Autor Wątek: Szpera z łady w FSO??  (Przeczytany 18326 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 22, 2011, 23:30:08 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
płużeniem przodu
Można definicję rozwinąć?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 23, 2011, 20:32:48 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
myślę że chodzi o podsterowność. Że podczas ruchu po łuku jak nie będzie drifftu to tył będzie spychał przód po przez napędzanie obydwu kół jednakową siła.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 23, 2011, 21:04:26 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Zgadza się, przeżyłem takie coś na ciągniku rolniczym przy załączonej blokadzie dyfru :P
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2011, 21:06:05 pm wysłana przez Keczo »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 25, 2011, 20:32:52 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
 
przeżyłem takie coś na ciągniku rolniczym przy załączonej blokadzie dyfru
dobre porównanie też to przerabiałem i to wczoraj :P
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 03, 2011, 19:23:12 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Manieko58, niestety nie miałem okazji testować, ponieważ szpera pękła, przy składaniu. Wykonane ze stali 45.


U Ciebie widzę również wyszło mało materiału przy osi satelit, u mnie wyszło około 3-4mm, już nie pamiętam dokładnie.

Jak to się sprawuje?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2011, 19:26:33 pm wysłana przez GrzesiekBP »
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 04, 2011, 18:32:45 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
no na razie nie mam kiedy założyć, może  napękła podczas hartowania no i pewnie za duża twardość była. Ja swoją na sucho wkładałem i nic się nie stało. Musze zorganizować czas i do roboty bo nie daje mi spokoju ta niewiedz.A jakby zrobił ją bez tych dziur na półośki,chyba że wystają poza tryby to nie da rady
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 04, 2011, 18:36:48 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
No niestety półosie wystają poza tryby, ale można ich rozmiar skorygować, kosztem obniżenia wytrzymałości wieloklinu. Można jeszcze kombinować z przerobieniem osi satelit.
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 14, 2011, 23:37:33 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
No niestety półosie wystają poza tryby, ale można ich rozmiar skorygować, kosztem obniżenia wytrzymałości wieloklinu
ale jeżeli wystają to i tak w tym miejscu wieloklin nie pracuje to więc można go zeszlifować do równości z trybem , no bo przecież półośki się nie przesuwają . W moście od omegi albo bmki to by nie dało rady tak zrobić
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #48 dnia: Kwiecień 15, 2011, 10:27:18 am »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
W moście od omegi albo bmki to by nie dało rady tak zrobić
Może i w tych dyferencjałach się nie da, ale one mają jakoś inaczej to rozwiązane, ponieważ Phantom do takiego dyfra nie posiada tego otworu.
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 17, 2011, 15:48:32 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
czyli do naszych mostów trzeba zeszlifować półośki i zrobić Phantoma bez tego dużego otworu i powinno być dobrze. Jeden kolega z roboty podsunoł mi pomysł żeby te płytki zahartować indukcyjnie na jakieś 2mm głęboko, wtedy by nie pękały bo materiał dalej był by plastyczny. Jak myślisz ?
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 17, 2011, 22:48:20 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Jeden kolega z roboty podsunoł mi pomysł żeby te płytki zahartować indukcyjnie na jakieś 2mm głęboko, wtedy by nie pękały bo materiał dalej był by plastyczny. Jak myślisz ?
Na pewno ulepszanie cieplne da jakiś efekt, tylko tutaj uzyskanie optymalnych warunków wiązałoby się z wykonaniem kilku prób.

To "skrócenie" półosi w warunkach garażowych byłoby najskuteczniejszym i najprostszym do wykonania zabiegiem. Przy wykonaniu Phantoma pomijamy wtedy otwór na półoś.
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 22, 2011, 16:44:38 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
no właśnie to będzie najlepszy sposób :)
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 13, 2011, 19:59:23 pm »

EmpTy212

  • Gość
I jak ciekawy projekt ale widzę, że umarł. Czy może ktoś poskładał do kupy i działa ?

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 13, 2011, 23:40:55 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
phantom leży ale niema kiedy zamontować, może zimą znajdę trochę czasu
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 10, 2011, 16:42:56 pm »

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
    • Caro 1,6 gle 1995
cos wiadomo z ta szpera ? ktos z tym jezdzi ? moze jakies sztuki do testow po kosztach produkcji ? :) ja chetnie sprawdze czy to dziala bo niekoniecznie chce spawac dyfer
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 15, 2011, 22:01:50 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
no niema kiedy wmontować , a coś na testy by się znalazło. Mam jeszcze z 2 komplety na zbyciu
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 17, 2011, 14:10:47 pm »

EmpTy212

  • Gość
Ile byś krzyczał za komplet jeden?

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 17, 2011, 16:39:30 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
a da się to przełożyć samemu? bo też zainteresowan byłbym.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 17, 2011, 21:41:04 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Tak da się samemu założyć ,ale trzeba wymontować cały mechanizm , odkręcić duży tryb i wyciągnąć wałek satelity,wtedy da się wsunąc szperę . Trzeba ją najpierw ścisnąć razem ze sprężynami . Nagram filmik jak to włożyć w mechanizm bo mam zapasowy dyferencjał na wierzchu.
Ile byś krzyczał za komplet jeden?
60zł z przesyłką pasiło by za prototyp . To tak po kosztach materiału i hartowania . Robocizny nie wliczam bo sam to wykonywałem. A brakło mi sprężynek , musielibyście rozebrac jakąś starą tarcze sprzęgłową od ohawki ,bo z tego sprężyny zaadoptowałem
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe