Autor Wątek: ja mu kierunkowskaz a on mi awaryjne  (Przeczytany 2019 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ja mu kierunkowskaz a on mi awaryjne
« dnia: Maj 05, 2010, 18:29:16 pm »

Offline zimnylech

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 00' Subru OUT H4
Witam, posiadam Poloneza Atu+ z 2000r. oto mój problem.

Otóż jak jechałem do pracy wszystko było ok, jak żen wracał i włączyłem kierunkowskaz okazało się że migają mi awaryjne, na drugi dzień poczytałem na tym forum ale ludzie mieli starsze modele gdzie to wyglądało inaczej.

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, są ok. Jak wyciągnąłem ten niebieski moduł (APE-17) zobaczyłem że między dwoma stykami jest zakopcone. Więc udałem się na szrot tam za 20zl kupiłem zamiennik i dalej nic. Powiem więcej na zamienniku pojawił się już malutki syndrom przepalenia (bardzo delikatny) w tym samym miejscu co w starym (tam to już było konkretnie przepalone)

Z tego co tu wyczytałem to winy jest albo przerywnik kierunkowskazów lub po prostu zepsuty włącznik awaryjnych (u mnie działa). Nie próbowałem z przerywnikiem bo od 2 dni leje i nie mam garażu, a to że leży za zegarami komplikuje sprawę bo to mnie przerasta  :oops:  

Wczoraj jak zmieniałem gniazdo pod przyczepkę w aucie brata (nexia) to jak nie podpiąłem masy to zamiast kierunków migały awaryjne, dlatego podejrzewam że to masa ale ja jestem totalnie ciemny, gdzie to sprawdzić.

Pozdrawiam.

ja mu kierunkowskaz a on mi awaryjne
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 05, 2010, 21:42:53 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ja bym podmienił przycisk od awaryjnych.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

ja mu kierunkowskaz a on mi awaryjne
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 05, 2010, 22:55:02 pm »

Offline zimnylech

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 00' Subru OUT H4
że w sensie jak podmienić?? mam go wyciągnąć i tam szukać problemu? a i jak go wyciągnąć bo jedynie zdjąłem sam czerwony guzik a resztę się boje że coś połamie.

Re: ja mu kierunkowskaz a on mi awaryjne
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 05, 2010, 23:02:13 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3834
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "zimnylech"

Z tego co tu wyczytałem to winy jest albo przerywnik kierunkowskazów lub po prostu zepsuty włącznik awaryjnych (u mnie działa). Nie próbowałem z przerywnikiem bo od 2 dni leje i nie mam garażu, a to że leży za zegarami komplikuje sprawę bo to mnie przerasta  :oops:  

Pozdrawiam.


W Plusie przerywacz kierunkowskazów jest w mikroprocku (APE-17 lub Hybryd H-cośtam-X).
Za zegarami jest tylko wiązka i kilka złączek.
Wymień przycisk od awaryjnych - bardzo często to on jest przyczyną.
Ja u siebie w srebrnym miałem, że po lekkim wciśnięciu uruchamiał się zapłon, a jak był kluczyk to i pompa paliwa.  :mrgreen:
Kolego wyjmij radio, o ile takowe posiadasz. Następnie odepnij linkę od nagrzewnicy (zatrzask + zaczep na cięgnie). Zobaczysz przez wnękę od radia. Następnie wyciągnij panel od nagrzewnicy rozpinając kostki i wyciągając złącze przewodów podciśnienia (nie bój się syczenia :P). I nie próbuj wyciągać przewodów pojedynczo, bo potem nie złożysz tak jak było i przełączanie ogrzewania będzie źle chodzić.
Kiedy już wyjmiesz panel to masz dobry dostęp do włącznika awaryjnych. Palcem od tyłu naciskaj jak najmocniej aż wyjdzie. Ewentualnie wyjmij przycisk od przeciwmgielnych aby drugim palcem naciskać.  :) Powodzenia.  :D Śrubokrętem podważać też można, ale łatwo zniszczyć ramkę konsoli...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

ja mu kierunkowskaz a on mi awaryjne
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 06, 2010, 16:54:23 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja to na bank wypychałem bez wyjmowania panelu od nagrzewnicy i dało radę jakoś tam kombinując.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

ja mu kierunkowskaz a on mi awaryjne
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 06, 2010, 17:05:11 pm »

Offline zimnylech

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 00' Subru OUT H4
kurcze kupiłem nowy przycisk od awaryjnych (od seiczka, bo ziomek powiedział że to to samo) no i klops, nadal po włączeniu kierunków uruchamiają się awaryjne  :(

ja mu kierunkowskaz a on mi awaryjne
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 06, 2010, 17:23:15 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
a alarm/centralny zamek na pilota posiadasz? Jeśli posiadasz i przy włączaniu/wyłaczaniu alarmu migają kierunki to tam szukaj przyczyny-czy kable się nie zwarły, lub jeśli z alarmu jest pojedyncze wyjscie to zastosowano 2 diody-one mogły się uszkodzić.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

ja mu kierunkowskaz a on mi awaryjne
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 06, 2010, 21:56:52 pm »

Offline zimnylech

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 00' Subru OUT H4
ok mam, problem okazał się błahy otóż, jak autko miał jeszcze ojciec to zamontował do niego głośniczki na kierunkowskazach (górnik strzałowy i niedosłyszał) no ale kiedyś coś tam majstrował i jeden zlikwidował a drugi zostawił, i po tych 6 latach kiedy to zrobił tamte odpięte (nie zabezpieczone) kabelki zwarły się, i ot cały problem.

Dziękuje wszystkim a szczególnie Zoltanowi, bo gdyby nie jego uwaga o alarmie do którego się dobierałem nie odkrył bym tej usterki.

Pozdrawiam.