo jego przepustnica bedzie zyla wlasnym zyciem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

z gaznika na wtrysk....
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 19, 2010, 09:42:22 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja sie neiznam wiec niebede polemizowal natemat jego nadawania sie.

zakładając normalny mixer niestrace troche na osiągach? tzn czy zweżka neibedzi erobic oporow.? chyba ze są miexery bez zweżki.. teraz w ganiku mam idealnie dopasowany do krawedzi ze niema nawet milimetra zweżki.. znajde taki do wtrysku?

i mixer oczywiscie jak najblizej przepustnicy ..?
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

z gaznika na wtrysk....
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 19, 2010, 10:47:51 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
musi byc przewezenie ,bo na tym polega praca miksera,
straty mocy nie powinno byc ,przy doladowanym silniku ,bo co zabierze mikser ,to spokojnie odrobi sprezarka
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

z gaznika na wtrysk....
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 19, 2010, 16:06:33 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
niemam teraz na gazniku przewezenia.. a mam ten mixer od poczatku auta.. - w 1,5 gle tez go mialem. i niebylo dzieki temu prawie zadnej roznicy lpg/pb.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

z gaznika na wtrysk....
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 19, 2010, 23:31:22 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jasne ,ze masz przewezenie ,bo masz pewnie standardowy palnik 2x po 27mm ,
nieby nie ma przewezenia w stosunku do zwezek gaznika ,ale jednak srednica gardziela to 34mm ,wiec tam wystepuje roznica cisnien i mikser pracuje ,ale rzeczywiscie nie ogranicza przelotu gaznika,

na pojedynczy mikser na przepustnice radze ci zalozyc 32mm ,mozesz probowac wieksze ,ale nie radze wiekszego niz 35mm ,bo bedziesz mial problem z ustawieniem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.