Autor Wątek: silnik od regaty do poldka  (Przeczytany 2646 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

silnik od regaty do poldka
« dnia: Wrzesień 02, 2004, 23:53:40 pm »

Karol_moto#984

  • Gość
[shadow=red][/shadow][glow=red][/glow] mam takie pytanko a raczej zestaw pytań hehe , w tym tygodniu chce sobie kupić silnika od fiacika regaty i wrzucic go do poloneza, ale teraz tak: w regacie silnik jest ustawiony poprzecznie inna skrzynia i kołnierz itp itd , czy to wogule ma sens i jesli tak to jakich czesci bym potrzebował, typu skrzynia  itp. co bym musiał przerobic .. pomocy !!![shadow=red][/shadow][glow=red][/glow]

silnik od regaty do poldka
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 03, 2004, 00:04:38 am »

Czaku

  • Gość
Wiesz co moga byc problemyz mocowaniami silnika bo oraz  skrzynia biegow ,a tak btw jaki silnik chcesz wstawic? A co do polda fajny kolor taki Yellow Submarine :mrgreen:

silnik od regaty do poldka
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 06, 2004, 22:09:18 pm »

Jaski#40

  • Gość
wszystko sie da :)  jak sie popiesc to sie zmiesci  :roll:
Karol Moto a nie lepiej pomyslec o jakies dwulitrówce albo 1,8 DOHC?

silnik od regaty do poldka
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 06, 2004, 23:41:48 pm »

SerU#408

  • Gość
No to kubełek zimnej wody odnośnie pomysłu pakowania silnika z ragaty do poldka.

Zakładając, że masz szczęście, to silniki w regatach były przystosowane zarówno do monatażu wzdłużnego jak i poprzecznego - jeżeli z boku bloku masz więcej niż 4 otwory na śruby, to taki BLOK zapakujesz bez problemu. Pytanie, co z resztą? Filtr oleju jest generalnie w tych silnikach POZIOMO-musisz kołować uchwyt od DOHC. Dalej-głowica-odwrócone kolektory-problem z wydechem ( już w tym momencie dałbym sobie spokój z takim pomysłem ), napęd aparatu zapłonowego z wałka ssącego OD TYŁU głowicy-jak to zapakujesz do poldka? Wytniesz dziurę w przegrodzie czołowej i kable zapłonowe będziesz zakładał z wnętrza samochodu? Konieczne zapakowanie zapłonu od 131/132/argenty - duuuży problem z dostaniem o ile będzie otwór w bloku na jego zapakowanie (ewentualnie wałek z obudową i aparatem od wtryskowej wersji ale jeszcze trudniej to dostać :P ). Poza tym pozostaje problem skrzyni biegów-musisz dokupić taką od wersji tylnonapędowej, której nigdy nie było, ewentualnie pakować skrzynię od 131/132/Argenty. Dalej-problem z alternatorem-inaczej mocowany-nie wlezie do poloneza w konfiguracji z regaty-kolejne zabawy z uchwytami i innymi wynalazakmi. Poza tym największy silnik jaki możesz dorwać od regaty, to 1.9 D, reszta to 1.4, 1.5, 1.6 benzynki i to niekoniecznie DOHC.

Jak Ci mało powodów na NIE, to kup sobie taki silniczek i od razu szukaj budy od RITMO :mrgreen: Wtedy zapakujesz ten silnik bez problemu.

silnik od regaty do poldka
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 08, 2004, 22:33:39 pm »

Karol_moto#984

  • Gość
:shock: hehe no to dzieki za wiadro zimnej wody na łep :), wybiłem sobie ten silnik z głowy z 2 powodów , pierwszy powod to trudnosci w montazu, a drugi, skontrolowałem zawieszenie, no i teraz zamiast silnika dohc, mam nowe amortyzatory i koncowki oraz drążki ,wyregulowałem przekładnie kierownicza, kupiłem troche arykułow tuningowych hehe oraz uszczeli do silnika 1.5 gle, jak wszystko skończe to pochwale sie nowym wygladem :)  :cool:

silnik od regaty do poldka
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 13, 2004, 02:04:23 am »

poltec#762

  • Gość
Witam!!!

Wyjadacza, masz więcej fotek swojego bolida to poltec@interia.pl

Powodzenia