Autor Wątek: Przełącznik od wiatraka nagrzewnicy- nie działa słabszy bieg  (Przeczytany 2632 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przełącznik od wiatraka nagrzewnicy- nie działa słabszy bieg
« dnia: Kwiecień 14, 2010, 17:00:11 pm »

punisher

  • Gość
Cześć. Od początku jak mam auto wiatak nagrzewnicy chodzi tylko na 2 drugim (najszybszym) biegu. Przełącznik ma wiadomo trzy pozycje a u mnie: zero OFF(nie działa wiatrak), jeden (tutaj działa 2 bieg szybki a powinien być wolny) i dwa (tutaj nie działa nic). Rozkręciłem przełącznik, przeczyściłem blaszki - nic nie dało możliwe że wytarte. Ale do przełacznika wchodzą trzy kabelki: czerwony, niebieski i niebiesko-czarny. Biorę miernik i tak:
Na niebiesko-czarnym i niebieskim jest 12V więc pewno zasuwa tutaj szybki bieg
Na czerwonym i niebieskim - nie ma prądu
Na niebiesko-czarnym i czerwonym - nie ma prądu

Czy tak ma być z kablami? Poprzedni właściciel nabroił na kablach?

Teraz przełącznik: od góry:
pierwszy pin z drugim: przycisk OFF - nic się nie dzieje więc w porządku
pierwszy pin z drugim : przycisk 1 - płynie prąd więc pozycja ON
pierwszy pin z trzecim: przycisk 2 - nie płynie prąd OFF - czyli to podejrzane

Czy przycisk też jest walnięty?

Przełącznik od wiatraka nagrzewnicy- nie działa słabszy bieg
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 14, 2010, 17:18:52 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Weź ten przewód na którym jest +, zewrzyj go z jednym z tamtych przewodów, a potem z drugim,  ja będzie działać tylko szybki bieg tzn., że silnik uwalony.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Przełącznik od wiatraka nagrzewnicy- nie działa słabszy bieg
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 14, 2010, 17:35:18 pm »

punisher

  • Gość
Jakkolwiek bym kable nie złączył to albo bieg drugi szybki działa albo nic nie działa

Przełącznik od wiatraka nagrzewnicy- nie działa słabszy bieg
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 14, 2010, 17:40:30 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Cytat: "Maxiu#1935"
ja będzie działać tylko szybki bieg tzn., że silnik uwalony.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Przełącznik od wiatraka nagrzewnicy- nie działa słabszy bieg
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 15, 2010, 11:33:44 am »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Wstaw włącznik- potencjometr od mr93 i będziesz miał wolniejsze biegi.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Przełącznik od wiatraka nagrzewnicy- nie działa słabszy bieg
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 15, 2010, 21:28:02 pm »

jerzy10061978

  • Gość
Potencjometr nie zadziała próbowałem pod deską kable rozłonczone to najprawdopodobniej przyczyna u mnie tak było........... :lol:

Przełącznik od wiatraka nagrzewnicy- nie działa słabszy bieg
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 15, 2010, 21:37:57 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
skoro działa tylko szybki bieg, a wolny nie (który przy potencjometrze nie jest potrzebny) to potencjometr jak najbardziej zadziała.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Przełącznik od wiatraka nagrzewnicy- nie działa słabszy bieg
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 15, 2010, 21:41:55 pm »

jerzy10061978

  • Gość
u mnie jak tak podłonczyłem to i tak nic się nie zmieniło nawiew działał na najwyższym biegu silniczek nie jest przystosowany............

Przełącznik od wiatraka nagrzewnicy- nie działa słabszy bieg
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 15, 2010, 21:45:26 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Cytat: "jerzy10061978"
u mnie jak tak podłonczyłem to i tak nic się nie zmieniło nawiew działał na najwyższym biegu silniczek nie jest przystosowany............

bo żeś masy silnika nie podpiął pod włącznik/potencjometr.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Przełącznik od wiatraka nagrzewnicy- nie działa słabszy bieg
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 15, 2010, 21:48:48 pm »

jerzy10061978

  • Gość
Podpiełem.....

Przełącznik od wiatraka nagrzewnicy- nie działa słabszy bieg
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 15, 2010, 21:58:36 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
może potencjometr był zepsuty - ten silniczek bez problemów działa z potencjometrem - identycznie jak od mr93 - miałem to i to.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Przełącznik od wiatraka nagrzewnicy- nie działa słabszy bieg
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 16, 2010, 00:10:42 am »

punisher

  • Gość
Chłopaki jak nazywa się ten potencjometr od MR93 i w jakim miejscu auta jest zlokalizowany. Pewno będę musiał gościowi tłumaczyć na złomie skąd ma wyciągnąć. Występuje to tylko w MR93 czy też w caro plusach?

Przełącznik od wiatraka nagrzewnicy- nie działa słabszy bieg
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 16, 2010, 00:14:16 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
"Potencjometr" to prostu wyłącznik wentylatora bezstopniowy albo wielostopniowy. Łatwo go znaleźć bo klawisz jest taki sam, ale całość ma z 7 cm głębokości. Występuje wyłącznie w Polonezach Caro od MR 93 począwszy. W Plusach jest co innego.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przełącznik od wiatraka nagrzewnicy- nie działa słabszy bieg
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 16, 2010, 00:21:16 am »

punisher

  • Gość
Koledzy: Na allegro znalazłem taki regulator: http://allegro.pl/item982097950_polonez_atu_1_6_regulator_regulacja_nawiewu.html ale dziwne bo z modelu Atu poza tym używka kosztuje 40 PLN! regulator "sztywny"
Znalazłem też http://allegro.pl/item1002134249_polonez_regulator_plynny_nawieu_oraz_inne.html za 25PLN ale ten regulato jest "płynny". Więc który mam kupić na autozłomie bo oba mają duże tyłki i pewno z 7cm jak nic

Przełącznik od wiatraka nagrzewnicy- nie działa słabszy bieg
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 16, 2010, 01:54:55 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Sorki za wprowadzenie niechcący w błąd. :oops:  Pisząc Caro miałem na myśli oczywiście Polonezy z lat 93-97 czyli szerokie Caro i Atu przed Plusem. Dla mnie Polonez tak bardzo jednoznacznie kojarzy się z hatchbackiem, że zapominam o istnieniu Atu.  :mrgreen: Czyli reasumując - obydwa z Allegro są ok.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przełącznik od wiatraka nagrzewnicy- nie działa słabszy bieg
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 16, 2010, 09:21:39 am »

punisher

  • Gość
OK, wybiorę się na szrot i zobaczę co jest. Dzięki za poradę.
A zastanawia mnie dlaczego taki głupi przełącznik kosztuje aż 25 lub 40 PLN skoro w nim pewno jest odpowiedni opornik lub coś podobnego co tylko obniża napięcie w instalacji. Tym bardziej że nie mam pewności czy to u mnie będzie działać bo na kablach płynie prąd taki jak podałem wcześniej.

Przełącznik od wiatraka nagrzewnicy- nie działa słabszy bieg
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 16, 2010, 11:10:53 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nie to nie jest opornik. Wewnątrz jest elektronika z tranzystorem mocy w roli elementu wykonawczego. Owa elektronika jest sterowana albo 4 - położeniowym przełącznikiem, albo potencjometrem. Polecam to drugie.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap