Autor Wątek: Ucieka woda - prawdopodobnie przez korek.  (Przeczytany 3335 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ucieka woda - prawdopodobnie przez korek.
« dnia: Maj 09, 2010, 18:41:07 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Witam. Zauważyłem że jak przepiecuje auto to mi ubywa wody. Wyciek prawdopodobnie przez korek wyrównawczego, bo zawsze wtedy jest mokry.
Głowica odpada, bo robiona, pompa wody też niedawno wymieniona, węże są szczelne bo wszystko suche, tak samo łączenia.

Jaki jest powód że woda ucieka mi przez korek? Może by go wymienić?
Czy taki korek:
http://allegro.pl/item1022758734_korek_zbiornika_wyrownawczego_polonez_caro_atu.html
pasuje?
Czy musi być dedykowany do rovera?

Ucieka woda - prawdopodobnie przez korek.
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 13, 2010, 22:06:26 pm »

Offline michros

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 330
może korek za słabo dokręcasz ?  :lol:

Ucieka woda - prawdopodobnie przez korek.
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 14, 2010, 00:03:20 am »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
nie no korek dosc mocno dokrecam.. tak zebym pozniej mogl odkrecic ;p

a po czym poznac ze zapowietrzony? bo chlodzi ok, jak scisne weze to do zbiorniczka napływa płyn

Ucieka woda - prawdopodobnie przez korek.
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 14, 2010, 08:49:17 am »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
było na forum jak odpowietrzyć. Przy pracującym silniku i najlepiej stojąc lekko pod górkę zdejmuj wężyki przy przepustnicy i przy nagrzewnicy i czekaj aż całe powietrze zejdzie i wtedy z powodem wsuwasz wężyk i dokręcasz.

Co do korka to będzie pasować. Tylko czasami możesz mieć problem z przykręcaniem go ale to jest kwestia przyzwyczajenia :)
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Ucieka woda - prawdopodobnie przez korek.
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 14, 2010, 08:58:13 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
NO i na zimnym silniku w zbiorniczku nie moze być więcej płynu niż max. Wszystko powyżej wygoni wcześniej czy później.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Ucieka woda - prawdopodobnie przez korek.
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 17, 2010, 16:24:02 pm »

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
Jesteś pewien że ucieka Ci przez korek ? Jak w kabinie włączysz ciepłe powietrze to nie śmierdzi spalonym borygiem ? W zbiorniku nie jest brązowo, tzn. brązowe oczka oleju albo śmierdzi ze zbiornika paliwem ?
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD

Ucieka woda - prawdopodobnie przez korek.
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 18, 2010, 10:20:58 am »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
W kabinie śmierdzi troche, ale nigdzie nie jest mokro w środku.
W zbiorniku jest czyściutko. I zbiornik przy korku jest cały mokry..

Ucieka woda - prawdopodobnie przez korek.
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 18, 2010, 11:03:24 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Weź na wyłączonym silniku ściśnij ręką gumowy wąż, ten idący do chłodnicy po stronie wałka wydechowego. Jeśli wąż nie będzie sprężynował pod naciskiem, a spod korka zacznie syczeć - to masz korek nieszczelny - albo jego uszczelka, albo sam on jest pęknięty.
Jeśli jest nieszczelny - to na spokojnie pasuje od "zwykłego" poloneza. W moim Poldoroverze, gdy oryginalny korek stracił szczelność, kupiłem od Poloneza, założyłem i gra  muzyka.

Jeśli chodzi o odpowietrzanie, to jeśli termostat jest sprawny i nic w układzie nie cieknie, to robi się to bardzo prosto. Odpalasz silnik, odkręcasz korek zbiorniczka wyrównawczego i zagrzewasz silnik na luzie. Gdy zacznie osiągać właściwą temperaturę, dla spokoju ducha, podciągasz parę razy obroty silnika i kontrolujesz, czy z dolnego wężyka zbiorniczka nie bulta powietrze. Jeśli nie będzie bultać, to zakręcasz korek, robisz przejażdżkę samochodem, żeby silnik popracował pod obciążeniem, stajesz, kontrolujesz poziom płynu, ewentualnie dolewasz do maxa - i już.

Jeśli układ chłodzenia masz sprawny, połączenie blok-głowica jest szczelne, itd.. - to będziesz miał spokój na całe lata.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Ucieka woda - prawdopodobnie przez korek.
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 30, 2010, 12:53:15 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Wczoraj wymieniłem chłodnice bo mi strzeliła, zmieniłem też korek.
Myślałem że jak chłodnica poszła to woda uciekałą już przez nią.
Okazuje się ze woda nie ucieka ani przez korek, ani przez chłodnice. Nie są to też węze bo wszedzie jest suchutko.
Uszczelka pod głowicą też chyba nie, bo w oleju nie ma wody ani odwrotnie, nie wycieka też nigdzie na zewnątrz.
W środku auta też sucho.
Woda ucieka jak sie wysoko kreci 5-6tys. Co to moze być?

Ucieka woda - prawdopodobnie przez korek.
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 30, 2010, 20:49:54 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A na bloku nie masz zacieków wyschniętych. Mi kiedyś strzeliła uszczelka tak że płyn lał się po bloku i odparowywał. Sprawdź czy jak będzie nagrzane auto to spod maski nie będzie czuć przepalonym płynem chłodniczym.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Ucieka woda - prawdopodobnie przez korek.
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 30, 2010, 21:07:52 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "Kusmier"
Woda ucieka jak sie wysoko kreci 5-6tys. Co to moze być?

Jednak trzba się uśmiechnąc do uszczelki pod głowicą-gazy spalinowe idą w układ chłodzenia i wode wywala korkiem.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Ucieka woda - prawdopodobnie przez korek.
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 30, 2010, 21:28:17 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
ale właśnie specjalnie to sprawdzałem, stałem przed otwartą maską i kręciłem silnik za przepustnice i ani kropla nie poszła przez korek

[ Dodano: 30 Maj 2010 21:29 ]
a pod maską czuć płynem...

[ Dodano: 30 Maj 2010 21:29 ]
sprawdze dokładnie czy nie ma wyschenietych zacieków

Ucieka woda - prawdopodobnie przez korek.
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 30, 2010, 21:33:42 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
dla pewności odkręc korek i daj mu obroty z 5tys i potrzymaj przez troche-jak zacznie się podnośić i wylewać to wiadomo.
Oczywiście szukaj innych wycieków i zacieków na bloku.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Ucieka woda - prawdopodobnie przez korek.
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 13, 2010, 19:23:27 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "TranceEternity"
Co zrobiłeś z tym u siebie
wsadziłem 1,8  :lol:  :lol:  :lol:

Wcześniej kombinowałem z zalepianiem tego i na krótką metę nawet dało radę.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Ucieka woda - prawdopodobnie przez korek.
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 14, 2010, 15:17:00 pm »

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
Ja chcę silnik zmienić :P chociaż tego mi szkoda ładnie chodzi, oleju nie bierze i 180 km/h idzie. Może też pomyślę coś z zalepieniem.

Do zobaczenia w Czerniewicach :D
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD