Autor Wątek: Jak podłączyć drugie gniazdo zapalniczki?  (Przeczytany 2420 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jak podłączyć drugie gniazdo zapalniczki?
« dnia: Kwiecień 22, 2010, 20:27:09 pm »

punisher

  • Gość
Mam problem z gniazdem zapalniczki: podczas wyłączonego auta i podczas przekręcenia kluczyka instalacja elektryczna daje  prawidłowo na zapalniczce 11.5V. Jednak jak włączę zapłon napięcie spada do 0V i przy pracującym silniku gniazdo zapalniczki jest martwe. Inną sprawą jest to, że nie działa wogóle podświetlenie zapalniczki (ale to olewam). Plus w zapalniczce jest prawidłowy, minus również - na obudowie. Potrzebuję podłaczyć nawigację do gniazda podczas jazdy. Pomyślałem że skoro coś nie gra w instalacji  bo kable poprzedni właściciel kleił, sztukował i jest straszny syf w przewodach na konsoli środkowej to podłączę od nowa drugie gniazdo zapalniczki w to stare (bo ile razy ruszę przewody na konsoli środkowej to albo radio nie działa, albo kontrolki nie świecą na zegarze albo świecą odwrotnie, albo wywala bezpieczniki). Więc wolałbym zrobić drugie gniazdko od nowa.

I teraz podpowiedźcie mi: z jakich kabli  (jakiego koloru?) wziąść napięcie 12V które podepnę na nowo do zapalniczi? Mam GPS z telefonem warty prawie 3 krotność wartość mojego auta więc napięcie podczas ładowania urządzenia nie może świrować i musi być zabezpieczone jakimś bezpiecznikiem. Jak to zrobić?

Jak podłączyć drugie gniazdo zapalniczki?
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 22, 2010, 20:38:13 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
O to żeby Twój telefon był dalej wart 3 razy tyle co auto, musi się martwić ładowarka od niego:) w instalacji elektrycznej auta wszędzie będziesz miał coś między 10 a 14v, u mnie kabelek plusowy od gniazda zapalniczki jest gruby i fioletowy, pod konsolą środkową chyba nie da się go z czymkolwiek pomylić.

Jak podłączyć drugie gniazdo zapalniczki?
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 22, 2010, 20:39:57 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
Jabym to zrobił tak + do plusa czerwonym a minus do minusa brązowym,czarnym a najlepiej niebieski.opornik powinien byc raczej w ładowarce na stały np 12v bo po odpaleniu masz albo 14V albo 13,5 ,13V.a jak opornik to na słały 12V jesli zasilanie nawigacji to stały DC(jak sie nie myle)
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

Jak podłączyć drugie gniazdo zapalniczki?
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 22, 2010, 21:37:26 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Cytat: "danieldeni20"
Jabym to zrobił tak + do plusa czerwonym a minus do minusa brązowym,czarnym a najlepiej niebieski.opornik powinien byc raczej w ładowarce na stały np 12v bo po odpaleniu masz albo 14V albo 13,5 ,13V.a jak opornik to na słały 12V jesli zasilanie nawigacji to stały DC(jak sie nie myle)

No i co w związku z tym, że po odpaleniu jest ok.14 v? Przecież każda ładowarka samochodowa jest wyposażona w układ, który stabilizuje i obniża napięcie zasilania z tego w samochodzie do wartości potrzebnej do zasilania urządzenia...
punisher, no skoro masz takie rzeczy jak piszesz, że raz prąd jest a raz go nie ma no to jasna sprawa, że coś masz namieszane... Podstawa to schemat, rozkręć konsole środkową, wyciągnij zegary, skrzynkę z bezpiecznikami sobie "wywal" nad schowek i szukaj po przewodach i odtwarzaj wg. schematu. Oryginalne wiązki w PN nigdzie nie są łączone na skrętkę i zawijane izolacją więc jeżeli napotkasz na drodze takie coś to masz pewność, że to zostawił poprzedni właściciel.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Jak podłączyć drugie gniazdo zapalniczki?
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 22, 2010, 22:05:46 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
Cytat: "Maxiu#1935"
No i co w związku z tym, że po odpaleniu jest ok.14 v? Przecież każda ładowarka samochodowa jest wyposażona w układ, który stabilizuje i obniża napięcie zasilania z tego w samochodzie do wartości potrzebnej do zasilania urządzenia...


bo kolega napisał :

Cytat: "punisher"
I teraz podpowiedźcie mi: z jakich kabli (jakiego koloru?) wziąść napięcie 12V które podepnę na nowo do zapalniczi? Mam GPS z telefonem warty prawie 3 krotność wartość mojego auta więc napięcie podczas ładowania urządzenia nie może świrować i musi być zabezpieczone jakimś bezpiecznikiem. Jak to zrobić?


to mu napisałem :

"opornik powinien byc raczej w ładowarce"

A jakby miał jakis wynalazek do tej nawigacji to reszta sie tego tyczy w co oczywiscie wątpie.
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/