Autor Wątek: wymiary łap pod mocowanie drążka stabilizatora tylnego  (Przeczytany 3454 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wymiary łap pod mocowanie drążka stabilizatora tylnego
« dnia: Kwiecień 27, 2010, 09:26:12 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Potrzebuje wymiar łap które trzymają drążek stabilizatora tylnego  w kombi na moście.
Chodzi o ich szerokość  długość oraz wysokość odstawania od mostu. do tego grubość zastosowanej stali.
chodzi o te mocowanie w kółku czerwonym


Uploaded with ImageShack.us
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

wymiary łap pod mocowanie drążka stabilizatora tylnego
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 27, 2010, 10:11:04 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Mariusz#1926, koniecznie chcesz to zrobić jak fabryka - tzn. spawać mocowanie do mostu?
Można to zupełnie inaczej - prościej rozwiązać. Potrzebne są mocowania przedniego drążka do podłużnicy oraz gumy, do tego pręt 10mm (jak dobrze pamiętam) i już masz stabilizator przymocowany do mostu.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

wymiary łap pod mocowanie drążka stabilizatora tylnego
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 27, 2010, 10:22:20 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
bez tej podstawki? przecież coś z czymś musisz skręcić, w podłużnicy masz już nawiercone otwory więc dajesz tylko gumę i  obsadę tej gumy skręcasz do podłożnicy i się trzyma,
nie wiem czy chodzi ci o przykręcenie tej gumy bezpośrednio do mostu? za pomocą  preęta bez tej podstawki?
jak tak to takie rozwiązanie długo nie pożyje.
cholera coś obrazek nie wchodzi
w artykule bociana też się zdjęcia nie ładują. a po  jego opisie nic nie mogę zrozumieć.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

wymiary łap pod mocowanie drążka stabilizatora tylnego
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 27, 2010, 10:35:07 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Mariusz#1926"
nie wiem czy chodzi ci o przykręcenie tej gumy bezpośrednio do mostu? za pomocą preęta bez tej podstawki?
jak tak to takie rozwiązanie długo nie pożyje.


Staba dajesz w gumę (o nią mi chodzi - poglądowe od bmw - http://www.allegro.pl/item982540669_guma_mocowanie_stabilizatora_bmw_5_e39_przod.html tą która jest seryjnie z przodu, gumę ze stabem wsadzasz w uchwyt (poglądowo - o ten mi chodzi: http://www.allegro.pl/item1000968999_uchwyt_mocowanie_stabilizatora_audi_a6_c5.html Pręt gwintowany wyginasz w U tak, żeby dobrze dolegał do mostu, dobierasz rurkę o średnicy mostu i gniesz. Przekładasz pręt przez most i od drugiej strony łapiesz uchwyt ze stabilizatorem, mocno skręcasz. Myśmy nie dawali między most a gumę nic, guma się ułożyła. Można dobrać kawałek blachy tak by guma nie dotykała bezpośrednio mostu. Tak zamocowany stabilizator jeździ u mnie i u Zoltana już długo - nic się złego nie dzieje. Najprostsze, szybkie i bezinwazyjne dla mostu mocowanie, które spełnia swoją funkcję. Później zrobię zdjęcia i wieczorem postaram się je tutaj dołączyć. Powiem lepiej ;) do przedniego mocowania (pod pręt od reakcyjnego) idealnie nadaje się zużyty klocek hamulcowy od układu bendixa, oraz przednie łączniki stabilizatora.

Przerobiłem adresy stron, żeby wskakiwały ;) - matucha#1931
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

wymiary łap pod mocowanie drążka stabilizatora tylnego
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 27, 2010, 10:41:09 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
ja już wszystko mam kupiłem nówka sztuka cały komplet w sklepie za 150 zł z tzw porządków na magazynie , kwestia teraz zamocowania tego na moście reszta to  przyjemna zabawa
gadałem z tokarzem wie o co chodzi potrzebne mu tylko wymiary głownie wymiar odstawania od mostu tego uchwytu bo od tego będzie zależało położenie drążka stabilizatora
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

wymiary łap pod mocowanie drążka stabilizatora tylnego
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 02, 2010, 12:43:20 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Po pierwsze to fotki się już ładują. Odnotowałem ostatnio sporo zapytań co do staba więc szykuje się usztywnianie w klubie ;)

Po drugie jimo#1921, można jaśniej:
Cytuj (zaznaczone)
do przedniego mocowania (pod pręt od reakcyjnego) idealnie nadaje się zużyty klocek hamulcowy od układu bendixa, oraz przednie łączniki stabilizatora.


Cytat: "jimo#1921"
Później zrobię zdjęcia i wieczorem postaram się je tutaj dołączyć
Ja również czekam z niecierpliwością...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

wymiary łap pod mocowanie drążka stabilizatora tylnego
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 02, 2010, 18:33:30 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jak ty nie wkleiłeś foty, to ja to zrobię.
Mocowanie, które jeździ u mnie przez jakiś rok, czyli zrobiło ze 20 tys km i to wcale nie po gładkich drogach ;) trzyma się idealnie, wytworzenie i montaż całego staba trwa 20 minut.



Czyli jak napisał jimo#1921, pręt wygięty w U (metr takiego pręta kosztuje 10 zł w metalowym i wystarcza na zamontowanie stabów w 2 autach) oraz obejmy razem z gumą od przedniego stabilizatora.

Przykręcenie staba do nadwozia, czyli pod śrubę drążka reakcyjnego wykonałem u siebie obcinając 2 przednie łaczniki (odjęto "oczko") i do końców dospawałem blachę z dziurą. Ale najlepsza blacha i do tego nie trzeba jej wiercić-stary klocek hamulcowy, wybija się okładziny i są dziury ilealnie tej średnicy co potrzeba :D
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

wymiary łap pod mocowanie drążka stabilizatora tylnego
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 02, 2010, 21:17:05 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Dobrze widzę, że ten pręt ma nakręcone najpierw nakrętki żeby mocowanie drążka było równo z dołem mostu? Pomiędzy gumą, a mostem nic nie ma?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

wymiary łap pod mocowanie drążka stabilizatora tylnego
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 02, 2010, 22:41:34 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Dobrze widzisz Grzech#1938, jeśli by ktoś bardzo chciał to nie widzę przeciwwskazań by podłożyć jakąs blachę między most a gumę. Te nakrętki, o których mówisz pełnią dwie role; kontrują dolną, nie pozwalają się wygiąc blaszce okalającej gumę.

Oczywiście można przyspawać do mostu blachę, a w niej 2 dziury z nakrętkami, by nie robić takiego ucha, ale po co, jeśli tak trzyma się równie dobrze, a zawsze można to zdjąć i przełożyć i oczywiście mniej problemów z montażem.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

wymiary łap pod mocowanie drążka stabilizatora tylnego
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 10, 2010, 11:27:47 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Zoltan#1930"
Przykręcenie staba do nadwozia, czyli pod śrubę drążka reakcyjnego wykonałem u siebie obcinając 2 przednie łaczniki (odjęto "oczko") i do końców dospawałem blachę z dziurą. Ale najlepsza blacha i do tego nie trzeba jej wiercić-stary klocek hamulcowy, wybija się okładziny i są dziury ilealnie tej średnicy co potrzeba  
Cyknij jeszcze fotkę tego i dorzuć obie do artykułu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.