Autor Wątek: Hamownia - Czerniewice 2010  (Przeczytany 18855 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpień 05, 2010, 22:52:17 pm »
To pasuje Alexa za rok wyciągnąc żeby podwyższyć tą średnią heh , sam jak tylko będzie okazja to napewno przyjadę - zresztą 22-tego u nas na zlocie tuningowanych samochodów ma być hamownia więc pewnie się dowiemy ile tak naprawdę moje EFI ma mocy.
Tak żałuję że w tym roku nie udało mi się na czerniewicach zjawić :/
"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #61 dnia: Wrzesień 11, 2010, 21:47:49 pm »
Będzie jakaś klasyfikacja jak rok temu, czy tylko ja coś przegapiłem?
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

misiek_staszic

  • Gość
Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #62 dnia: Wrzesień 11, 2010, 22:44:19 pm »
Cytat: "Konrad#1927"
Będzie jakaś klasyfikacja jak rok temu, czy tylko ja coś przegapiłem?


Ja tez na to czekam :)

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3343
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V | FSO Polonez Caro+ 1.8 16V
Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #63 dnia: Wrzesień 12, 2010, 13:19:26 pm »
Oto wyniki. które mi przekazano.

  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc; "ŁOŁO" 745; A 1,8 k4f; YP250; V50 1.8
Są: C+ 18K4F; C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka"; N126N

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1763
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #64 dnia: Wrzesień 12, 2010, 13:39:43 pm »
cos jakies nie kompletne te wyniki. nie widze bylego fistowoza :P

[ Dodano: 12 Wrz 2010 13:41 ]
dobra juz widze :P moje nie dopatrzenie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V I-VTEC 155KM -> 2.4 16V I-VTEC 190KM
Polonez Caro 96r 1.8 16V   >135KM :)

Offline Bartekcom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1529
  • Płeć: Mężczyzna
  • METALLICA
    • 2x FSO Polonez
Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #65 dnia: Wrzesień 12, 2010, 15:53:35 pm »
Tyle czytałem i słyszałem nieraz baśni jakie to BOSCH-e są słabe a widzę że powypadały tak jak Abimexy Jednak miałem rację nieraz mówiąc że to to samo jednopunkt to jednopunkt i nie ma podziału gorszy lepszy. :roll:
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Omega B-FL Sedan 3.2 V6 2001'

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #66 dnia: Wrzesień 13, 2010, 00:48:37 am »
Żałuję, że nie zadbałem wcześniej o świece, zwłaszcza na benzynie mogłoby wyjść kilka KM więcej, bo wykres miał wyraźne załamania. A jak się potem okazało były w tragicznym stanie i mogły wpłynąć na kiepski wynik. Bartekcom, porównywałeś przebiegi mierzonych OHV-ek?
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Offline Bartekcom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1529
  • Płeć: Mężczyzna
  • METALLICA
    • 2x FSO Polonez
Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #67 dnia: Wrzesień 13, 2010, 14:38:32 pm »
O tym zapomniałem moja 130tys bez LPG :)
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Omega B-FL Sedan 3.2 V6 2001'

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #68 dnia: Wrzesień 13, 2010, 16:49:00 pm »
drugi pomiar zawsze duzo gorszy, ciekawe czemu..

wogole fajny mam przeskok, w zeszlym roku 72KM a w tym szok..
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3343
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V | FSO Polonez Caro+ 1.8 16V
Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #69 dnia: Wrzesień 13, 2010, 17:07:10 pm »
Cytat: "jimo#1921"
drugi pomiar zawsze duzo gorszy, ciekawe czemu..

u MarcinaOBR drugi pomiar dał wyższe wyniki.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc; "ŁOŁO" 745; A 1,8 k4f; YP250; V50 1.8
Są: C+ 18K4F; C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka"; N126N

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 502
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #70 dnia: Wrzesień 13, 2010, 17:31:43 pm »
ta hamownia to i tak jest pic na wode. co innego hamownia obciążeniowa, ale też pomiar troche kosztuje

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6444
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #71 dnia: Wrzesień 13, 2010, 17:44:53 pm »
Panowie ile razy mówiłem że chodzi głównie o zabawę. Wiadomo że hamownia nie jest doskonała ale i tak jest to najlepszy sposób dostępny, umożliwiający porównanie aut na zlocie.,
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

e1mo

  • Gość
Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #72 dnia: Wrzesień 13, 2010, 20:59:29 pm »
zabawa nie zabawa, mam papier, że w kategorii 1.4 16V moje 133,7 Nm wymiata  :mrgreen:

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2698
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #73 dnia: Wrzesień 13, 2010, 21:59:02 pm »
A ja się pochwalę, że od zeszłego roku przybyło mi 7KM  :mrgreen:
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 502
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #74 dnia: Wrzesień 13, 2010, 23:08:11 pm »
ja nie krytykuję, tylko mówię, że do wyników należy podejść z dystansem ;)

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #75 dnia: Wrzesień 13, 2010, 23:27:40 pm »
Skoro już do tego dochodzimy, to może ktoś to się na tym zna wyjaśni w jaki sposób dokonywany jest pomiar na hamowni i co może mieć wpływ na jego przekłamanie?
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

misiek_staszic

  • Gość
Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #76 dnia: Wrzesień 13, 2010, 23:58:03 pm »
Cytat: "Konrad#1927"
Skoro już do tego dochodzimy, to może ktoś to się na tym zna wyjaśni w jaki sposób dokonywany jest pomiar na hamowni i co może mieć wpływ na jego przekłamanie?


Ja twierdzę że na "ząbkowanie" wykresu z hamowni mogą mieć wpływ harmoniczne z agregatu prądotwórczego zasilającego hamownię. Każdy agregat prądotwórczy (a raczej jego prądnicę) należy obowiązkowo uziemić podczas jego pracy! A nie postawić, włączyć zapłon, uruchomić silnik i korzystać. I nie ma znaczenia czy jest to agregat z silnikiem od kosiarki, czy profesjonalny sprzęt. Każda bezszczotkowa prądnica samowzbudna wymaga uziemienia podczas pracy. Posiadam dwa agregaty, zasilam nimi działkę oraz awaryjnie część domu (zaniki prądu kilka razy na tydzień), i jeżeli agregat jest nieuziemiony, to nie ma mowy o oglądaniu TV czy słuchaniu tunera w wieży. A tuner sat. pokazuje nawet "brak sygnału". Po prostu poziom zakłóceń RE jest ogromny. Dodatkowo prosty układ zapłonowy silnika agregatu "sieje" równo zakłóceniami, a silnik i prądnica mają jedną wspólną masę. Wystarczy że uziemię tymczasowo moje agregaty kawałkiem miedzianego drutu wsadzonego w ziemię - problem zakłóceń znika.

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #77 dnia: Wrzesień 14, 2010, 00:12:11 am »
Mnie nie chodzi już nawet o to ząbkowanie, tylko o takie sprawy, jak się do tego ma np. zmiana mostu w polonezie.
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

snikers

  • Gość
Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #78 dnia: Wrzesień 14, 2010, 20:42:02 pm »
Cytat: "Konrad#1927"
Skoro już do tego dochodzimy, to może ktoś to się na tym zna wyjaśni w jaki sposób dokonywany jest pomiar na hamowni i co może mieć wpływ na jego przekłamanie?


Należalo by zacząc od tego czym jest moc i moment obrotowy... Ale od tego są szkoły. Hamownia natomiast mierzy przyspieszenie znanej masy (rolek) rozpedzanych przez silnik i uklad przeniesienia napedu. Nastepnie mierzy sie sam uklad przeniesienia napedu. Po przeliczeniu wzorow z podstawowki otrzymujemy moc silnika i moc na kolach, moment obotowy a nawet sprawnosc ukladu przeniesienia napedu. cuda

[ Dodano: 14 Wrz 2010 20:45 ]
Cytat: "misiek_staszic"
Cytat: "Konrad#1927"
Skoro już do tego dochodzimy, to może ktoś to się na tym zna wyjaśni w jaki sposób dokonywany jest pomiar na hamowni i co może mieć wpływ na jego przekłamanie?


Ja twierdzę że na "ząbkowanie" wykresu z hamowni mogą mieć wpływ harmoniczne z agregatu prądotwórczego zasilającego hamownię. Każdy agregat prądotwórczy (a raczej jego prądnicę) należy obowiązkowo uziemić podczas jego pracy! A nie postawić, włączyć zapłon, uruchomić silnik i korzystać. I nie ma znaczenia czy jest to agregat z silnikiem od kosiarki, czy profesjonalny sprzęt. Każda bezszczotkowa prądnica samowzbudna wymaga uziemienia podczas pracy. Posiadam dwa agregaty, zasilam nimi działkę oraz awaryjnie część domu (zaniki prądu kilka razy na tydzień), i jeżeli agregat jest nieuziemiony, to nie ma mowy o oglądaniu TV czy słuchaniu tunera w wieży. A tuner sat. pokazuje nawet "brak sygnału". Po prostu poziom zakłóceń RE jest ogromny. Dodatkowo prosty układ zapłonowy silnika agregatu "sieje" równo zakłóceniami, a silnik i prądnica mają jedną wspólną masę. Wystarczy że uziemię tymczasowo moje agregaty kawałkiem miedzianego drutu wsadzonego w ziemię - problem zakłóceń znika.


tutaj mozna by sie zgodzic, znajac metode pomiaru predkosci rolek. zakladajac najprostrza, najtansza i najlatwiejsza do zrealizowania oraz twierdzac ze uklad zasilania tego ustrojstwa jest zrobiony z gow...a to masz racje ;)

ps jak mierzyli obroty silnika?

misiek_staszic

  • Gość
Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #79 dnia: Wrzesień 14, 2010, 23:33:21 pm »
Cytat: "snikers"
Cytat: "Konrad#1927"
Skoro już do tego dochodzimy, to może ktoś to się na tym zna wyjaśni w jaki sposób dokonywany jest pomiar na hamowni i co może mieć wpływ na jego przekłamanie?


Należalo by zacząc od tego czym jest moc i moment obrotowy... Ale od tego są szkoły. Hamownia natomiast mierzy przyspieszenie znanej masy (rolek) rozpedzanych przez silnik i uklad przeniesienia napedu. Nastepnie mierzy sie sam uklad przeniesienia napedu. Po przeliczeniu wzorow z podstawowki otrzymujemy moc silnika i moc na kolach, moment obotowy a nawet sprawnosc ukladu przeniesienia napedu. cuda

[ Dodano: 14 Wrz 2010 20:45 ]
Cytat: "misiek_staszic"
Cytat: "Konrad#1927"
Skoro już do tego dochodzimy, to może ktoś to się na tym zna wyjaśni w jaki sposób dokonywany jest pomiar na hamowni i co może mieć wpływ na jego przekłamanie?


Ja twierdzę że na "ząbkowanie" wykresu z hamowni mogą mieć wpływ harmoniczne z agregatu prądotwórczego zasilającego hamownię. Każdy agregat prądotwórczy (a raczej jego prądnicę) należy obowiązkowo uziemić podczas jego pracy! A nie postawić, włączyć zapłon, uruchomić silnik i korzystać. I nie ma znaczenia czy jest to agregat z silnikiem od kosiarki, czy profesjonalny sprzęt. Każda bezszczotkowa prądnica samowzbudna wymaga uziemienia podczas pracy. Posiadam dwa agregaty, zasilam nimi działkę oraz awaryjnie część domu (zaniki prądu kilka razy na tydzień), i jeżeli agregat jest nieuziemiony, to nie ma mowy o oglądaniu TV czy słuchaniu tunera w wieży. A tuner sat. pokazuje nawet "brak sygnału". Po prostu poziom zakłóceń RE jest ogromny. Dodatkowo prosty układ zapłonowy silnika agregatu "sieje" równo zakłóceniami, a silnik i prądnica mają jedną wspólną masę. Wystarczy że uziemię tymczasowo moje agregaty kawałkiem miedzianego drutu wsadzonego w ziemię - problem zakłóceń znika.


tutaj mozna by sie zgodzic, znajac metode pomiaru predkosci rolek. zakladajac najprostrza, najtansza i najlatwiejsza do zrealizowania oraz twierdzac ze uklad zasilania tego ustrojstwa jest zrobiony z gow...a to masz racje ;)

ps jak mierzyli obroty silnika?



Ja się interesowałem tym ich agregatem na tegorocznych Czerniewicach...



 Sprzęt całkowicie nie do tego. Fakt, jest markowy, więc był drogi, ale nie znaczy że dobry. Inne agregaty są do zasilania elektroniki a inne do elektronarzędzi. Ten jest bez AVR... Nie powinni nawet podłączać pod to tego monitora LCD! W takim typie agregatu napięcie oraz, co jest nawet ważniejsze, częstotliwość prądu na wyjściu z prądnicy jest zależne od obrotów prądnicy = obrotów silnika (połączone są 1:1). Przy 3000 rpm uzyskujemy 230V i równe 50Hz. Napięciowo jak troszkę pływa to jeszcze ujdzie, mamy przecież w sprzętach stabilizatory napięć a większość nowoczesnych zasiladeł to przetwornice. Ale pływanie częstotliwości jest wręcz niedopuszczalne! Do takiego agregatu można podłączać elektronarzędzia a nie sprzęt pomiarowy! Może na monitorze tego nie widać, i komputery nawet na takim zwykłym agregacie bez AVR pracują okej, ale spróbujcie podłączyć chociażby radiostację CB lub KF przez zasilacz sieciowy i spróbujcie pogadać. A najlepiej to polecam podłączyć oscyloskop do wyjścia. Tylko się nie przeraźcie :)

Poza tym silnik agregatu posiada odśrodkowy regulator obrotów, czyli utrzymuje 3000 rpm niezależnie od obciążenia mechanicznego odpowiednio sterując przepustnicą. Ale jak tylko jest zmiana obciążenia (np. załączają dmuchawę lub włączają inny odbiornik elektryczny) to zawsze obroty troszeczkę popłyną (a wraz z nimi częstotliwość i napięcie na wyjściu) zanim silnik je sobie ustabilizuje. No i nie wymagajmy od 1-cylindrowego silnika z zasilaniem gaźnikowym oraz zapłonem typu "Briggs Magnetron System" równej pracy w każdych warunkach.

A cukru do zupy dodaje fakt że ten agregat uziemiony nie był na Czerniewicach. Widoczny kawałek przewodu żółto-zielonego łączy chassis agregatu z silnikiem...

Offtop:
Silnikowo agregat nawet spoko, Briggs & Stratton z serii Vanguard (Commercial Power) 7,5 konia 4-suw OHV, te silniki doskonale znoszą gaz z butli turystycznej :D :D :D Sprawdzane.