Autor Wątek: STAG2-W - podłączenie centralki ?  (Przeczytany 8435 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

STAG2-W - podłączenie centralki ?
« dnia: Maj 10, 2010, 12:17:33 pm »

Logan

  • Gość
Witam! Po założeniu nowej instalacji gazowej coś mi w butli stuka. Jest już tak 2-3 miesiące, a w miejscu gdzie mi gaz zakładali cały czas bawią się zaworami w butli. Ostatnio gadałem z jakimś magikiem i powiedział że źle mam podłączoną centralkę (kabel od centralki ten z 7,5 A bezpiecznikiem) i że powinien być podłączony bezpośrednio pod akumulator (to centralka świeci się non stop) albo pod jakiś plus z prądem stałym najlepiej pod stacyjkę. Odpiąłem kostkę od stacyjki i tak:
KABEL  ||  KABEL
KABEL  ||  KABEL

Po odpięciu kostki i sprawdzeniu w niej prądu tylko brązowy ma stały prąd. Po podpięciu kostki i sprawdzaniu kabli nadal prąd ma tylko brązowy, natomiast po przekręceniu kluczyka niezależnie od tego czy immobilizer włączony czy nie prąd ma brązowy, niebieski i czarny (szary w napisie), czerwony natomiast idzie gdzieś od spodu/tyłu stacyjki i jest jakby masą bo co bym nie robił to prądu w nim nie ma.

Pytanie teraz pod który z tych kabli podłączyć centralkę żeby się włączała po przekręceniu kluczyka (niebieski czy czarny), a żeby trafić na kabel jak najmniej obciążony i z prądem stałym (czyli nie alternator itd.)

STAG2-W - podłączenie centralki ?
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 10, 2010, 12:20:37 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Czerwony to jest chyba przewód idący do rozrusznika.

A ile ta centralka ma prądu pobierać, że ma taki bezpiecznik?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

STAG2-W - podłączenie centralki ?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 10, 2010, 13:37:07 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja pociągnąłbym po prostu kabel z akumulatora i przez przekaźnik. Teoretycznie taka centralka nie powinna brać zbyt dużego prądu, ale po co zaraz wymieniać kostkę stacyjki. Wtedy nie ma różnicy praktycznie wcale, z którego weźmiesz sterowanie przekaźnika ( czy niebieski, czy czarny ).
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

STAG2-W - podłączenie centralki ?
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 10, 2010, 14:13:45 pm »

Logan

  • Gość
Cytat: "matucha#1931"
Ja pociągnąłbym po prostu kabel z akumulatora i przez przekaźnik.

Ze mnie taki elektryk że mów mi jeszcze :mrgreen:  

Cytat: "matucha#1931"
Teoretycznie taka centralka nie powinna brać zbyt dużego prądu, ale po co zaraz wymieniać kostkę stacyjki. Wtedy nie ma różnicy praktycznie wcale, z którego weźmiesz sterowanie przekaźnika ( czy niebieski, czy czarny ).

1. Ale po co ma być włączona przy wyłączonym zapłonie?
2. Kostka stacyjki nie będzie zmieniana, za szybko czytałeś;)
3. Co do ostatniego zdania to chyba masz na myśli ten przekaźnik. Szczerze powiem że elektryk ze mnie żaden i tylko coś popsuję. Zastanawia mnie tylko dlaczego podłączenie pod akumulator u wszystkich jest poprawne a u mnie nie. Wydaje mi się że coś mi instalacje pokrzaczyli podczas montażu...

EDIT: A tak na prawdę to nadal mnie interesuje pod który kabel (niebieski czy czarny) teraz i bez żadnych przeróbek mam podłączyć przełącznik od gazu, Panowie... jakoś muszę z pracy do domu wrócić, nie chcę tu nocować litości!! :lol:

STAG2-W - podłączenie centralki ?
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 10, 2010, 14:15:58 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Mi chodzi o to z tą kostką, że gdyby brała "duży" prąd, to coś by się tam zaraz przypiekło i stąd pisałem o wymianie ;) Wcale za szybko nie czytałem, tylko za szybko pisałem :P
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

STAG2-W - podłączenie centralki ?
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 10, 2010, 14:31:58 pm »

Logan

  • Gość
http://www.ac.com.pl/site_media/files/2010/02/05/stag2-W____.pdf
próbuję rozszyfrować, ale już widzę że mam coś źle, a kable są tak pokrzaczone że nie mogę dojść....

FOTY:
Podłączenie centralki do stacyjki


Centralka


Przekaźnik


Butla


Kable


Kable 2


Kable 3


Kable 4 - przy filterku gazu


Kable 5 - biały i niebieski przechodzą w czarny i czarny z czerwonym paskiem do butli.


[ Dodano: 24 Maj 2010 10:44 ]
odświeżam

Odp: STAG2-W - podłączenie centralki ?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 18, 2011, 22:50:28 pm »

piotrekogi

  • Gość
Witam, jestem nowy na forum, wstawiam gaz do mego poloneza i nie wiem gdzie podłączyć kabel "impuls" i + po stacyjce i tps , wszystko inne mam juz podłączone. nie mam jednej cewki jak w innych autach tylko mam dwie obok siebie tak jak na zdjęciu "kable" bedę bardzo wdzięczny za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam, Piotrek.

Odp: STAG2-W - podłączenie centralki ?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 19, 2011, 00:44:22 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Masz wtrysk Abimex.
+ podłączasz do czegoś co jest po stacyjce. polecam złacze 2 pinowe na kablu(kabel czarny z czerwonym paskiem). dobrze widać to złacze na zdjęciu 5 od dołu-leży nad prawą cewką.
impuls- z cewek wychodzą 3 wtyczki. jedna z nich ma wyraźnie grubsze kable (chyba 3 piny) o ile dobrze pamiętam kabel zółty z czarnym paskiem.
Tps-to czujnik położenia przepustnicy. znajdziesz go przy urządzeniu wtryskowym, najłatwiej jak odkręcisz puchę filtra powierza. Jest to mała, okrągła 3 pinowa wtyczka. Niewiem który kabel-weź miernik i zobacz na którym z nich będzie zmienny opór podczas ruszania przepustnicą. Najlepiej nie odłaczaj wtyczki, tylko się wbijaj w kable/wtyczkę.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: STAG2-W - podłączenie centralki ?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 20, 2011, 11:40:40 am »

piotrekogi

  • Gość
Dziękuję za powyższą podpowiedź :) Prawie wszystko mam, + po stacyjce jest w niebieskim przewodzie przechodzącym w czarny, TPS (w kostce są 3 kabelki, biały , biały z czarnym paskiem i niebieski) przewód sygnałowy TPSu to niebieski. lecz przy cewkach są 3 wtyczki, ta która ma grubsze kable ma 2 piny, 3 piny ma wtyczka z najcieńszymi kablami a środkowa wtyczka ma 5 pinów średniej grubości i nie ma tam przewodu żółtego z czarnym paskiem, jest żółty we wtyczce z 2 pinami - pod niego podłączyłem impuls ale nie przełącza mi na gaz :( może podpiąć impuls pod jakiś inny przewód?

Odp: STAG2-W - podłączenie centralki ?
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 20, 2011, 11:46:09 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Dam ci znac za parę godzin. zobacze do kolegi pod maskę. przerabiałem tam z bosha na abimexa.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: STAG2-W - podłączenie centralki ?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 20, 2011, 13:35:46 pm »

Offline Artur91

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 91' Gli & Caro+ Gli
Stojąc przodem do auta w tej wtyczce 5 pinowej to pierwszy pin od dołu. Na 5 zdjęciu jest to kabel między 2 a 3 przewodem zapłonowym taki żółty.
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2011, 13:36:12 pm wysłana przez Artur91 »

Odp: STAG2-W - podłączenie centralki ?
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 21, 2011, 19:55:21 pm »

piotrekogi

  • Gość
podłączyłem impuls pod żółty przewód z białym paskiem (ten pierwszy od dołu) i nadal nie przełącza na gaz. :( włączyłem centralkę na gaz (landi renzo) i przewodem impuls pulsacyjnie dotykałem klemy + i wtedy elektrozawory się otworzyły. a auto zaczęło pracować wolniej i zgasło, tak jakby na gazie, czy można impuls podpiąć jeszcze gdzieś indziej?