Autor Wątek: Konkurencja: Car Audio  (Przeczytany 10139 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Konkurencja: Car Audio
« dnia: Maj 04, 2010, 01:50:50 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3412
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Car Audio

Komisja oceni oraz wykona pomiary systemu car audio w pojazdach zgłoszonych do zawodów. Wygrywa właściciel pojazdu, którego (zdaniem komisji) system nagłośnienia otrzymał najwięcej punktów wg. kryteriów oceny. Szczegóły będzie udzielał kolega Mariusz#1926 - przewodniczący komisji. Jako 2  członek jury wystąpi kolega mastah 22, który wyraził chęć dokonania oceny  brzmienia.

Konkurs odbędzie się w niedzielę.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Konkurencja: Car Audio
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 05, 2010, 15:13:24 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
każdy zgłoszony uczestnik będzie oceniany na podstawie  niżej podanego arkusza oraz specjalnie przygotowanej w tym celu płyty testowej, przy określonym poziomie głośności mierzonym sonometrem  na poziomie 74dB i 80dB dla każdego auta. Później zamieszczę regulamin zawodów. Mam nadzieje że zgłosi się kilka aut żeby było z czego wybierać. :wink:
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Konkurencja: Car Audio
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 09, 2010, 13:31:45 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Ja się chyba zglosze
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Konkurencja: Car Audio
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 13, 2010, 07:12:11 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
ja taż :D
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Konkurencja: Car Audio
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 14, 2010, 00:11:55 am »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
i Ja (choć to moje audio pewnie nie zachwyci)
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

Konkurencja: Car Audio
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 14, 2010, 22:29:08 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
moje może też niezachwyci ale chociaż sprawdzęco jest warte :roll:
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Konkurencja: Car Audio
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 18, 2010, 21:43:00 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Arkusz ciekawy, powiedz mi czy bedziesz jedynym oceniajacym? Zasadniczo poajwie sie napewno, byc moze uda sie załatwic term-laba ale nie daje na chwile obecna takiej 100% gwarancji a wtedy wyniki pomiarów nie beda zalezne od niczyjego ucha ale takze rodzaj pomiarów bedzie zasadniczo inny.
  • Jef
  • Czaku

Konkurencja: Car Audio
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 19, 2010, 12:54:02 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
jak narazie jestem jedynym oceniającym,  do tej pory konkurencja ta odbywała się jak dla mnie na dziwnej zasadzie nigdy nie można było porównać wyników,  w tym roku trzeba trochę to ucywilizować i dać temu znamiona konkurencji, co do term laba   mój sonometr nie zmierzy niestety więcej jak 130 dB tak więc do dBdrag coś  o większym zakresie by sie przydało, jak masz mozliwość to załatw.  to co ja mam służyć będzie głownie do ustawienia poziomu głośności ale jak nie będzie nic więcej to trzeba będzie  za pomocą tego zrobić dBdrag.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Konkurencja: Car Audio
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 19, 2010, 13:42:00 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Tak jak obiecałem Regulamin konkursu:
 
WARUNKI UCZESTNICTWA:
1. Do zawodów jest dopuszczony każdy.
2. Uczestniczące pojazdy muszą być dopuszczone do normalnego użytku drogowego.  
3. Uczestnik dokonujący prezentacji zestawu musi być głównym użytkownikiem samochodu.
4. Każdy zawodnik powinien być dobrze zapoznany ze swoim zestawem audio i jego zabudową, aby mógł przeprowadzić sprawną prezentację w określonym czasie.

Prezentacja systemów
1) Zawodnik ma do dyspozycji 5 minut, aby przedstawić i objaśnić wszystkie elementy swojego systemu, które mogą mieć wpływ na ocenę.
2) Zawodnik jest zobligowany nie przekroczyć podanego czasu.
3) Zawodnik powinien przebywać w strefie oczekiwania, aż do zakończenia oceny.
4) Zawodnicy mają obowiązek w każdej chwili i na każde żądanie umożliwić wgląd do systemu audio i poszczególnych jego komponentów.
5) Zawodnicy są proszeni o udzielenie jurorom dodatkowych objaśnień, lub mogą dokonywać komentarzy o specyficznych operacjach systemu, zanim jurorzy przystąpią do oceny. Zależnie od formatu, klasy i typu zawodów zawodnicy wjeżdżają w zaznaczony obszar i tam pozostają, aż do momentu, gdy ocena jest zakończona lub przebywają tam wraz z jurorami podczas oceny swojego samochodu.
NORMY ZACHOWANIA SIĘ PODCZAS ZAWODÓW
1.   Nikt  inny niż sędzia nie może mieć wglądu w formularz ocen podczas zawodów.
2.   Zawodnikom i jurorom zakazuje się komentowania oceny jakiegokolwiek pojazdu lub systemu, omawiania czy ujawniania punktacji przed oficjalnym ogłoszeniem zwycięzców. Jurorzy mogą udzielać komentarzy lub propozycji tylko i wyłącznie o samochodzie / systemie, który właśnie oceniali (i to tylko przed danym zawodnikiem). Te komentarze / omówienia nie mogą przekroczyć 5 minut.
3.   Po zakończeniu oceniania zawodnik ma obowiązek natychmiast opuścić strefę ocen.
4.   Obrażania lub niegodne zachowania wobec zawodników czy jurorów nie będą tolerowane i są podstawą do wykluczenia z  konkurencji.
PROTESTY I POSTĘPOWANIE
1. Zawodnik ma prawo podać w wątpliwość ocenę jurora pod względem obiektywności i rzetelności.
2. Ocena jest zdefiniowana ilością punktów, które są nanoszone na formularz ocen - obejmuje to obiektywne pomiary oraz subiektywne obserwacje. Jeżeli zawodnik sądzi, że defekt urządzenia lub błąd w obsłudze miały negatywny wpływ na ocenę, ma on prawo zadania pytań odnośnie tej oceny. Jeżeli zawodnik jest zdania, że sędzia zamierzenie lub niezamierzenie dokonał fałszywej oceny i rzetelny wynik nie był możliwy, wówczas ma on prawo do wniesienia protestu.
Sposób składania protestów
Zawodnik powinien najpierw ustnie jasno i wyraźnie objaśnić Sędziemu zakwestionowany fragment oceny lub przypuszczalną nieprawidłowość. ˇ Protesty mogą być składane przed  rozstrzygnięciem konkursu Ponowna ocena może mieć miejsce tylko po zakończeniu podstawowej oceny lecz przed ogłoszeniem wyników.
Dalsze reguły obowiązujące na zawodach:
1. W przypadku uzyskania jednakowej ilości punktów zarządza się następujące postępowanie: zwycięża samochód, który uzyskał najwyższą ilość punktów za dźwięk. Jeżeli tutaj również wynik będzie taki sam, zwycięża samochód o większej liczbie punktów za instalację. Jeżeli i w tym wypadku noty są jednakowe, zawodnicy otrzymują to samo miejsce.
2. Każdy startujący samochód ma możliwość tylko jednokrotnej oceny.
3. Jeżeli w czasie trwania oceny wystąpiła usterka zestawu, zawodnik ma maksymalnie 5 minut na usunięcie tej usterki. Jeżeli okaże się to niemożliwe, zawodnik sam decyduje, czy ocena ma być kontynuowana czy zakończona.
4. Wszystkie zainstalowane komponenty podczas oceny muszą być zasilane napięciem 12 V.
5. Jeżeli zestaw zawiera więcej niż jedną regulację głośności, wówczas zawodnik musi wybrać ten regulator, który będzie używany podczas oceny.
6. Poziom głośności podczas oceny jest ustawiany tylko przez sędziego.
7. Podczas oceny wszystkie drzwi, szyby i dachy muszą być zamknięte.

Ocena instalacji: (maks. 30 punktów)
Ocena instalacji jest podzielona na trzy kategorie:
Bezpiecznik. 10 punktów
Okablowanie maks. 10 punktów
Ogólne wrażenie optyczne maks. 10 punktów
Całkowita liczba punktów za instalację: maks. 30 pkt.
Ocena jakości brzmienia (max. 165 punktów)
zrównoważenie tonalne (max. 70 punktów)
Scena i przestrzenność (max. 40 punktów)
Skupienie (max. 15 punktów)
Mikrodynamika rozdzielczość (max. 20 punktów)
Dynamika , natarcie ,atak (max. 20 punktów)
Następujące zasady i procedury muszą być stosowane podczas oceny brzmienia:
1. Sędzia może korzystać tylko z regulacji głośności, wyboru ścieżki i włączać system.
2. Podczas odsłuchu i oceny sędzia musi siedzieć twarzą w kierunku jazdy.
3. Przed oceną pierwszego samochodu Sędzia  musi ogłosić czy ocena dźwięku odbędzie się przy włączonym czy przy wyłączonym silniku. Decyzja powinna zostać ogłoszona na spotkaniu tuż przed zawodami i ma zastosowanie do wszystkich samochodów. stanowisko Sędziego powinno opierać się na warunkach pogodowych i wentylacyjnych.
4. Najwyższe oceny zostaną przyznane systemom prezentującym wysoką jakość brzmienia z obu miejsc odsłuchu.
5. Sędzia nie może dokonywać żadnych regulacji w samochodach zawodników.
Wyjaśnienie:
Jeden z pierwszych utworów na płycie pozwala na sprawdzenie poprawności kanałów (lewy/prawy). Jeśli system jest poprawnie podłączony sędziowie powinni odnotować ten fakt na arkuszu ocen. W przypadku odwrócenia kanałów sędziowie informują o tym zawodnika. Zawodnik ma pięć minut na poprawienie systemu. Jeśli problem nie może być rozwiązany zawodnik musi zadecydować czy chce poddać system dalszej ocenie.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Konkurencja: Car Audio
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 25, 2010, 22:07:14 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Bo wielu powinno sie do tej konurencji przygotowac rzetelnie ... :)
  • Jef
  • Czaku

Konkurencja: Car Audio
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 25, 2010, 22:10:46 pm »

Offline Pudzian#1942

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 213
  • Tył napęd rządzi :D
    • C+, Omega BFL, Borat TDI XD
Cytat: "mastah22"
Bo wielu powinno sie do tej konurencji przygotowac rzetelnie ... :)


Widziałem na Wiśniowej więc wiem co nie co jak co wyglądało  :P
Jedni ze śrubokrętami latali jedni nic nie robili, jedni radia przestawiali, odsłuch trwał chyba z godzinę w jednym takim białym samochodzie  :P
Jest C+ 1.6 GLI "97 :D
Full opcja bez skóry, klimy, grzanych foteli.
Opel Omega
B FL 2.5td Caravan
Borat 1.9 TDI

Konkurencja: Car Audio
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 20, 2010, 12:33:57 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
A co można wygrac w tej konkurencji?
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Konkurencja: Car Audio
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 11, 2010, 17:37:16 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
A co chciałbys wygrac?
  • Jef
  • Czaku

Konkurencja: Car Audio
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 20, 2010, 07:16:55 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
małe uaktualnienie w temacie
Przesłuchanych zostało 10 aut . temp jaka w nich panowała  masakra było to pierwsze wyzwanie dla nas jako oceniających :wink: ale do rzeczy:
ocena w 8 autach została dokonana na jednakowym poziomie głośności  z wyjątkiem 2 w których tego nie udało się zrobić z racji na bass nie do zniesienia przy tym poziomie.
Każde auto zostało odsłuchane na tych  samych ścieżkach i ocenione wg. kryteriów zawartych na arkuszu i zgodnie z regulaminem.
Co mogę powiedzieć to powiem resztę dopowie Mastach22
Pierwszym podstawowym błędem u niektórych był brak bezpiecznika,
następną rzeczą było   mizerne okablowanie  w większości przypadków  końcówki  były niepozarabiane, do tego zestawy te nie były przymocowane( wiem że może to komuś przeszkadzać bo coś wozi i ciągle to przestawia) ale jeśli chodzi o tego typu  rzeczy należy pamiętać że  w obwodzie panują duże prądy i taki przewód może w każdej chwili wyskoczyć  powodując  że potem gaśnica nie pomoże)
W niektórych autach nie udało ocenić się podstawowych kryteriów z racji braku glośnika wysoko tonowego mającego wpływ głownie na wysokość sceny. Jeśli głośnik był to  tylko w 1 aucie w miarę   ukierunkowany reszta albo grała do góry albo gdzieś na szybę.
W większości ocenianych przez nas  aut użytkownicy stawiali na mocny bass ( dudniący) niestety  w tej konkurencji  popsuł on tylko efekt odsłuchu przez co noty w tych autach były niższe niż w autach gdzie subwoofer pełnił role dopełnienia  do przodu.
Przy ocenie stawialiśmy głównie na zrównoważenie całego zestawu, niejednokrotnie okazało się ze lekkie mody  dawały większy efekt niż  pakowanie czegoś na siłę bez odpowiedniego strojenia. Do tego praktycznie każdy zestaw grał pod samym radiem co jest błędem z racji niemożliwości wystrojenia głośnika bo gra on w całym swoim paśmie powodując że odsłuch staje się nieprzyjemny. Wzmacniacz  u kazdego zasilał tylko suba,
 wyniki niebawem wrzucić powinien kolega jimo bo jemu przekazałem wyniki po zliczeniu punktów ( pamiętam że wygrały 3 Caro plusy). chciałbym jeszcze raz podziękować koledze mastachowi22 za pomoc w ocenie i przeprowadzeniu konkursu (człowiek z ogromną wiedzą i moderator na forum strefa car audio). Z tego co widziałem  po zakończeniu konkursu coś tam omawiał i pokazywał  co i jak. Jak mi się coś jeszcze przypomni to  napisze w temacie.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Konkurencja: Car Audio
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 20, 2010, 21:41:56 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Cytat: "Mariusz#1926"
Wzmacniacz  u kazdego zasilał tylko suba,

Nie prawda ... U mnie nie idzie przez fabryczny wzmacniacz z radia ... sub ma wrzuconego monobloka Blaupunkta , a głośniki zarówno przód jak i tył są podpięte pod czterokanałowy wzmacniacz Sony XM-460GTX ... pod radyjko są podpięte tylko syczki, a na nie 52 w rms spokojnie wystarcza ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Konkurencja: Car Audio
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 21, 2010, 18:18:19 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Chciałem podziekowac za swietna zabawe.

Błedy sa nieunknione, wielu z nas cały czas sie uczy i doskonali swoje pasje.

Ocenialismy auta pod wzgledem "gry" a nie głosnosci suba stad pewnie niektórzy mieli niedosyt, jednakowóż regulamin i arkusz ocen był do wglądu.

Nie odbyły sie pomiary cisnienia akustycznego  Term Labem nad czym ubolewam i ja ale to juz nie było zalezne od nas.

Zwyciezca udowodnił, ze nie trzeba wiele aby zrobić grajace auto, choc nie uniknał błedów to wypadł naszym zdaniem najkorzystniej.
Nie ukrywam że niektórym np FALO sub zepsuł cała ocene, bo instalacja dobrze przygotowana, zestaw odseparowany na swoim miejscu no ale...
Czesto tez suby graly pelnym pasmem, co bylo duzym bledem a to dlatego ze skutecznie zagłuszały przód...


 Zycze kazdemu dalszego i efektywnego rozwijania pasji, jak najmniej bledow i jak najwiecej zadowolenia . :)

Tutaj Panowie znajdziecie swoistego rodzaju "biblie CA" od lektury której KAZDY powinien zaczynac przygode z CA:

http://www.gdynia.mm.pl/~nazar/PolskiCarAudioFAQ01beta.pdf

[ Dodano: 2010-07-21, 18:32 ]
Być może dzieki temu unikniemy dziwnych sporów o pasmo subwoofera...
Cytat: "szakal_wawa"


Nie prawda ... U mnie nie idzie przez fabryczny wzmacniacz z radia ... sub ma wrzuconego monobloka Blaupunkta , a głośniki zarówno przód jak i tył są podpięte pod czterokanałowy wzmacniacz Sony XM-460GTX ... pod radyjko są podpięte tylko syczki, a na nie 52 w rms spokojnie wystarcza ...
Na tweeter akurat wystarczy 15w rms ale moc to nie wszystko...

No i system opieramy o stereo a nie kwadratofonie :)
  • Jef
  • Czaku

Konkurencja: Car Audio
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 25, 2010, 20:46:21 pm »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
To ile osób ostatecznie startowało w konkursie ??? Gdzie są wyniki ???

Konkurencja: Car Audio
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 26, 2010, 09:37:00 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Przesłuchanych zostało 10 aut. wyniki niebawem wrzucić powinien kolega jimo bo jemu przekazałem wyniki po zliczeniu punktów ( pamiętam że wygrały 3 Caro plusy) napisałem to na poprzedniej stronie, proszę czytać temat dokładnie.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Konkurencja: Car Audio
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 26, 2010, 16:32:20 pm »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
Jeżeli nie jest tajemnicą ... kto był ostatni odsłuchiwany ???

Konkurencja: Car Audio
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 06, 2010, 19:04:00 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Odgrzeję kotleta, gdzie są wyniki z CA???

mastah22, to był 10" subwoofer :P
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.