Autor Wątek: Zmiana zapłonu kopułkowego na bezkopułkowy  (Przeczytany 2762 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zmiana zapłonu kopułkowego na bezkopułkowy
« dnia: Maj 02, 2010, 17:02:30 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Witam czy ktoś z was zmieniał w poldoroverze zapłon kopułkowy na bezkopułkowy.Mój poldorover jest to 1.6 16v ale pracuje na kompie od 1.4.Prosze o jakieś wskazówki czy w wiązce od kompa jest możliwośc sterowania cewki elektronicznej z bezpośrednim wyjściem na 4 świece np takiej jaką ma poldek 1.6 na jednopunktowym wtrysku BOSCHA(akurat takową posiadam)?
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Zmiana zapłonu kopułkowego na bezkopułkowy
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 09, 2010, 12:38:35 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Przeszkadzac to aż tak nie przeszkadza ale dostęp do jej wymontowania jest troche utrudniony a tak wogule ładniej by to wyglądało pod maską bardziej nowocześnie niż zapłon kopułkowy. Na razie to tylko spekulacje ale dzięki za podpowiedź co wykorzystac do przeróbki, musze zakupic książke na temat Roverów i wtedy zobaczymy. :)
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Zmiana zapłonu kopułkowego na bezkopułkowy
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 09, 2010, 14:10:15 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "manieko58"
Na razie to tylko spekulacje ale dzięki za podpowiedź co wykorzystac do przeróbki, musze zakupic książke na temat Roverów i wtedy zobaczymy.


zajrzyj tutaj :arrow: http://forum.roverki.eu/index.php
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Zmiana zapłonu kopułkowego na bezkopułkowy
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 09, 2010, 17:35:20 pm »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
Zapłon  kopółkowy jest kilka razy lepszy niż bezkopółkowy z dzieloną cewką.

Jedynie pojedyncza cewka na każdy cylinder to jest  postęp.

Np  silnik bmw v8  - 8 cewek, laguna 4 cewki, volvo  4 cewki.
Nowe ople  4 cewki. itd.
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Zmiana zapłonu kopułkowego na bezkopułkowy
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 09, 2010, 18:42:41 pm »

Buszek

  • Gość
Cytat: "romoo"
Zapłon kopółkowy jest kilka razy lepszy niż bezkopółkowy z dzieloną cewką.


Rozwiń swoją myśl , ja tam plusów zapłonu kopułkowego to nie za bardzo widzę .

Zmiana zapłonu kopułkowego na bezkopułkowy
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 09, 2010, 19:27:09 pm »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
Cewka podwójna to oszczędności producentów.

Niespalona mieszanka dostaje iskrę  w suwie wydechu  i wali jak z armaty zwłąszcza przy LPG.
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Zmiana zapłonu kopułkowego na bezkopułkowy
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 09, 2010, 21:10:51 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
ale przy rozdzielaczu masz słabszą iskrę.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Zmiana zapłonu kopułkowego na bezkopułkowy
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 09, 2010, 21:15:27 pm »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
Wprost przeciwnie,  faza pojemnościowa wyładowania jest tworzona w  podwójnej przerwie.
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Zmiana zapłonu kopułkowego na bezkopułkowy
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 14, 2010, 21:33:40 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
ciekawa stronka jimo#1921 musze troche czasu znaleźć to poczytam. A co do iskry na bezkopułkopułkowym jest mocniejsza, na kopułce traci na przeskoku z czasem styki śniedzieją a to już strata wyładowania. Ja nie zauwarzyłem zeby jakieś autko na cewce podwójnej strzelało na gazie , jak masz dobre przewody i świece to nic się nie dzieje.

[ Dodano: 03 Paź 2010 13:25 ]
Na komputerze od zwykłego 1.4 bedzie mi pracowac cewka bezrozdzielaczowa ,czy komputer ma wyjście na sterowanie takiej cewki jak ktoś coś na ten temat wie to prosze o rade bo myśle nad zmianą tego zaplonu
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe