Autor Wątek: Dlaczego silnikiem trzęsie na wolnych obrotach?  (Przeczytany 3511 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dlaczego silnikiem trzęsie na wolnych obrotach?
« dnia: Kwiecień 16, 2010, 14:21:20 pm »

punisher

  • Gość
Mam pewno głupie pytanie ale dlaczego cały filtr powietrza z górą telepocze się na wszystkie strony przy obrotach silnika ok. 500 mph? Buda nawet się nie  telepocze ale góra silnika owszem. Czy to normalne i czy w jakiś sposób uszkadza poduszki silnika? Podkręcenie obrotów na membranie gazowej do ok. 800-100 mph oczywiście usuwa tą przypadłość.

Kiedyś jak jeździłem Mercedesem W123 to tam chyba poduszka od silnika była uszkodzona bo chodziła cała buda i człowiekiem trząsło na każdym skrzyżowaniu, a to już było bardzo nieprzyjemne.

Dlaczego silnikiem trzęsie na wolnych obrotach?
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 16, 2010, 14:27:04 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
jak masz tak niskie obroty to nic dziwnego, podkręć na 800-850.
i nie mph, tylko rpm jak już, a najlepiej obr/min. :P
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Dlaczego silnikiem trzęsie na wolnych obrotach?
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 16, 2010, 14:31:48 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
obudowa filtra stoi na grubej gumowej uczczelce, sprawdź czy nakrętki mocujące obudowę się nie poluzowały- powinny być z wkładką plastykową zabezpieczającą przed samoistnym odkręcaniem.  na  tych szpilkach powinny być rurki- dystane,  jak ich nie ma to kręcisz, kręcisz a oporu brak- nagle sru i szpilka wyszła z gwintu.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Dlaczego silnikiem trzęsie na wolnych obrotach?
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 16, 2010, 14:59:20 pm »

punisher

  • Gość
Sprawdzilem obudowę filtra i uszczelki są OK i szpilki dobrze siedzą w gwintach, to wychodzi na to że wina zbyt niskich obrotów.

[ Dodano: 15 Maj 2010 23:24 ]
Update: Wystarczyło wyregulować zawory na 0.15mm i 0.20 mm i skończył się problem z trzęsącym się silnikiem przy niskich obrotach. Obecnie na zimnym silniku mam ustawione 500 obr/min i nic nie trzęsie, po zagrzaniu i długiej jeździe silnik ma 1000 obr/min. No i oczywiście spalanie spadło w doł.