Autor Wątek: wysokie obroty + falowanie na biegu jałowym POMOCY  (Przeczytany 5717 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wysokie obroty + falowanie na biegu jałowym POMOCY
« dnia: Maj 06, 2010, 18:22:35 pm »

Aceventura

  • Gość
Witam wszystkich forumowiczów

Posiadam poloneza Atu+ 1.4 w gazie  ,od nastu dni mam duży problem , otóż po odpaleniu silnika obroty na biegu jałowym są wysokie około 1500-1800 , do tego dochodzi falowanie od 1800 do 1200 (przepustnica sama chodzi w tą i z powrotem) dopiero po około 3-4 minutach wszystko się wyrównuje(tak jakby już silnik się rozgrzał) , po czym jeżeli go wyłącze to odpala normalnie i obroty są normalne. Wszystko powtarza się po kilku godzinach od wyłączenia silnika(na zimnym silniku) , do tego zdarzyło sie juz kilka razy, że bez powodu zgasł na światłach. Próbowałem odłączać komputer, resetowałem ustawienia przepustnicy, i nic nie pomaga.
LICZE NA WASZĄ POMOC
 :|

wysokie obroty + falowanie na biegu jałowym POMOCY
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 13, 2010, 07:38:50 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Postanowiłem nie zakładać nowego tematu, a i tak mam podobny problem.
W moim swapie przy 1,8 obroty mam idealne około 900obrotów na minutę, lecz czasami (nie mam pojęcia czym to jest spowodowane) silnik zaczyna falować od 900 do 1200 obrotów. Wszystko to się dzieje oczywiście na paliwie, ponieważ gaz dopiero teraz mam zamiar założyć.
I teraz tak co może być spowodowane że tak falują oborty,
oraz czy tym się przejmować skoro chcę założyć gaz (instalacja II generacji plus Blos) i na gazie uda mi się wszystko ustawić.
Dzięki za pomoc.

wysokie obroty + falowanie na biegu jałowym POMOCY
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 13, 2010, 08:24:17 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Do blosa nie jest potrzebna II gen. tylko I

wysokie obroty + falowanie na biegu jałowym POMOCY
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 13, 2010, 08:52:55 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
taką mam więc taką to złożę

wysokie obroty + falowanie na biegu jałowym POMOCY
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 13, 2010, 18:14:37 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Trzeba by się podpiąć pod sondę i patrzeć co się dzieje. obstawiam że silnik ma złą mieszankę i jak komputer nie daje rady jej skorygować samym dawkowaniem to zaczyna kombinować z uchyleniem przepustnicy.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

wysokie obroty + falowanie na biegu jałowym POMOCY
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 14, 2010, 08:44:30 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
A gdy założę instalacje gazową i dobrze ją wyreguluje to powinno to ustąpić?
Bo powiem ci że mnie już irytują te obroty :D

wysokie obroty + falowanie na biegu jałowym POMOCY
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 14, 2010, 11:07:41 am »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Zdaje mi się, że mam podobny problem co ty. Faluje mi i na benzynie i na gazie, z tym, że mi dodatkowo nie działa reset przepustnicy. Zauważyłem, że przestaje falować jak tps odłącze....
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

wysokie obroty + falowanie na biegu jałowym POMOCY
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 20, 2010, 09:12:18 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
1. sprawdźcie czujnik temperatury płynu silnika (za głowicą - brązowa wtyczka).
2. przeregulujcie śrubkę na przepustnicy i kanał obejściowy. TPS nie gra do końca z obrotami i składem mieszanki dlatego ECU próbuje korygować te parametry ciągle kręcąc krokowcem.

Cytat: "Maxiu#1935"
nie działa reset przepustnicy
Czyli co się dzieje jak dasz 5x na maxa przepustnicę. jak warczy a nie uchyla przepustnicy to masz problem z kabelkami. Też tak miałem i podoginanie blaszek we wtyczce pomogło.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

wysokie obroty + falowanie na biegu jałowym POMOCY
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 20, 2010, 12:19:27 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Cytat: "Bocian_s#313"
Czyli co się dzieje jak dasz 5x na maxa przepustnicę.

Nic. sprawdzałem przejście na przewodach w inst. i wszystkie mają przejście.
Podmieniałem inny zespół przepustnicy, resetu przepustnicy dalej nie było.
Podmieniałem na zlocie kompa i dalej resetu nie miałem....
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

wysokie obroty + falowanie na biegu jałowym POMOCY
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 20, 2010, 15:08:08 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Odepnij czujnik temperatury z tyłu silnika (brązowa wtyczka) Obroty troszke będą niższe niż 900 na zimnym silniku, ale powinno zniknąć falowanie.


Zobacz też czy spręzynki dociągają przepustnicę do końca przy zamknięciu.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

wysokie obroty + falowanie na biegu jałowym POMOCY
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 22, 2010, 23:20:26 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Stingerek"
Odepnij czujnik temperatury z tyłu silnika (brązowa wtyczka) Obroty troszke będą niższe niż 900 na zimnym silniku, ale powinno zniknąć falowanie.


Jak tak zrobi to będzie go odpalał na 3-4 razy ,a obroty wyniosą 1000rpm bez względu na temperaturę. Miałem tak.

Mnie faluje jak wkręcę do odcięcia i puszczę. Najpierw zatrzymuje się na 2000rpm ,a potem faluje do 1200.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

wysokie obroty + falowanie na biegu jałowym POMOCY
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 23, 2010, 09:39:00 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Dziwne, ja mam odpinany (z kabiny wyłącznikiem) i normalnie autko odpala.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

wysokie obroty + falowanie na biegu jałowym POMOCY
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 23, 2010, 10:18:11 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
U mnie czy mam wpięty przewód od temperatury czy nie auto chodzi tak samo, czyli cały czas faluje na wolnych obrotach.

wysokie obroty + falowanie na biegu jałowym POMOCY
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 23, 2010, 13:30:38 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A ja ostatnio sprawdziłem w borkostworku wolne obroty i stwoerdziłem że bardziej mi falują obrony na gazie niż na PB. O ile falowaniem można nazwać ruch wskazówki obrotomieza o jej grubość.

Sprawdźcie sobie omomierzem ten czujnik temperatury i ciągłość połączenia tego czujnika z gniazdem ECU. Może zwyczajnie wtyczka nie kontaktuje.

Maxiu#1935, A czy silniczek krokowy jest sprawny?? Może ma uszkodzone uzwojenia albo nie ma zasilania na nim. Sprawdź we wtyczce czy na centralnym pinie (są ułożone w kształt litery C) masz zasilanie po kluczyku. Cewkę sprawdzisz mierząc rezystancję między tym centralnym pinem a pozostałmi. Powinna być jednakowa dla wszystkich czterech cewek (wartość ok 16 Omów jak nie pomyliłem).
Warto też zrobić to samo z punktu widzenia wtyczki komputera między zasilaniem głównym ECU a pinami sterujacymi silniczkiem.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

wysokie obroty + falowanie na biegu jałowym POMOCY
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 23, 2010, 17:05:40 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Cytat: "Bocian_s#313"
Maxiu#1935, A czy silniczek krokowy jest sprawny?? Może ma uszkodzone uzwojenia albo nie ma zasilania na nim. Sprawdź we wtyczce czy na centralnym pinie (są ułożone w kształt litery C) masz zasilanie po kluczyku. Cewkę sprawdzisz mierząc rezystancję między tym centralnym pinem a pozostałmi. Powinna być jednakowa dla wszystkich czterech cewek (wartość ok 16 Omów jak nie pomyliłem).
Warto też zrobić to samo z punktu widzenia wtyczki komputera między zasilaniem głównym ECU a pinami sterujacymi silniczkiem.

Po wyłączeniu zapłonu krokowy otwiera się i zamyka, sam silniczek sprawdzałem omomierzem (uzwojenia). Zasilanie chyba jest skoro się odzywa.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

wysokie obroty + falowanie na biegu jałowym POMOCY
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 23, 2010, 20:25:23 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Maxiu#1935, ale zacznij od wymiany kompa - bo przecież Twój u mnie też nie miał resetu, ani mój komp na Twojej przepustnicy.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

wysokie obroty + falowanie na biegu jałowym POMOCY
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 23, 2010, 20:56:25 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Cytat: "Bocian_s#313"
Sprawdźcie sobie omomierzem ten czujnik temperatury i ciągłość połączenia tego czujnika z gniazdem ECU. Może zwyczajnie wtyczka nie kontaktuje.

Chodzi o sprawdzenie ciągłości czy jakiejś danej wartości jak tak to jaką?

wysokie obroty + falowanie na biegu jałowym POMOCY
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 23, 2010, 22:27:16 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Było pisane nie raz jakie wartości ma ten czujnik.
Kilka kilo zimny
kilkaset (ok 300) na rozgrzanym.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

wysokie obroty + falowanie na biegu jałowym POMOCY
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 26, 2010, 14:24:25 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Sprawdziłeś ten czujnik temperatury i jego wiązkę w końcu czy nie??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

wysokie obroty + falowanie na biegu jałowym POMOCY
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 26, 2010, 16:46:09 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Jeszcze nie, jak sprawdzę to się odezwę.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935