Autor Wątek: Dziwny parownik  (Przeczytany 3694 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dziwny parownik
« dnia: Kwiecień 21, 2010, 22:36:39 pm »

franca

  • Gość
Witam. Mam taki problem. Posiadam instalację LPG (chyba II gen.) z parownikiem Stefanelli. Samochód aktualnie spala przy delikatnej jeździe 17,5L LPG /100km. Chciałem więc spróbować wyregulować ten reduktor i zobaczyć co będzie ze spalaniem. I tu pojawił się problem. Na większości parowników są dwie albo trzy śrubki a u mnie jest jedna. Taka mosiężna śrubka ze sprężynką. Przy kręceniu ją jest mniej wiecej tak. Dokręcając auto schodzi z obrotów. Odkręcając wchodzi na coraz wyższe do pewnego momentu a potem przy dalszym wykręcaniu znowu zaczyna schodzić. I tu moje pytania. Co reguluję tą śrubką? I czemu jest tylko jedna?

Dziwny parownik
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 21, 2010, 22:50:13 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Masz śrubę na wężu gazowym czy krokowca ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Dziwny parownik
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 21, 2010, 22:59:31 pm »

franca

  • Gość
Krokowca.

Dziwny parownik
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 21, 2010, 23:50:43 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wywal. Wsadź śrubę.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Dziwny parownik
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 21, 2010, 23:50:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie chce mi sie szukac - wklej zdjecia parownika z obu stron i ewentualne zdjecia tych srub
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Dziwny parownik
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 22, 2010, 14:23:21 pm »

franca

  • Gość
Oto zdjęcia:








Dziwny parownik
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 22, 2010, 19:13:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
o rzesz w morde - jeszcze tego modelu nie widzialem ,
dobrze ,ze jest jedna śrubka ,bo nie bylo by wiadomo co krecic ,
sila rzeczy wychodzi ,ze ta sruba jest od napiecia membrany - szkoda ,ze jest pod katem prostym,
zeby zubozyc mieszanke ,to musisz ta srubke wkrecic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Dziwny parownik
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 22, 2010, 19:56:47 pm »

franca

  • Gość
Jak wkręciłem ta śrubę tak żeby nie gasł to i tak było spalanie ok 18L... Nie wiem co zrobić. Jutro wyciągnę parownik i rozkręcę. Zobaczę co i jak w środku i jak tam membrany. Uważacie że było by sensownie założyć zwykły register zamiast krokowca? I czy tą śrubką na 100% reguluje membranę?

Dziwny parownik
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 22, 2010, 21:36:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jaki masz komputer gazowy ?

moze parownik juz zdechniety i dlatego tyle pali - bez rozkrecenia parownika sie nie obedzie ,musisz sprawdzic w jakim stanie sa membrany
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Dziwny parownik
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 22, 2010, 22:16:08 pm »

franca

  • Gość
Sterownik mam: STEFANELLI CITY TELGAS 5000



Najchętniej to bym go podmienił na taki z którym mogę się połączyć jakimś prostym interfejsem do lapka. Bo tu nie raczej będzie to ciężkie bo w internecie nic o tym nie moge znaleźć.

Dziwny parownik
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 22, 2010, 23:22:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no wlasnie ciezko z takimi ,
napisz lub cyknij jaka masz centralke (przycisk) w kabinie ,
wtedy bede wiedzial czym to mozna zastapic ,
a w miedzy czasie zobacze czy nie mam programu do tego sterownika - tylko musze lapka odpalic ,
jak bede mial to ci podesle
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Dziwny parownik
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 23, 2010, 22:13:21 pm »

franca

  • Gość
Rozebrałem reduktor. Membrany w stanie prawie nienaruszonym. Jak by miały z 5 tyś przejechane. Co do centralki to mam taką zwykłą z przełącznikiem benzyna-gaz. Mam spróbować z tą śrubą zamiast krokowego? Nie będzie sterownik od gazu szaleć?

Dziwny parownik
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 23, 2010, 22:15:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mozesz probowac z registerem ,ale docelowo i tak trzeba by bylo uruchomic komputer ,
sonde lambda masz sprawna ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Dziwny parownik
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 23, 2010, 22:43:08 pm »

franca

  • Gość
Lambda raczej sprawna. Przy podpięciu pod kompa oscyluje między 0-1V

Dziwny parownik
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 23, 2010, 23:04:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to w porzadku ,jutro bede wiedzial ,czy mam ten program do stefanelli

update :
niestety nie mam zadnego programu do Stefanelli ,sam sie zdziwilem ,bo mam do roznych wynalazkow ,a do tej firmy nic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Dziwny parownik
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 25, 2010, 11:52:13 am »

franca

  • Gość
To mam zmienić elektornike? Jeśli tak to na jaką?

Dziwny parownik
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 25, 2010, 14:43:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zawsze mozesz podjechac do gazownikow i oni powinni miec program ,tylko kwestia tego ile za to zaplacisz ,
nie wiem czy ten twoj sterownik ma emulator wtryskiwacza ,
przelacznik masz reczny ,z wybranymi pozycjami ,wiec najtaniej byloby zmienic na Stag XL ,
jezeli ma byc emulator wtryskiwacza to Stag 100 ,choc emulator w abimexie mozna sobie zrobic z przekaznika za 3pln ,

a opcja najtansza wogole to zdjac krokowca i zalozyc register ,czyli zrobic I gen ,
po ustawieniu zawsze mozna obserwowac jak zachowuje sie krokowiec i porownac jego otwarcie z przeswitem registra - jakby sie zgadzalo to mozna spowrotem zalozyc krokowca ,tylko czy jest sens robic na sile takie ruchy ,skoro moga niewiele wniesc (cos na wzor dzialania miniLambdy ,albo staga 2L  - czyli porazka)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.