Autor Wątek: Rover - swap na 1,6 16V  (Przeczytany 8512 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 10, 2010, 08:34:19 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "mlodyolek#1934"
bo 1.6 rovera jest silnikiem kwadratowym
Najbardziej optymalny. A ty olek wsadiłeś silnik prostokątny jak miałeś kwadrata ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 10, 2010, 20:19:43 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "polofix"
racja.lecz jesli chodzi o predkosc max to bedzie taka sama,bo odcinka dziala wlasnie juz przy tej predkosci.ale frajda z jazdy na 1,6 jest naprawde wieksza niz na 1,4


W Polonezie jest dużo do poprawienia jeżeli chodzi o aerodynamikę przodu. Najwięcej oczywiście w borewiczach, akwarium i Plusie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 10, 2010, 21:25:53 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Dlaczego Plusie.....?Przecież to najmłodsza i najbardziej plastikowa zarazem wersja Poldka to i powinna być najbardziej dopracowana areodynamicznie. A poprawic Vmax można przeciesz  dłuszym mostem np 4.1 lub 3.9.
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 10, 2010, 22:17:43 pm »

Grejfrut

  • Gość
Cytat: "Bogdan611"
Dlaczego Plusie.....?Przecież to najmłodsza i najbardziej plastikowa zarazem wersja Poldka to i powinna być najbardziej dopracowana areodynamicznie. A poprawic Vmax można przeciesz  dłuszym mostem np 4.1 lub 3.9.


polonez jest tak aerodynamiczny jak gołota .... :)
polonez jest ponad tak przyziemne prawa fizyki  :mrgreen:

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 11, 2010, 11:30:33 am »

rysiek

  • Gość
Czy mial ktos problem z przegrzewaniem sie samochodu w miescie przy swapie z 1,4 16V na 1,6 16V przy zostawieniu seryjnych wtryskow od 1,4?

Jezdze glownie po miescie dlatego jest to dla mnie wazne.

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 12, 2010, 20:47:05 pm »

polofix

  • Gość
ja mikalem wtryski 1,6 ale chyba nie maja nic za bardzo wspolnego z przegrzewaniem sie silnika. jesli chodzi o temperature to kolektor wydechowy wbrew moim obawom,nagrzewal sie slabiej niz przy 1,4.

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 19, 2010, 19:58:02 pm »

rysiek

  • Gość
Pochwale sie SWAPem :D

Wlozony silnik 1,6 16V:D

Narazie dziala tylko na benzynie, z jakiegos powodu gaz sie nie zalacza.

Teraz, jezeli chodzi o moje spostrzezenia- odczuwalny przyrost mocy ale narazie ostro nie krecony, maxy nie sprawdzane.

Niestety w moim przypadku silnik grzeje sie szybciej niz 1,4 - w miescie w korkach wiekszych wentylator sie wlacza, przedtem w 1,4 rzecz rzadko spotykana - w naprawde duzych korkach.

Mam rowniez wrazenie ze kolektor grzeje sie bardziej niz w 1,4. Coprawda w 1,4 nie zwracalem na to uwagi ale w tym przypadku komora silnika w okoliach kolektora i np przewody hamulcowe nagrzewaja sie bardzo, wg mnie nie powinno tak byc. (Czy fakt ze jedzi na benzynie ma tu jakies znaczenie? Wtryski od 1,4)

Ciekawy jestem jak bylo w Waszym przypadku.

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 19, 2010, 21:53:30 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Rysiek, mysle ze dziala u Ciebie autosugestia z ta temperatura. Jesli jednak uwazasz ze w komorze jest za goraco to mozsz sprobowac zrobic jakas oslone termiczna nad kolektorem, albo np. owinac kolektor specjalna tasma do tego typu zabiegow. Co do czestosci wlaczania sie wentylatora to moze termostat ma lekko inna histereze pracy. Jesli wentylator chodzi krotko, czyli bez problemu zbija temperature to nie masz sie czym martwic.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 20, 2010, 08:52:40 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jazda na zbyt ubogiej mieszance powoduje grzanie się auta. Wtryski od 1,4 są chyba raczej za małe do 1,6. Doświadczalnie wychodzi że świetnie sparwują się wtryski z opla omegi A 2,0 8v o wydajności ok. 190ccm.

Najlepiej zapytaj Vana. On pomykał na takich i takich a nawet jeszcze większych.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 20, 2010, 16:12:09 pm »

rysiek

  • Gość
Dzisiaj udalo sie dojsc do ladu z gazem, chodzi juz dobrze na benzynie i na gazie.

Myslalem ze na gazie problemy z grzaniem sie znikna ale jest tak samo jak na benzynie.

Czy na gazie problem ten nie powinien zniknac? Bo takie opinie slyszalem na ten temat..

Mieszanka gazu raczej nie jest uboga tylko conajwyzej zbyt bogata bo wychodzilem z zalozenia ze nie bede na sile przykrecal zeby oszczedzic silnika. Jak jezdzilem na silniku 1,4 to gazu mi ciagnal za duzo, szczegolnie w miescie a napewno nie za malo.

Jadac po miescie, w lekkich korkach jezeli jest moment na ochlodzenie, problemu z grzaniem sie nie ma, na trasie problemu nie byloby wogole, jedynie stojac dluzej w korkach ale wentylator sie wlacza i zbija temperature, jednak utzymuje sie ona powyzej 90st.

Mozliwe ze znaczenie jakies ma tutaj fakt ze obroty nie sa wyregulowane i na wolnych trzyma sie w granicach 1300-1400 RPM.

Poprawy z grzaniem sie kolektora na gazie rowniez nie ma. Mozliwe ze to autosugestia ale jednak wydaje mi sie ze jest tam za goraco.. Jak tak dalej bedzie poprobuje z ta tasma izolacyjna..

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #50 dnia: Maj 20, 2010, 20:45:52 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jeżeli po zbiciu temperatury przez wentylator masz strzałkę na 90st lub powyżej, to przyczyna może być taka, że czujnik temperatury Ci przekłamuje (ten z jednym kabelkiem) lub termostat tzw "gorący" (temperatura otwarcia 89 st na przykład).
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - swap na 1,6 16V
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 01, 2010, 13:48:11 pm »

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
    • Caro 1,6 gle 1995
rysiek, troche za duze te obroty skoro normalnie powinien miec z 900 :) moze to przyczyna grzania ?
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996